Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@02:54:24 GMT

معافیت مالیاتی هنرمندان منطقی نیست

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۷۱۵۳۹

معافیت مالیاتی هنرمندان منطقی نیست

شمس الله شریعت نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره لزوم مقابله با فرارهای مالیاتی، گفت: اینکه کشور باید براساس مالیات اداره شود امری بدیهی است و اغلب کشورهای دنیا به این سبک اداره میشوند. ۶ سال پیش کل منابع مالی حاصل شده از بخش مالیات حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان بود و درحال حاضر به ۱۲۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 رشد درآمدهای مالیاتی کشور چشمگیر بوده است ولی کافی نمی‌باشد. چراکه میزان فرار مالیاتی قابل توجه است.

وی ادامه داد: با فرار مالیاتی باید به شدت برخورد شود. فرار مالیاتی به معنای دزدی از جیب مردم و بیت المال است. دستگاه‌های نظارتی باید نظارت‌های خود را افزایش دهند. شفاف شدن منابع درآمدی مردم، کنترل و ارزیابی حساب‌های بانکی در مقابله با پدیده فرار مالیاتی تاثیرگذار هستند. 

نماینده مردم مازندران با بیان اینکه مالیات بر عایدی سرمایه میزان فرار مالیاتی را کاهش می‌دهد، گفت: متاسفانه سوداگران، سرمایه‌های خود را وارد بازار مسکن، طلا و دلار می‌کنند و از این طریق به صورت غیر تعارف سودهای کلانی نصیب‌شان می‌شود، بدون اینکه مالیاتی بپردازند.

طرح مالیات بر عایدی سرمایه در مجلس شورای اسلامی برای مقابله با این سوداگری‌ها درحال بررسی است. طرح مذکور هنوز به صحن مجلس نیامده است ولی در کمیسیون اقتصادی روی آن بحث‌های زیادی شده است.

شریعت‌نژاد با بیان اینکه پدیده حساب‌های اجاره‌ای و نیابتی ابزاری برای فرار مالیاتی شده است، گفت: ساماندهی و مسدودسازی حساب‌های اجاره‌ای امر الزامی برای مقابله با فرار مالیاتی است. این موضوع نیاز به شفاف‌سازی دارد. به عنوان مثال شخصی باید مالیات بدهد و مالیات هم او هم تصاعدی بالا میرود ولی برای اینکه این اتفاق نیافتد درآمدها و تراکنش‌های بانکی خود را بین حساب‌های سایر اشخاص توزیع میکند تا مشخص نشود این دارایی مال او است.

وی در ادامه افزود: رتبه‌بندی کارت‌های بازرگانی و افزایش نظارت‌ها در صدور آن‌ها هم می‌تواند کمک فراوانی به کاهش فرار مالیاتی کند. 

نماینده مردم مازندران درباره معافیت مالیاتی هنرمندان گفت: میزان منابع مالی حاصله از محل مالیات هنرمندان باید محاسبه شود. اینکه شخصی بازیگر مشهور و یا چهره‌ای رسانه‌ای است دلیلی بر عدم پرداخت مالیات آن نمی‌شود. معافیت مالیاتی هنرمندان منطقی نیست. بویژه اینکه باید مردم احساس کنند عدالت در این زمینه برقرار است و با طبقات خاص اجتماعی بصورت ویژه برخورد نمی شود. 

کد خبر 4789249

منبع: مهر

کلیدواژه: معافیت مالیاتی مالیات مالیات هنرمندان مالیات بر عایدی سرمایه قیمت دلار کمک معیشتی خانوار قیمت بنزین بانک مرکزی ایران بنزین وزارت جهاد کشاورزی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی طرح ملی مسکن یارانه قیمت یورو محمد اسلامی وزارت راه و شهرسازی معیشت خانوار مالیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۱۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک مرکزی بزرگترین مالیات دهنده در بین شرکتهای دولتی

بررسی بودجه امسال نشان میدهد بانک مرکزی بیشترین سهم مالیاتی در بین شرکتهای دولتی را به خود اختصاص داده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم‌، سهم مالیاتی شرکتهای دولتی نشان میدهد در بودجه 1403 بانک مرکزی 17 درصد از کل مالیات شرکتهای دولتی را پرداخت خواهد کرد.

شرکت ملی نفت 13 درصد و شرکت ملی گاز 4 درصد از درامدهای مالیاتی 1403 شرکتهای دولتی را به خود اختصاص خواهند داد.

ایمیدرو نیز یکی از بزرگترین شرکتهای دولتی مالیات دهنده در سال 1403 است که 10 درصد از درامدهای مالیاتی دولت از محل مالیات شرکتهای دولتی را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فرار مالیاتی به سبک معامله میلیونی خط‌های رند
  • اقساط مالیاتی اصناف بلندمدت‌تر می‌شود
  • بانک مرکزی بزرگترین مالیات دهنده در بین شرکتهای دولتی
  • معافیت‌های هدفمند مالیاتی منجر به افزایش مشارکت مردم در تولید کشور خواهد شد
  • مالیات بر سوداگری، صیاد دلالان نه مردم عادی
  • معافیت‌های خودرو در طرح مالیات بر عایدی سرمایه
  • چه کسانی از پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه معاف شدند؟
  • شروط مجلس برای معافیت مالیات بر سرمایه در انتقال املاک
  • اشخاص غیرتجاری مشمول معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه شدند
  • شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد