Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

در چند روز گذشته خبر پیدا شدن یک گونه ارزشمند از گربه وحشی به نام سیاهگوش در شهر عنبران خبر ساز شده بود؛ این گربه‌سان چند روزی برای تیمار و مراقبت در موزه تاریخ طبیعی استان اردبیل نگهداری شد و طبق مشاهده از حال عمومی خوبی برخوردار بود.

روز گذشته کارشناسان اداره کل محیط زیست استان برای رهاسازی این گربه وحشی در زیستگاه مورد نظر، اقدام به بیهوش کردن سیاهگوش کردند که متاسفانه سرانجام سرنوشت خوبی برای این گونه رقم نخورد و به گفته مدیرکل محیط زیست استان در حین رها سازی تلف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق اظهار نظر مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان اردبیل آنچه به گفته او "ایست قلبی و ادم ریه سیاهگوش " خوانده شد، علت اصلی این مرگ عنوان گردید، در حالیکه که این ادعا به‌نظر کارشناسان غیرواقع به نظر می‌رسد.

گفتنی است در جریان بیهوشی و بیومتری این جانور، دامپزشکی که در محل حضور داشت، از سن و وزن گربه اطلاعی نداشته و این خود میزان داروی بیهوشی که توسط وی به سیاهگوش تجوزی شده بود را در هاله از ابهام قرار میدهد که آیا این جانور نادر قربانی سهل انگاری حافظان محیط‌زیست شده یا نه؟

به عقیده یکی از کارشناسان حیات وحش حاضر در این ماجرا سهل انگاری کارشناسان به ویژه دامپزشک حاضر در این محل می تواند دلیل اصلی این ضایعه وارده بر حیات وحش استان باشد؛ اما به علت مصلحت اندیشی و یا شاید مقابله با زیر سوال رفتن عملکرد کارشناسان اداره کل علت دقیق آن برای افکار عمومی اعلام نشده است.

سیاهگوش (Lynx – لینکس) یکی از 8 گربه سان وحشی ایران (پلنگ، یوزپلنگ، کارکال،سیاهگوش، گربه شنی، گربه پالاس، گربه جنگلی و گربه وحشی) و بسیار نادر و کمیاب می باشد و از مشخصات بارز این گونه علاوه بر خال های روی پوست، موهای سیاه بلند در انتهای گوش ها است.

جمعیت این گونه بر اثر کاهش طعمه و تخریب زیستگاه ها در بسیاری از عرصه های طبیعی کشور از بین رفته و یا با کاهش چشمگیری روبرو شده است.

سیاهگوش بر اساس قوانین سازمان حفاظت محیط زیست در زمره گونه های درخطر انقراض می باشد. از بین رفتن جمعیت سمداران و نابودی زیستگاه مهمترین عواملی است که سیاهگوش ها را در مخاطره قرار می دهد. همچنین در طبقه NT) IUCN) و پیوست II کنوانسیون (CITES) قرار دارد.

تصاویر یک روز قبل از مرگ سیاه‌گوش

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: آفتاب

کلیدواژه: گربه وحشی شهرستان نمین سیاه گوش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۱۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصت ویژه اوسمار برای انتقام از گربه سیاه پرسپولیس

آفتاب‌‌نیوز :

تیم‌های فوتبال آلومینیوم و پرسپولیس در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی باید روز جمعه ۷ اردیبهشت در ورزشگاه امام خمینی (ره) شهر اراک به مصاف هم بروند.

پرسپولیس و آلومینیوم تاکنون یک بار در ادوار جام حذفی به مصاف هم رفتند که در تاریخ ۲۱ فروردین سال ۱۴۰۱ آلومینیوم توانست با شکست پرسپولیس در ورزشگاه آزادی پا به دیدار پایانی بگذارد.

«اوسمار ویرا» سرمربی برزیلی تیم پرسپولیس که از نیم فصل دوم به عنوان سرمربی کار خود را در این تیم آغاز کرد در اولین بازی خود، رو در روی آلومینیوم در اراک قرار گرفت که این بازی با شکست یک بر صفر سرخ‌ها همراه بود تا تنها شکست «اوسمار» با پرسپولیس تا به اینجای مسابقات برابر گربه سیاه چند فصل اخیر سرخ‌ها رقم بخورد.

اوسمار و شاگردانش برای دومین بار در این فصل به استان مرکزی سفر خواهند کرد و مرد برزیلی پرسپولیس این فرصت را دارد تا با پیروزی برابر آلومینیوم نه تنها انتقام شکست در لیگ برتر را بگیرد بلکه انتقام حذف سرخ‌ها از جام حذفی در سال ۱۴۰۱ را هم از سیدمجتبی حسینی و شاگردانش بگیرد.

پرسپولیس برای این بازی دانیال اسماعیلی فر را به دلیل محرومیت انضباطی در اختیار ندارد و به احتمال زیاد «وحدت هنانوف» در این پست برای سرخ‌ها به کار گرفته می‌شود.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • پرسپولیس حذف شد؛ ۴ چنگ گربه‌سیاه برصورت سرخ! / آلومینیوم نترسید و صعود کرد
  • شوک دوباره گربه‌سیاه به پرسپولیس!
  • عکس‌| حمایت مردان آهنین از گربه‌سیاه پرسپولیس!
  • فرصت ویژه اوسمار برای انتقام از گربه سیاه پرسپولیس
  • پرسپولیس به دنبال انتقام از گربه سیاه!
  • درخشان: آلومینیوم همیشه برای پرسپولیس گربه سیاه بوده و هست
  • زنده‌گیری دو قلاده گربه جنگلی در مرودشت
  • مشاهده یک گله مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان
  • ثبت تصویر ۴ راس مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان + فیلم
  • مشاهده ۴ رأس مرال در ارتفاعات جنگلی لنگرود + فیلم