Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول روابط عمومی انجمن متخصصین تجیزات پزشکی گفت: شاهد بروز اتفاقاتی هستیم که به نظام سلامت کشور یک خیانت و ضربه بزرگی را وارد کرده آن هم حضور افراد غیرمتخصص به عنوان مدیران تجهیزات پزشکی در سطح کشور است که ما در حال حاضر شاهد دخالت داروسازان در حوزه تجهیزات پزشکی هستیم. امیر محمد فراهانی مسئول روابط عمومی انجمن متخصصین تجیزات پزشکی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، درباره نامه این انجمن به وزیر بهداشت گفت: ما نامه‌ای را به وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی ارسال کردیم که این نامه در ۴ بند تنظیم شده و از طرف آقای مسلمی ریاست محترم انجمن متخصصین خدمت ایشان ارسال کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی ادامه داد: ما چند سالی هست در حوزه تجهیزات پزشکی و مهندسی پزشکی یک سری مطالباتی داریم که از طریق سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت پیگیری می‌کنیم، ولی حقیقتا جواب شفاف و اینکه بتواند حوزه تجهیزات پزشکی و اعضای این حوزه را قانع کند دریافت نکردیم و اخیرا هم نامه‌ای انجمن به وزارت بهداشت نوشته است این نامه در ۴ بند تنظیم شده از جناب وزیر خواستیم که به مطالبات اعضای ما توجه جدی داشته باشند که ما بتوانیم مطالبات اعضای صنف خودمان را برآورده کنیم.   فراهانی گفت: همان طور که می‌دانید حوزه تجهیزات پزشکی حدودا ۲۲۰ هزار نوع وسیله پزشکی دارد و به جد می‌توانیم بگوییم که رابطه مستقیم با جان مردم و بیماران دارند کسانی که در حوزه تجهیزات پزشکی فعالیت می‌کنند، ولی ما شاهد بروز اتفاقاتی هستیم که به نظام سلامت کشور یک خیانت و ضربه بزرگی را وارد کرده آن هم حضور افراد غیرمتخصص به عنوان مدیران تجهیزات پزشکی در سطح کشور است که ما در حال حاضر شاهد دخالت داروسازان در حوزه تجهیزات پزشکی هستیم که با توجه به سودکلانی که در حوزه تجهیزات پزشکی وجود دارد داروسازان خیلی مصر هستند که خودشان را به عنوان یک رشته‌ای که غیرمتخصص در حوزه تجهیزات پزشکی بگنجانند که این واقعا خیانت به نظام سلامت است و باعث سر و صدا و نارضایتی صنف تجهیزات پزشکی و کسانی که در این صنف کار می‌کنند، شده است.   وی با بیان اینکه با اطمینان می‌توانیم بگوییم داروسازان حتی یک واحد درس تخصصی از دروس که باید در تجهیزات پزشکی بگذرانند نداشتند و این جای تاسف است اضافه کرد: از آقای وزیر یک مطالبه مان این بوده که از افراد متخصص، با تجربه و مجرب به عنوان مدیران تجهیزات پزشکی در مراکز درمانی استفاده کنند که هم به صلاح کشور خواهد بود و هم باعث می‌شود با جان بیماران بازی نشود.   فراهانی عنوان کرد: امیدواریم شاهد حوادثی مانند ایمپلنت‌های تقلبی و انفجار گاز در اتاق بیمار نباشیم جامعه عمومی را به درد می‌آورد نباید مسئولین فنی تجهیزات پزشکی در بیمارستان‌ها را افراد غیرمتخصص تشکیل بدهند حتی اگر وزارت بهداشت تمایل داشته باشد ما بزرگترین بانک اطلاعتی را از حوزه تجهیزات پزشکی داریم می‌توانیم در اختیارشان قرار بدهیم که بتوانند افرادی را که   وی بیان کرد: دارای صلاحیت و متخصص هستند در سراسر کشور از آن‌ها استفاده شود و برای هزاران نفر اشتغالزایی خواهد شد.
ما می‌خواهیم از سمت وزارت بهداشت و معاونین آن‌ها حمایت قانونی از متخصصین تجهیزات پزشکی و مسئولین فنی به وجود بیاید و ساده‌ترین کار این است برای کلیه مسئولین فنی صدور پروانه صورت بگیرد و مسئولین فنی دارای پروانه فعالیت باشند و الزامی شود ممکن است قانونش مصوب شود، ولی در حین اجرا اجرایی نشود ما از وزیر خواستیم تا در این حوزه صدور پروانه فعالیت مسئولین فنی در موسسات پزشکی به عنوان یک الزام باشد.   فراهانی تصریح کرد: در حوزه تجهیزات پزشکی در حال حاضر با توجه به تحریم‌های ظالمانه‌ای که علیه نظام سلامت ایران قرار گرفته شده چیزی که باید مورد اهمیت قرار بگیرد بحث نگه داری یا نگه داشت تجهیزات پزشکی است با توجه به حوزه تجهیزات سرمایه‌ای و ملزومان مصرفی که وجود دارد خیلی هزینه‌های بالایی را برای کشور دارد انجمن متخصصین آمادگی این را دارد که در حوزه نگه داشت تجهیزات پزشکی و به کارگیری صحیح وسایل تجهیزات پزشکی در کنار وزارت بهداشت باشد.   مسئول روابط عمومی انجمن متخصصین تجیزات پزشکی اشاره کرد: آمادگی خودمان را در این نامه اعلام کردیم که آمادگی هر گونه همکاری در زمینه نگه داری تجهیزات پزشکی با وزارت بهداشت خواهیم داشت که در غالب یک برنامه ملی اگر تعریف شود می‌توانیم غریب به هزاران هزار میلیارد صرفه جویی در تجهیزات پزشکی داشته باشیم در بعضی از مراکز و بیمارستان‌ها می‌بینیم که تجهیزات پزشکی رها شده و خاک می‌خورند اگر بتوانیم یک برنامه جامع و ملی در این زمینه مطرح کنیم می‌توانیم هزاران میلیارد صرفه جویی کنیم.
وی گفت: امیدواریم این برنامه‌ها از جانب جناب وزیر دیده و رسیدگی شود و یک جلسه حضوری با ایشان داشته باشیم و بتوانیم تایید نهایی این نکات را بگیریم با توجه به اینکه چندین سال است ما پیگیر این مسائل هستیم و امیدواریم جناب وزیر در مورد این مسائل حمایت کنند و به نتیجه مثبتی برای حوزه تجهیزات پزشکی برسیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزارت بهداشت تجهیزات پزشکی بیمار نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۱۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی میز خدمت در نمایشگاه تجهیزات پزشکی

به گزارش خبرگزاری مهر، دومین جلسه شورای سیاست‌گذاری بیست و پنجمین نمایشگاه تجهیزات پزشکی با حضور نمایندگان بخش‌های خصوصی و دولتی مرتبط با صنعت تجهیزات پزشکی کشور به ریاست رئیس پارک فناوری پردیس برگزار شد.

در ابتدای این نشست، امین‌رضا خالقیان دبیر نمایشگاه با برشمردن اقدامات انجام شده تاکنون، در خصوص فعالیت کمیته‌های رویدادهای جانبی نمایشگاه توضیحاتی ارائه نمود.

در ادامه نمایندگان تشکل‌های حوزه وزارت بهداشت، وزارت صمت، معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، سازمان توسعه تجارت ایران، شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران، صندوق نوآوری و شکوفایی روند اقدامات انجام شده را تشریح نمودند.

نمایندگان بخش خصوصی حوزه تجهیزات پزشکی ضمن بیان دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود برای برگزاری پرثمر و حضور حداکثری اعضای تشکل‌های خود در این نمایشگاه، خواستار حمایت‌های ویژه توسط نهادهای مرتبط در این نمایشگاه شدند.

در ادامه این جلسه مقرر شد، نمایندگان وزارت بهداشت، وزارت صمت و همچنین معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در ایام ۴ روزه نمایشگاه با هدف پاسخگویی و رفع موانع مخاطبان حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی اقدام به راه اندازی میز خدمت نموده و راهنمایی‌های لازم در خصوص قانون جهش تولید را به عمل آورند.

از دیگر مصوبات این نشست، برگزاری رویدادهای داخلی و بین‌المللی در حاشیه نمایشگاه با حمایت‌های معاونت علمی و سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی بود. همچنین مقرر شد صندوق نوآوری و شکوفایی میزان و نحوه حمایت مالی از حضور شرکت‌های دانش بنیان در نمایشگاه را اعلام نماید.

در ادامه مصوبات مقرر شد نماینده شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی تهران نسبت به پیگیری ارائه تخفیفات ویژه در اجاره بهای زمین این دوره از نمایشگاه، اقدام لازم را به عمل آورد.

در پایان مهدی صفاری نیا رئیس پارک فناوری پردیس و رئیس شورای سیاستگذاری نمایشگاه، گفت: قطعاً با حمایت تمامی ذی نفعان حوزه سلامت، برگزاری این دوره از نمایشگاه هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی ارتقا قابل توجهی پیدا خواهد کرد.

بیست و پنجمین نمایشگاه ایران هلث، ۲۹ اردیبهشت تا یک خرداد ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار خواهد شد.

کد خبر 6088604 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • توسعه مدیریت در نظام سلامت مبتنی بر جوان‌گرایی
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: می‌خواهیم فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» بسازیم
  • برنامه بهبود سلامت شهری در ایران/ تعامل مدیریت شهری با نظام سلامت
  • اورژانس بانوان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • راه اندازی میز خدمت در نمایشگاه تجهیزات پزشکی
  • صندلی های خالی دستیاری پزشکی تهدیدی جدی برای نظام سلامت
  • آخرین مهلت ثبت نام برای حضور در نمایشگاه پزشکی و داروسازی ویتنام ۲۰۲۴ 
  • چاقوی هوش مصنوعی چگونه نظام سلامت را جراحی می‎‌کند
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا