Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی اقدامات سازمان قطار شهری را در طول یک سال گذشته، قابل توجه عنوان کرد و گفت: مدیریت در مجموعه قطار شهری بهره وری بالایی را رقم زده است.

محمد حسین فرهنگی در جلسه شورای معاونین سازمان قطار شهری تبریز و حومه اظهار کرد:در آبان‌ماه ۹۷ بازدیدی از عملیات مترو داشتیم و امروز هم گزارش اجمالی از اقدامات انجام شده ارائه شد و مستندات نشان از بهره وری بالا در فرایند اجرا دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: موفقیت‌های ارائه شده زمان بر، بودجه بر و نیازمند مدیریت جدی بوده و این روند پیشرفت قابل توجهی را در عملیات اجرایی در پی داشته است.

فرهنگی با اشاره به تامین مالی پروژه‌های هزینه بر در شرایط سخت اقتصادی گفت: تامین مالی بخش مهمی از پروژه قطار شهری است و در این بین، مهندس مولوی در بسیاری از مواقع آبروی خود را گرو گذاشته و پیمانکاران نیز اعتماد کرده و مجموعه به تعهدات خود به نحو احسن عمل کرد.

وی استفاده از توانمندی متخصصان امر را نیز مورد تاکید قرار داد و افزود: وجود بدنه کارشناسی بالا در مجموعه قطار شهری نتایج مطلوبی را رقم زده است و امروز در دیگر پروژه‌ها همچون مترو تبریز-سهند انتظار می‌رود از توان بالای مهندسان و کارشناسان قطار شهری استفاده شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، خاطر نشان کرد: مدیریت صحیح می‌تواند از هیچ همه چیز بسازد، اما مدیریت غلط نابود کننده است. حسن تدبیر می‌تواند کشور را از گردنه‌های سخت عبور دهد، همچنان که در مسائل نظامی در منطقه حرف اول را می‌زند و توانسته‌ایم به تکنولوژی‌های بالایی دستیابی در دیگر مسائل نیز این توان در کشور ما وجود دارد که در منطقه پیشتاز باشیم. 

فرهنگی با اشاره به تغییر مسیر خط سه گفت: تغییر مسیر خط ۳ هزینه‌ها را کاهش داده و باعث تسهیل تبادل بین خطوط شده است و در عین تعداد بیشتر ار همشهریان می‌توانند از این خدمات بهره مند شوند.

وی ورود قطار به ایستگاه پایانی خط یک را قدم مهمی برای تحقق وعده های داده شده دانست و افزود: خوشبختانه شاهد تحقق برنامه‌های پیش بینی شده در خط یک هستیم و امیدوریم خط دو نیز با همین قدرت ادامه داشته باشد.

در ادامه این جلسه اعضای شورای معاونین گزارش اجمالی از آخرین وضعیت خطوط قطار شهری تبریز ارائه کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی مترو تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۱۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو شورای شهر خواستار شد: برخورد قانونی با خاطیان مرگ کارگر شهرداری تهران

عضو شورای شهر تهران بر لزوم رعایت دستورالعمل استقرار و نظام نگهداشت HSE (بهداشت، ایمنی و محیط زیست) در مناطق تأکید کرد.   به گزارش ایسنا، احمد صادقی در دویست و سی و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران گفت: بارش های نیمه شب جمعه و صبح ۱۵ اردیبهشت ماه در شهرداری منطقه ۱۵ به آدرس بزرگراه بعثت نرسیده به میدان بسیج سبب شد یکی از منهولهای موجود در مسیر به واسطه  شدت بارش و حجم زیاد آب های بالادستی و نیز عدم کشش شبکه جمع آوری آب های سطحی دچار انسداد و گرفتگی شود.   وی ادامه داد: این امر سبب می شود عوامل اجرایی و مدیران خدمات شهری به محل اعزام  شوند و کارگران اداره مسیل های منطقه جهت رفع گرفتگی داخل منهول فاضلاب شوند؛ اما  به طور ناگهانی، فشار آب سبب افتادن یکی از کارگران به داخل شبکه می شود و متأسفانه این فرد تا به امروز پیدا نشده، علی رغم اینکه آتش نشانی زحمات زیادی برای جستجو و پیدا کردن این فرد انجام داده است.    احمد صادقی ادامه داد: من تشکر می کنم از زحمات مجموعه خدمات شهری در این چند روز ولی این زحمات سبب نمی شود که موارد و ضوابط ایمنی رعایت نشود. لایروبی مسیل ها به عنوان چک لیست عملیات به مناطق طی سال های قبل ابلاغ شده و اسناد لازم  به عنوان دستور العمل استقرار و نظام نگاهداشت مدیریت «اچ اس ای» در هر منطقه موجود است که با بررسی های به عمل آمده مشخص شده در این منطقه نیز این دستورالعمل موجود بوده است.   از طرفی عدم انجام عملیات در حین بارندگی به دلیل شرایط نامساعد  اعم از  دبی بالای آب و عدم اطلاع از خطراتی که  در این شرایط وجود دارد از توصیه هایی است که در حوزه خدمات شهری باید مورد توجه قرار گیرد که متاسفانه در حادثه منطقه ۱۵ این مورد رعایت نشده است.    صادقی تاکید کرد: ذکر دو نکته در این حادثه حایز اهمیت است که امیدوارم مجموعه مدیریت شهری به آن توجه داشته باشد؛   نخست آنکه ساختار اچی اس ای در شهرداری تهران نیازمند تقویت است و یک شهر با جمعیتی بیش از  ۱۰ میلیون نفر صرفا با چند کارشناس در منطقه امکان نظارت بر سیستم ایمنی شهر را ندارد. لذا بایستی این سیستم تقویت و اگر بخش خصوصی صلاحیت دار باید در این بخش استفاده بشود.    وی ادامه داد: نکته دوم که خیلی مهم است؛ موضوع بررسی عدم رعایت دستور العمل استقرار و نگهداشت نظام مدیریت اچ اس ای در  منطقه مذکور است که  در صورت رعایت نکردن این نظامات به طور حتم می بایست با  خاطیان چه عوامل پیمانکاران و چه مدیران برخورد قانونی صورت گیرد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • استفاده از نظرات نخبگان سرلوحه کار شورای شهر قزوین است
  • در صد و سی و یکمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان چه گذشت؟
  • عضو شورای شهر خواستار شد: برخورد قانونی با خاطیان مرگ کارگر شهرداری تهران
  • بهبود خدمات‌رسانی شهرداری تبریز با بهره‌برداری از مرکز کنترل ترافیک و مدیریت بحران
  • ناوگان متروی کرج به ۳۵۰ نیروی متخصص نیاز دارد
  • بهره‌برداری از فاز نخست خط ۲ متروی اصفهان در اولویت است/بازار «زرین» گذشته را روایت می‌کند
  • تامین اعتبار برای خرید واگن های جدید قطار شهری کرج
  • اجرای مدیریت یکپارچه شهری، اساسی ترین مسئله شوراها
  • هشدار مدیریت بحران استانداری مرکزی
  • اجرای مدیریت یکپارچه شهری از اساسی‌ترین طرح‌ها در شورا‌هاست