Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمیدرضا رخشانی در گفتوگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در چند روز اخیر شاهد شیوع آنفلوآنزا در سیستان و بلوچستان بودیم به طوریکه تعداد زیادی از افراد با علائم این بیماری روانه بیمارستانها شدند.

وی ادامه داد: با موافقت استاندار مدارس سیستان و بلوچستان برای جلوگیری از شیوع این بیماری تا روز یکشنبه هفته آینده تعطیل اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان بیش‌از ۱۵۰ نفر بیمار مبتلا به آنفلوآنزا و سرما خوردگی هم‌اینک در سه بیمارستان زاهدان بستری شده‌اند.

دکتر محمد هاشمی‌شهری اظهار داشت: بیش‌از ۷۵۰ نفر با علائم سرماخوردگی و آنفلوآنزا در چند روز اخیر به بیمارستان‌های زاهدان مراجعه کرده‌اند که از این تعداد بعد از تشخیص پزشک ۱۵۰ نفر بستری شده‌اند.

وی افزود: تاکنون پنج نفر براثر شدت علائم بیماری آنفلوآنزا و داشتن سابقه علائم بیماری‌های زمینه‌ای در استان فوت کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از مردم سیستان و بلوچستان درخواست کرد تا با رعایت اصول بهداشت فردی احتمال انتشار این بیماری را کاهش دهند.  

وی با بیان اینکه آنفلوآنزا و سرماخوردگی جزو بیماری های خود محدود شونده است، گفت: بیش از ۹۵ درصد از موارد بیماری نیازی به ویزیت و بستری ندارند و با مراقبت های معمول در منزل از قبیل استراحت، مصرف مایعات و در صورت نیاز استفاده از مسکن های ساده قابل مدیریت هستند.

هاشمی‌شهری تصریح کرد: استفاده از آنتی بیوتیک برای درمان آنفلوآنزا هیچ جایگاهی ندارد و هر گونه تجویز دارو به جز مسکن های ساده باید با ویزیت و نظر پزشک انجام شود.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان تعطیلی مدارس آموزش و پرورش آنفولانزا پروندهٔ خبری گسترش آنفلوآنزا در کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان تعطیلی مدارس آموزش و پرورش آنفولانزا سیستان و بلوچستان تعطیلی مدارس آموزش و پرورش آنفولانزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۲۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵ کیلومتر بزرگراه در مسیر زاهدان - بیرجند در حال ساخت است

مهدی پارسیبا بیان اینکه ارتقای مسیر زاهدان - بیرجند به بزرگراه علاوه بر کاهش تصادفات، توسعه اقتصادی و گردشگردی سیستان و بلوچستان را به همراه دارد، گفت: این اداره کل تلاش دارد تا پایان سالجاری با تکمیل و بهره برداری از ۲۵ کیلومتر باند دوم در دست ساخت در این مسیر، زاهدان را به صورت بزرگراه به سفید آبه متصل کند.

وی با بیان اینکه برای ساخت هر یک کیلومتر بزرگراه در این استان به اعتباری حدود ۳۵۰ میلیارد ریال نیاز است که این موضوع می‌طلبد تا اعتبارات بیشتری برای اجرای طرح‌های راه‌سازی به استان تخصیص داده شود، افزود: برای محقق شدن اهداف پیش بینی شده سالجاری در این مسیر مهم استان باید بیش از ۲۰۰ پل و آبرو در مسیر ساخته شود چرا که به دلیل موقعیت جغرافیایی منطقه بنا بر ضرورت در سال‌های گذشته نیز ساخت این پل‌ها با تعداد کمتر یا بیشتر در دستور کار قرار داشت.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: در چهار سال اخیر ۵۳ کیلومتر بزرگراه با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد ریال در مسیر زاهدان - بیرجند به بهره برداری رسیده و همچنان تعداد سه کارگاه با ایجاد اشتغال برای ۳۵۰ نفر در حال انجام تعهدات سالجاری این اداره کل در این مسیر هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • اقدامات امنیتی جشن فارغ‌التحصیلی دانشگاه کالیفرنیا را به تعطیلی کشاند
  • ارتفاع بارش در زاهدان به ۳۱ میلی متر رسید
  • تغییر مسیر پرواز مسیر تهران زاهدان مشهد بعلت شرایط نامساعد جوی
  • تداوم بارش‌های رگباری درشمال سیستان و بلوچستان
  • بارش‌های بهاری در سیستان و بلوچستان ادامه دارد
  • نخستین پایگاه اورژانس بانوان در زاهدان افتتاح شد
  • فرودگاه بین‌المللی زاهدان میزبان زائران سرزمین وحی شد
  • بخش عمد‌ه‌ای از سرماخوردگی‌ها کروناست
  • ۲۵ کیلومتر بزرگراه در مسیر زاهدان - بیرجند در حال ساخت است
  • ۱۵ هزار متر از اراضی ملی زاهدان رفع تصرف شد