Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@22:50:17 GMT

پوتین: مخالف نظامی کردن فضا هستیم

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۷۲۵۲۳

پوتین: مخالف نظامی کردن فضا هستیم

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در واکنش به تصمیم اتخاذ شده در نشست سران ناتو و با اشاره به اهداف آمریکا برای استفاده از فضا به‌عنوان یک عرصه مناسب برای اقدامات نظامی، بر مخالفت مسکو با نظامی کردن فضا تأکید کرد. ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۷ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که آمریکا قصد دارد عملیات نظامی در فضای بیرونی زمین انجام دهد، در حالی که روسیه مخالف نظامی کردن فضا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پوتین روز چهارشنبه در ادامه سری نشست‌های خود با مقامات نظامی روسیه در سوچی یادآور شد: «کشورهای پیشرفته جهان فعالانه در حال توسعه سیستم‌های فضایی مدرن برای استفاده نظامی و استفاده دوگانه هستند. ویژگی‌های فنی این سیستم‌های فضایی همواره در حال تکمیل و بهبود است.»

رئیس جمهوری روسیه گفت: «رهبران نظامی و سیاسی آمریکا عمداً و آشکارا فضای خارج از زمین را به عنوان یک عرصه مناسب برای اقدامات نظامی در نظر می گیرند. ایالات متحده به سرعت در حال ایجاد نیروهای فضایی برای حفظ برتری راهبردی این کشور است. در حالی که روسیه به طور پیوسته با هرگونه اقدام نظامی در فضای بیرونی زمین مخالفت کرده و می‌کند.»

وی در عین حال ضروری دانست که با توجه به شرایط کنونی و اقدامات کشورهای غربی، باید به تقویت گروه‌های ماهواره‌ای کشور در مدار زمین توجه خاص کرد.

بیانیه پایانی اجلاس سران ناتو در لندنابراز رضایت ترامپ از نتایج اجلاس سران ناتو در لندنرئیس کنفرانس امنیتی مونیخ: ناتو بیمار است

لازم به یادآوی است که روز گذشته رهبران کشورهای عضو ناتو در نشست خود در لندن، تصمیم برای شناختن فضا به عنوان یک عرصه برای فعالیت‌های عملیاتی را مورد تایید قرار دادند. البته "ینس استولتنبرگ" دبیرکل ناتو در پایان نشست سران لندن یادآور شد که پیمان آتلانتیک شمالی قصد دارد از فضا برای تامین ارتباطات و نظارت و نه برای استقرار تسلیحات نظامی استفاده کند.

انتهای پیام/

R1445/P/S8,89,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط ولادیمیر پوتین

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ولادیمیر پوتین ولادیمیر پوتین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۲۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست فصلی سران حزب اعتدال و توسعه با هدف برنامه ریزی کلان در سال ۱۴۰۳

نشست فصلی سران حزب اعتدال و توسعه با حضور دبیرکل، اعضای ارشد حزب و دبیران استانی برگزار شد و در این جلسه نسبت به برنامه ریزی سیاست‌های کلان حزب در سال جاری تبادل نظر و اتخاذ تصمیمات حائز اهمیت صورت پذیرفت. 

در این جلسه محمد باقر نوبخت، محمود واعظی، علی جنتی، علی آقازاده و دبیران استانی پیرامون مباحث اصلی سیاست داخلی و خارجی کشور به طرح موضوع پرداختند.

در پایان این نشست که تبادل نظر خوب و موثری در آن صورت گرفت، تصمیمات مهمی در حوزه‌های «توسعه تشکیلات ستادی و استانی»، توسعه و بسط «آموزش» و نقش آفرینی موثر در انتخابات سال آینده البته با توجه به فضای سیاسی کشور در آن برهه اتخاذ گردید.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها

دیگر خبرها

  • ناتو زنگ خطر را به صدا درآورد
  • ژنرال آمریکایی: پوتین با تجربه‌ترین دولتمرد جهان است
  • امیرعبداللهیان عازم گامبیا شد
  • امیرعبداللهیان تهران را به مقصد بانجول ترک کرد
  • جنگ هیبریدی روسیه با اروپا
  • اینسایدر: برنامه پوتین جنگ همه‌جانبه با ناتو نیست، تضعیف درونی است
  • پایان پوتین؟!
  • نشست فصلی سران حزب اعتدال و توسعه با هدف برنامه ریزی کلان در سال ۱۴۰۳
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه/اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد می‌خرد
  • تحلیلگر سابق سیا: غرب نفوذ پوتین را دست کم می‌گیرد