Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه فرهنگی _ مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: یکی از وظایف مهم امام حسن عسکری(ع) آماده ساختن جامعه برای دوران ظهور بود.

حجت‌الاسلام محمد داداش‌زاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، با اشاره به فرا رسیدن سالروز ولادت امام حسن عسگری(ع) افزود: این امام بزرگوار در آن دوران خفقان حکومت عباسی اما همچنان به فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی خویش در راستای مقابله با افکار ضد اسلامی حاکمان ادامه می‌دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بیشتر عمر گرانبهای ایشان در زندان سپری شد، ادامه داد: یکی از وظایف مهم امام حسن عسگری(ع) آماده ساختن جامعه برای دوران ظهور بود که در این ارتباط نیز ایشان سعی کردند از طریق نامه‌نگاری با شیعیان ارتباط برقرار کرده تا بدین ترتیب معارف شیعی-اسلامی و ویژگی‌ها امام غایب را به آنها برسانند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه امام حسن عسگری(ع) به مدت ۶ سال امامت کردند، خاطرنشان کرد: اما ایشان در این مدت کوتاه امامت آثار مهمی از تفسیر و احکام قرآن از خود به یادگار گذاشته‌ و شاگردان بسیاری نیز تربیت کرده‌اند.

به گزارش ایکنا آذربایجان‌غربی، نام پدر امام حسن عسگری(ع)، امام هادی(ع) بوده و مادر ایشان حدیثه نام دارند، ایشان یازدهمین امام شیعیان بوده که در سن ۲۸ سالگی به شهادت رسیدند و فرزند ایشان حضرت مهدی(عج)، دوازدهمین امام شیعیان است که در غیبت به سر می‌برند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن خبرگزاری ایکنا آذربایجان غربی امام حسن عسگری ظهور میلاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۲۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب اجرای ۱۰ طرح سرمایه گذاری، بهره برداری و بهینه سازی زیر ساخت های مدیریت تعاون روستائی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،مدیر تعاون روستائی استان آذربایجان غربی در اولین جلسه کمیته فنی سرمایه گذاری، بهره برداری و بهینه سازی زیرساخت های شبکه تحت پوشش استان اظهار داشت: طرح موضوعات مربوط به مسائل و مشکلات شبکه تحت پوشش و پیگیری نارسایی ها و کاستی ها و توسعه زیرساخت ها در جهت برون رفت از وضعیت فعلی تشکل ها مهمترین اولویت مورد انتظار مدیریت استان و دغدغه اصلی اعضای کمیته فنی میباشد.   میر جمال ساداتی با اشاره به عناوین طرح های ارائه شده به دبیرخانه کمیته فنی استان افزود: طرح های درخواستی و پیشنهادی اداره تعاون روستایی و شبکه تحت پوشش شهرستان های ارومیه، پلدشت، میاندوآب، سلماس، بوکان، اشنویه و خوی به تعداد ۱۶ طرح مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت اجرای ۱۰ طرح با رعایت دستورالعمل ها و آئین نامه های اجرائی و موضوعی به تصویب رسید.   وی تصریح کرد: در اولین جلسه کمیته فنی استان، احداث باسکول و تجهیز مراکز خرید محصولات کشاورزی، احداث گلخانه، راه اندازی روستا بازار، توسعه مکانیزاسیون و فروش اموال مازاد شبکه تحت پوشش برای تبدیل به احسن نمودن، مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • خانه انصاری ارومیه میزبان گردشگران خواهد شد
  • تصویب اجرای ۱۰ طرح سرمایه گذاری، بهره برداری و بهینه سازی زیر ساخت های مدیریت تعاون روستائی
  • ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست
  • آثار شهید مطهری باید به نسل جوان جامعه معرفی شود
  • «حشاشین» روایتگر حسن صباح تروریست یا کلیددار بهشت؟
  • اشتغالزایی برای ۱۲ هزار و ۴۸۱ مددجوی کمیته امداد آذربایجان‌غربی
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی
  • نشست فعالان فرهنگی در صداوسیمای استان آذربایجان غربی
  • مدارس نیمه‌تمام آذربایجان‌غربی تکمیل می‌شود
  • بهترین زمان برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران کودکی و نوجوانی است