Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر جذب سرمایه و بازاریابی سازمان منطقه آزاد قشم از رشد 20 درصدی صدور مجوزهای صنعتی در هشت ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ ناصرالدین گرامی بیان داشت: از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه، 381 مجوز فعالیت اقتصادی در سه بخش صنعتی، تجاری و خدماتی در این منطقه آزاد صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از بین این مجوزها، 90 مورد به بخش صنعتی،131 مورد به حوزه خدمات و 160 مورد به فعالیت تجاری مربوط بوده است که صدور مجوزهای صنعتی و تجاری به ترتیب 20 و 19 درصد افزایش پیدا کرده‌اند.

به گفته مدیر جذب سرمایه و بازاریابی سازمان منطقه آزاد قشم، میزان درصد رشد مجموع مجوزهای صادر شده در هشت ماهه سال جاری شامل (صنعتی، تجاری و خدماتی) در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته معادل یک درصد رشد داشته است.

گرامی با اشاره به کاهش یک درصدی مجوزهای تمدید شده از فروردین تا آبان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، توضیح داد: طی این مدت یک هزار و 128 مجوز فعالیت اقتصادی توسط این مجموعه تمدید شده که 137 مورد آن در بخش صنعتی، 522 مورد مربوط به حوزه خدمات و 469 مورد تجاری بوده است.

وی ادامه داد: تمدید مجوز بخش‌های مربوط به حوزه صنعت و خدمات نسبت به مدت مشابه سال گذشته هر کدام پنج درصد رشد داشته و در بخش تمدید مجوز تجاری هم با کاهش 9 درصدی مواجه هستیم.

مدیر جذب سرمایه و بازاریابی سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: سال گذشته یک هزار و 755 مورد تمدید مجوز فعالیت اقتصادی به ثبت رسیده که از این تعداد 205 مورد مجوز صنعتی، 800 مورد خدماتی و 750 مورد تجاری بوده است.

گرامی با بیان اینکه رشد مجوز سرمایه‌گذاری در بخش صنعت نشان دهنده تمایل سرمایه‌گذاران منطقه آزاد قشم به حوزه تولید است، خاطرنشان کرد: با تسهیل فرآیند سرمایه‌گذاری و حمایت از تولیدکنندگان می‌توانیم سرمایه‌گذاران را در مسیر سیاست‌های رونق تولید هدایت کنیم.

وی در پایان عنوان کرد: مجوز فعالیت اقتصادی صادر شده در منطقه آزاد قشم، یک سال اعتبار دارد و در صورت تمایل به ادامه فعالیت، شرکت یا فرد متقاضی باید با مراجعه به سامانه oss.qeshm.ir نسبت به تمدید آن اقدام نماید.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رشد سرمایه صنعت قشم برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۲۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزشگاه‌های آزادهنری معاف از مالیات می‌باشند

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، سیدعباس دهقان در نشستی با مدیرمسئولان آموزشگاه‌های آزاد هنری استان یزد، افزود: مطابق بند"ل" ماده ۱۳۹ قانون مالیات‌های مستقیم بر آموزشگاهها، این صنف از پرداخت مالیات معاف هستند. 
وی تاکید کرد: آموزشگاه‌ها برای معاف از مالیات می‌بایست فرم اظهارنامه مالیاتی و دفتر اسناد مالی داشته باشند و فعالیت اقتصادی نیز در آموزشگاه آزاد هنری نداشته باشند. 
وی در ادامه با اشاره به حمایت از آموزشگاه‌های آزاد هنری استان اظهار داشت:در راستای تداوم فعالیت هنری و همچنین تجهیز نمودن آموزشگا‌ها پیشنهاد افزایش ۴۰ درصدی تعرفه شهریه بر مبنای تعرفه سه ماهه آخر سال گذشته به دفتر بر نامه ریزی و آموزش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه شد. 
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، ادامه داد: همچنین معرفی نامه برای اخذ تسهیلات بانکی طبق درخواست تسهیلات تبصره ۱۶ توسط واحد اشتغال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد به آموزشگاه‌های آزاد هنری انجام می‌شود. 
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، بر اخذ کارت صلاحیت تدریس توسط هنرآموزان آموزشگاه‌ها تاکید کرد و گفت:هنرآموزان مشغول در آموزشگاه‌ها موظف به داشتن کارت صلاحیت تدریس می‌باشند. 
وی تاکید کرد: آموزشگاه‌هایی که دارای مجوز قدیمی هستند پیگیری لازم برای دریافت مجوز دائمی از سامانه sso.farhang.gov.ir را انجام دهند. 
دهقان در بخش دیگری از سخنانش رعایت شئونات اسلامی، نصب نرخنامه و مجوز فعالیت، ارائه گزارش‌های سه ماهه آموزشگاه را در سامانه مربوطه را مورد تاکید قرارداد. 
لازم به ذکر است ۱۰۶ آموزشگاه آزاد هنری در رشته‌های تخصصی نمایش، تجسمی، موسیقی، خوشنویسی و هنر‌های سنتی با مجوز دائمی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در سطح استان فعالیت می‌کنند.

دیگر خبرها

  • روس‌ها متقاضی سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصادی کشور تبدیل شوند
  • مخبر: مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصادی کشور تبدیل شوند
  • قشم به عنوان منطقه آزاد برتر در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری انتخاب شد
  • پیشنهاد افزایش ۴۰ درصدی تعرفه شهریه آموزشگاه‌های آزاد هنری یزد
  • آموزشگاه‌های آزادهنری معاف از مالیات می‌باشند
  • بیش از ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در گرمه انجام شده است
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های آگهی و تبلیغاتی ابلاغ شد
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی ابلاغ شد
  • اشتغال ۶۳۰۰ نیروی کار در شهرک‌های صنعتی قشم