Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، سید مهدی موسوی مسوول روابط عمومی شرکت کشت وصنعت نیشکر هفت‌تپه شوش گفت: بعد از حدود ۲۸ روز اعتصاب و تعطیلی، کار و تولید در قسمت‌های مختلف شرکت نیشکر هفت‌تپه در شمال خوزستان از سرگرفته شد.

موسوی روز پنجشنبه افزود: کارفرما متعهد شد ارتقای شغلی کارگران را در کمیته طرح طبقه‌بندی مشاغل بررسی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: طی جلسات متعدد در فرمانداری و محل کارگاه هفت‌تپه و شوش، کارفرمای کشت و صنعت نیشکر پذیرفت تا حقوق مهرماه کارگران حداکثر تا پایان آذرماه پرداخت شود.

موسوی با بیان اینکه طبق وعده کارفرما، حقوق آبان ماه کارگران حداکثر تا ۱۰ دیماه پرداخت می‌شود، ادامه داد: بازنشسته‌ها طی سه قسط حق سنوات و مزایای قانونی خود را دریافت خواهند کرد.

او تامین لباس و کفش کار ایمنی برای کارگران در موعد مقرر را از دیگر وعده‌های کارفرما عنوان کرد و گفت: مقرر شد حق غذای کارگران با ۱۰۰ درصد افزایش به پنج هزار تومان افزایش یابد.

مسوول روابط عمومی شرکت نیشکر هفت‌تپه افزود: اکنون با توجه به تأخیر پیش آمده در برداشت نیشکر، کارگران باید با تمام توان نسبت به وظایف خود عمل کنند تا برداشت محصول دچار مشکل نشود و کارگران از حاصل دسترنج و کار خود معیشت خانواده هایشان را تأمین کنند.

او گفت: اساس کار باید کاشت، داشت و برداشت به موقع باشد تا منبع پرداخت مطالبات کارگران با مشکل روبرو نشود.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه ۲۹ آبان‌ماه طی بخشنامه‌ای تمام واحدهای این کارخانه به غیر از واحد حراست را بدلیل  تامین نشدن منابع مالی برای پرداخت حقوق کارگران تعطیل اعلام کرده بود.

شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه با ۲۴ هزار هکتار گستره زمین‌های کشاورزی و کارخانه و حدود پنج هزار و ۵۰۰ نیروی رسمی، پیمانی، قراردادی و پیمانکاری در ۱۵ کیلومتری شهر شوش در شمال استان خوزستان واقع است.

کد خبر 467948 برچسب‌ها استان خوزستان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۳۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلب ۶۹۶ میلیارد تومانی تامین اجتماعی از کارفرمایان قمی

سید علی موسوی مدنی گفت: هم‌اکنون به‌طور متوسط ماهانه ۵۰۰ میلیارد تومان توسط تامین اجتماعی استان در ۲ بخش بیمه‌ای و درمان قم هزینه می‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی قم عنوان کرد: علی‌رغم چالش‌های موجود در وصول منابع بیمه‌ای، با تدابیر اتخاذ شده در پرداخت تعهدات کوتاه‌مدت و بلندمدت تامین اجتماعی در قم تاخیر نداشته‌ایم که این مساله یک گام بزرگ در راستای ارائه خدمات به‌موقع است.

موسوی مدنی با اشاره به این‌که سازمان تامین اجتماعی یک سازمان درآمد هزینه است و بدون دریافت حتی یک ریال از سوی دولت اداره می‌شود، ادامه داد: وصولی به‌موقع، ضامن پرداخت به‌موقع تعهدات بیمه‌ای و درمانی و به‌خصوص پرداخت مستمری به بازنشستگان، از کارافتادگان کلی و بازماندگان است.

به گفته موسوی مدنی، خدمات‌رسانی به جامعه هدف سازمان تامین اجتماعی در قم از طریق چهار شعبه اصلی، ۲ شعبه اقماری و پنج واحد کارگزاری انجام می‌شود.

جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی قم افزون بر ۸۴۸ هزار نفر می‌رسد که از این تعداد، ۲۶۱ هزار و ۱۹ نفر بیمه شده اصلی و ۶۴ هزار و ۲۷۲ نفر مستمری‌بگیر اصلی هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • روز‌های خوب تولید در نیشکر هفت تپه
  • نیشکر هفت تپه؛ از سرخط اعتصابات کارگری به پیشتازی سنگر تولید
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع نیشکر خرمشهر
  • افزایش 6500 میلیارد ریالی قراردادهاي فافق
  • انتقال مالکیت شرکت هفت تپه به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی تسریع شود
  • سعید احمدی پویا سرپرست معاونت نظارت شرکت شاپرک شد
  • رهبر انقلاب: کارگر باید به آینده کاریِ خود اطمینان داشته باشد |‌ در دوره‌ای مبتلا به تعطیلیِ کارخانه‌های بزرگ شدیم که ... | ویدئو
  • بلاتکلیف شدن کارکنان شرکت فروسیلیس ملایر در پی تعطیلی این شرکت
  • نوشته یکی از کارگران نیشکر هفت تپه خطاب به رهبر انقلاب در دیدار امروز | عکس
  • طلب ۶۹۶ میلیارد تومانی تامین اجتماعی از کارفرمایان قمی