Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاد حوزه علمیه گفت: آیت‌الله جوادی‌آملی با تمام علوم و اندوخته‌های خویش به خدمت قرآن رفت و آن را با زبان علم به جامعه جهانی معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، حجت‌الاسلام مرتضی جوادی‌آملی امروز در همایش ملی بررسی آرا و اندیشه‌های تفسیری آیت‌الله جوادی‌آملی اظهار داشت: حیات مراتبی دارد و عالی‌ترین نوع حیات، حیات قرآنی است خداوند فراتر از عقل بشری انسان را به عقل وحیانی مجهز کرد و برای او حیاتی آورده که به حیات طیبه شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرزند آیت‌الله جوادی‌آملی ادامه داد: این حیات هرگز به اندیشه بشر نخواهد آمد، حیات را به علم به همراه قدرت تعبیر کردند هرچه علم افزونتر باشد حیات کامل‌تر است و چون قرآن حامل علم الهی به بشر مسیر حیات زندگی را می‌آموزد، قطعا برترین نوع حیات است.

جوادی‌آملی تصریح کرد: حیات قرآنی به برکت تفسیر تسنیم در کشورمان ایجاد شده است، از آغازین روزهای پس از انقلاب نام مبارک تفسیر موضوعی قرآن از صدا و سیما فضای کشورمان را آشنا کرد.

وی بیان کرد: با نگاه آیت‌الله جوادی‌آملی که در پرتو تفسیر المیزان به صحنه جامعه آوردند این پرچم از چهل سال قبل تاکنون برافراشته است و اکنون تفسیر تسنیم تا حدود هشتاد جلد فضای جامعه را به عنوان ثمره حیات طیبه روشن و منور کرده است.

وی خاطرنشان کرد: این همایش کاری سترگ بوده که عرصه فرهنگی را در جامعه اسلامی ایجاد کرده و در سطح ملی زمینه گسترش و تعمیق رابطه قرآن با جامعه ایجاد کرده، ارزشمند است.

جوادی‌آملی ابراز داشت: باید رسالت‌های اجتماعی تفسیر تسنیم را بهتر و بیشتر بشناسیم، مهمترین کاری که در پرتو تفسیر تسنیم ایجاد شد عبارت است از حفظ و صیانت وحی، در داخل و خارج تلاش بود قرآن را از سطح وحی به سطح فکر تنزل بدهند که خداوند در سوره مدثر اشاره کرده قرآن سخن الهی است که برای بشر و عالمیان است.

وی تأکید کرد: اگر وحی را اندازه فکر بشر بخواهیم تنزل دهیم بزرگترین ظلم به بشریت است امروز مسیحیت از جریان وحی خارج شده است.

وی با بیان اینکه کسانی که قرآن و وحی را به عنوان جهان‌بینی پیامبر توصیف و وحی را دولایه می‌دانستند درصدد بودند تا قرآن را مصادره کنند و از جایگاه وحی به اندازه فکر بشر تنزل ببخشند، اضافه کرد: بزرگترین کاری که آیت‌الله جوادی‌آملی انجام داد این بود که موقعیت وحی را در جایگاه اصیل خود حفظ کرد و کتابی به عنوان الوحی و النبوه در مقابل شبهه‌ای که اندیشمندان را هم درگیر کرده، نوشتند.

فرزند آیت‌الله جوادی‌آملی گفت: حتی یک واو قرآن هم از بشر نیست و این منبع وحیانی در اختیار جامعه و نظام اسلامی بوده و این همایش‌ها در جهت تفکر و تثبیت صیانت قرآنی است.

وی اظهار کرد: رسالت دیگری که در تفسیر تسنیم مشاهده می‌کنیم این است که باید با قرآن مواجهه علمی صورت گیرد، باید بدانیم اگرچه قرآن کلام خدا و بیان هدایتی است اما معنایش این نیست که از عمق علوم خالی باشد، آیت‌الله جوادی‌آملی با تمام علوم و اندوخته‌های خویش به خدمت قرآن رفت و آن را با زبان علم به جامعه جهانی معرفی کرد.

جوادی‌آملی افزود: رسالت اجتماعی دیگر از تفسیر تسنیم احیای عقل است که پرچم عقلانیت وحیانی به برکت قرآن در دستان آیت‌الله جوادی‌آملی است.

وی اظهار کرد: یکی از بهترین دستاوردهای اندیشه‌های آیت‌الله جوادی‌آملی این است که قرآن و عترت را اگر نشناسیم به مرگ جاهلیت مردیم و عترت طاهره و قرآن هر دو میزان هستند.

انتهای پیام/۸۰۰۱۶

منبع: فارس

کلیدواژه: قرآن علم آیت الله جوادی آملی زبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۳۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرحله مقدماتی هفتمین دوره مسابقات قرآن جامعه کارگری


به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، دبیر هفتمین دوره مسابقات قرآنی جامعه کارگری از ثبت نام بیش از هزار و ۹۰۰ نفر در این مرحله از آزمون خبر داد و گفت: جشنواره امسال به سه صورت تلفنی، مجازی و حضوری برگزار می‌شود.

فلاح خوش مشرب، افزود: همه کارگران به همراه خانواده‌هایشان می‌توانند در همه سنین و از سراسر کشور در این مسابقات شرکت کنند.

وی اضافه کرد: از هزار و ۶۱۹ نفر که در این مرحله شرکت کرده اند ۸۰۰ نفر بانوان و ۸۱۹ نفر آقایان هستند، همچنین ۱۷۶ نفر در بخش اذان، ۳۴۶ نفر در بخش حفظ جزء ۳۰، ۴۷ نفر در مداحی، ۵۴۶ نفر در بخش قرائت و ۴۴۶ نفر در بخش تفسیر حضور دارند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آیت‌الله نجفی تهرانی درگذشت
  • معلمان آغازگر بزرگترین تحولات فرهنگی و تربیتی در جامعه هستند
  • موزه پبده از بی نظیرترین موزه‌های کتب و نسخ خطی قرآن کریم
  • «مقرأة الحرمین»؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا
  • (ویدئو) لحظه تکان‌دهنده فوت دکتر آیت‌الله‌زاده شیرازی پشت میکروفن پس از تلاوت قرآن
  • محکم‌ترین اصل قانون اساسی اسلام که در نهج البلاغه آمده است
  • نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد
  • ماجرای نسبت فامیلی علیرضا قربانی با داور «محفل» از زبان احمد ابوالقاسمی + فیلم
  • مرحله مقدماتی هفتمین دوره مسابقات قرآن جامعه کارگری
  • معرفی حافظان و قاریان در ترویج رفتارهای قرآنی اثرگذار است