Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-05@10:34:38 GMT

خط پر رنگ اصفهان به ایستگاه پایانی رسید

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۷۳۸۳۹

خط پر رنگ اصفهان به ایستگاه پایانی رسید

مدیر مجموعه تخت فولاد گفت: رویداد کروکی و اسکیس "خط پر رنگ اصفهان" با هدف ثبت تخت فولاد در تاریخ و ارتباط با هنرمندان برگزار و ۴۰ اثر برگزیده آن به نمایش درآمدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در میانه آبان ماه سال جاری مجموعه تخت فولاد اصفهان میزبان رویدادی تازه و نو به نام "خط پر رنگ اصفهان" بود. در دو روز برگزاری دانشجویان و هنرمندان مختلف در پنج محور تخت فولاد گردهم جمع شدند تا تبلور معماری این مجموعه را در هنر کروکی و اسکیس به رخ بکشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون و پس از گذشت کمتر از یک ماه برگزیدگان این رویداد، در مراسم اختتامیه که ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه امروز _پنجشنه ۱۴ آذرماه_ در کتابخانه مرکزی اصفهان برگزار خواهد شد، معرفی می شوند.

مدیر مجموعه تخت فولاد درباره رویداد "خط پر رنگ اصفهان" به خبرنگار ایمنا گفت: در طول برگزاری این رویداد ۱۲۸ اثر خلق شد و با تصمیم داوران ۱۰ اثر به عنوان آثار برگزیده انتخاب شدند. در برگزاری این رویداد قصد داشتیم که طبقه هنرمندان و فعالان در عرصه گرافیک و معماری را با تخت فولاد آشنا کنیم. حتی داوران مسابقه نیز اذعان داشتند که تا کنون تخت فولاد را به این شکل ندیده‌ و نشناختند.

سید علی معرک نژاد با اشاره به دیگر اهداف این رویداد، اظهار کرد: ارتباط با نهادهای دانشگاهی دیگر هدفی بود که در برگزاری این رویداد مدنظر قرار داشتیم. به واسطه این برنامه با هفت دانشگاه اصفهان وارد مذاکره شدیم و اکثر افرادی که شرکت کردند نیز دانشجو بودند. این برنامه منجر به ارتباط موثر و دو سویه دانشگاه‌های اصفهان با مجموعه تخت فولاد شد.

وی آخرین هدف "خط پر رنگ اصفهان" را ثبت تخت فولاد در تاریخ عنوان و خاطرنشان کرد: کروکی کشیدن و اسکیس زدن علاوه بر خلق یک اثر هنری، مجموعه و بنا را در تاریخ ثبت خواهد کرد و تبدیل به منبع پژوهشی برای آیندگان خواهد شد. بسیاری از اتفاقاتی در سطح شهر با استناد به کروکی‌ها، اسکیس‌ها و طرح‌های سال‌های گذشته رخ می‌دهد. در تخت فولاد تا کنون اسکیس و یا کروکی کشیده نشده بود.

مدیر مجموعه تخت فولاد در ادامه خبر از تدوین کتاب کروکی تخت فولاد داد و تاکید کرد: کتاب کروکی تخت فولاد نیز به عنوان یک اثر هنری منحصر به فرد تولید شده که در آینده نزدیک منتشر می‌شود که این کتاب قطعا بسیار مفید خواهد بود.

معرک‌نژد درباره گالری آثار برگزیده توضیح داد: علاوه بر ۱۰ اثر برگزیده که از آن‌ها تقدیر خواهد شد، ۴۰ اثر دیگر نیز برای برپایی گالری انتخاب و در گالری شماره دو کتابخانه مرکزی به نمایش درآمدند. این گالری در کنار مراسم اختتامیه افتتاح خواهد شد.

وی درباره برنامه‌های آینده این رویداد گفت: پوستر برنامه "آثار کروکی از معماری آرامگاهی در سطح شهر" نیز در مراسم اختتامیه خط پر رنگ اصفهان رونمایی خواهد شد. قصد داریم تا این مسابقه را در دیگر بناهای آرامگاهی شهر و محورهای دیگر تخت فولاد برگزار کنیم.

کد خبر 399632

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تخت فولاد معماری هنر گرافیک طراحی نمایشگاه شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۳۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان رقابت طرح‌ها در ره‌آورد فناورانه حمل‌ونقل شهری اصفهان

رقابت طرح‌ها در ره آورد فناورانه حمل‌ونقل شهری همزمان با رویداد حمل‌ونقل دانش‌بنیان پایان یافت و نتایج آن اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، همزمان با برگزاری رویداد ملی حمل‌ونقل دانش‌بنیان فرصتی برای ارائه طرح‌ها و محصولات فناورانه گذاشته شده بود تا افراد و شرکت‌ها بتوانند با ارائه محصولات و طرح‌های خود در حضور داوران و متخصصان مربوطه، طرح خود را به چالش کشیده و مطرح کنند.

ارائه طرح یا محصول به صورت حضوری در محل دانشگاه صنعتی اصفهان انجام شد و طرح‌های برگزیده در جلسه‌ای با حضور معاونان حمل‌ونقل و ترافیک کلان‌شهرها ارائه شد.

نتایج حاصل شده پس از داوری به این صورت بود که لجستیک هوشمند پارس نرم افزار هوش مصنوعی در مدیریت ناوگان و مسیربندی هوشمند محصول فناورانه برتر جشنواره ره آورد (طرح برتر و برنده جایزه یک میلیارد ریالی)، دیدبان فناوری راهبردی آراد با طرح موتورسیکلت ثبت تخلف ساکن محصول فناورانه منتخب جشنواره ره آورد، پیمایش برخط به‌همراه پلتفرم یکپارچه حمل‌ونقل به‌همراه شهر محصول فناورانه منتخب جشنواره ره‌آورد و طرح‌های شایسته تقدیر مربوط به شرکت‌های موج‌افزار فردا، ریوا سرویس شدآمد و هی را است.

این رویداد با همکاری و تأمین مالی شرکت توسعه صنایع شهر فرین وابسته به بانک شهر از یازدهم تا سیزدهم اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

کد خبر 750471

دیگر خبرها

  • قصاب غزه در ایستگاه پایانی
  • گیتی‌پسند میزبان ماراتن نایب‌قهرمانی
  • قطار جشنواره هنر‌های نمایش کانون همدان در ایستگاه پایانی
  • گیتی‌پسند میزبان ماراتن نائب‌قهرمانی
  • خبر‌هایی از بررسی مشکلات روستای چاشم مهدیشهر
  • پایان رقابت طرح‌ها در ره‌آورد فناورانه حمل‌ونقل شهری اصفهان
  • خبر‌هایی از تجلیل دانش آموزان از معلمان خود
  • خبر تازه و مهم درباره دریافت سهام عدالت | به نظر می‌رسد قطار سهام عدالت با این گام به ایستگاه پایانی می رسد
  • فولاد برای بقا در لیگ برتر به دنبال کسب امتیاز در 5 بازی پایانی
  • ایجاد «ایستگاه ورزش همگانی قائمیه» در مجموعه دفاع مقدس سمنان