Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم بهره برداری از پروژه های مناسب سازی شده ویژه افراد کم توان و معلول روز گذشته در سرای محله بهمنیار منطقه ۱۹ با حضور مجید فراهانی؛ رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران، زهرا نژاد بهرام، عضو کمیسیون معماری و شهرسازی و علی توکلی شهردار منطقه ۱۹ برگزار شد.

مجید فراهانی رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران ضمن سخنرانی در این مراسم که به مناسبت روز جهانی معلولان برگزار شده بود گفت:علاوه بر روز جهانی معلولان امروز روز داوطلب برای توسعه اقتصادی و اجتماعی کشورها است این در حالی است که در دنیا بیش از یک میلیارد داوطلب برای فعالیت های داوطلبانه کار می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مهمترین کاری که می‌توانیم جز فعالیتهای داوطلبانه بشماریم تلاش برای معلولان است که به نوبه خودم از زحمات همه عزیزان تشکر می کنم.

فراهانی با اشاره به طرح یک فوریتی که در صحن شورا مطرح شد عنوان کرد: بحث مناسب سازی به عنوان طرح یک فوریتی در شورا به امضا رسید و امیدواریم این مسئله به عنوان یکی از موفقیت ها و به اصطلاح برندهای شورای پنجم باشد تا شورای پنجم و مدیریت شهری افتخار داشته باشد تا شهر تهران را از یک معضل تاریخی که مناسب‌سازی رها کند.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران خاطرنشان شد: شهر تهران علی رغم تلاش هایی که انجام شده هنوز برای معلولان مناسب نیست و بیش از ۱۰۰ هزار معلول شهر تهران هنوز نمی‌توانند به راحتی در تهران تردد و زندگی کنند.

اوخاطرنشان شد: چند سال گذشته برای امر مدیریت پروژه به یکی از کشورهای دنیا سفر کردم در آنجا تعداد زیادی معلول را در خیابان دیدم و برایم عجیب بود این شهر چرا اینقدر معلول دارد. احساس می‌شد که معلولین در این شهر دوست دارند زندگی کنند اما در آنجا توضیح دادند که معلولین به اینجا مهاجرت نکرده‌اند و تعداد معلولین زیاد نیست بلکه تمام فضاهای شهری مناسب سازی شده است اگر در شهری معلولین را نمی بینید به دلیل آن است که معلولین نمی توانند در شهر تردد بکنند.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: اگر در شهر در خیابان ها تعداد کمی معلول می بینیم به این دلیل است که هنوز تهران آمادگی حضور معلولین را ندارد. کارهای خوبی انجام شده است این تلاش هم در منطقه ۱۹ صورت گرفته است. این منطقه در حوزه مناسب سازی در رتبه دوم قرار دارد و امیدوارم با تلاش هایی که انجام شده است به رتبه اول ارتقا پیدا کند از این رو بحث جنوب شهر حائز اهمیت است.

فراهانی گفت: مناطق برخوردار شهر تهران بیشترین بودجه عمرانی و بیشترین درآمد را دارند به راحتی می‌توانند در پروژه ها هزینه کنند از این رو مهم‌ترین پروژه‌های زیربنایی شهر تهران در مناطق شمالی احداث شده است گرچه تلاشهایی انجام داده ایم که این بودجه متوازن شود تا مناطق کم برخوردار بتوانند از این استثمار تاریخی که به آنها تحمیل شده است رها شود و فاصله شمال تا جنوب کشور درحوزه بودجه التیام پیدا کند اما همچنان این فاصله وجود دارد. بنابراین فعالیت هایی که در برخی مناطق مانند منطقه ۱۹ انجام می‌شود ارزشمندتر از فعالیت هایی است که در مناطق شمال تهران انجام می شود.

او در ادامه با اشاره به افزایش سن در کشور گفت: نیاز داریم تا همه معابر را برای پیرسالان تسطیح شود امیدوارم روزی برسد که شهر تهران در حوزه جهانی به مراتبی برسد که در میان شهرهای جهان و رده های بالا جز شهرهای مناسب‌سازی شده در دنیا باشد.

کد خبر 4789379 نورا حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: مجید فراهانی شهرداری تهران شورای شهر تهران شهرداری تهران آلودگی هوا شورای شهر تهران شهر تهران وزارت آموزش و پرورش اغتشاشات ایران قوه قضاییه آتش نشانی محسن هاشمی معلولان دستگیری سارق نیروی انتظامی کمیته امداد امام خمینی محمد علی نجفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۴۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم شفاف سازی در منابع و مصارف بودجه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی دیوان محاسبات کشور، لزوم شفاف سازی در منابع و مصارف، قابلیت نظارت و منطقی کردن هزینه‌های دولت، اجرای حسابداری بهای تمام شده و اجرای نظام بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد، پوشش کامل احکام پیشنهادی در قوانین بودجه سنواتی، ساماندهی طرح‌های تملک دارایی سرمایه‌ای نیمه تمام ملی، کاهش ناترازی بودجه با استفاده از ابزار‌های اجرای بودجه نظیر استقرار کامل حساب واحد خزانه، استفاده کامل از ساز و کار پرداخت مستقیم به ذینفع نهایی (اجرای ماده ۶۵قانون محاسبات عمومی) در خصوص کلیه مصارف دولت، فراهم شدن امکان استفاده از سیستم فاکتورینگ در تامین منابع پروژه‌های عمرانی برای استقراض مسئولانه با نظارت عملیاتی، عدم انتقال کامل وجوه مصرف نشده عمرانی به سال‌های آتی، تفکیک بودجه جاری و ارزی، ارائه گزارش عملکرد بودجه تعهدی در مقایسه با بودجه نقدی از موارد پیشنهادی دیوان محاسبات کشور برای اصلاح ساختار نظام بودجه ریزی است.

دیگر خبرها

  • سازمان جهانی بهداشت: سوءتغذیه در نوار غزه افزایش یافته است
  • عدم تصویب جداول بودجه مانعی برای بحث پرداخت تسهیلات ایجاد نمی‌کند
  • عادی‌سازی بی‌حجابی شبیخون فرهنگی
  • تجلیل از معلمان سرآمد استان تهران با حضور وزیر آموزش‌وپرورش
  • عادی‌سازی بی‌حجابی؛ شبیخون فرهنگی
  • لزوم شفاف سازی در منابع و مصارف بودجه
  • شفاف سازی بودجه محقق شد؟
  • جبران خسارت زیست محیطی ازسوی آزادراه تهران-شمال
  • تردد سخت ۲ هزار معلول در شهر چابهار
  • اقدامات لازم برای خروج اتباع غیرمجاز استان تهران از کشور در حال انجام است