Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصولگرایان فارس که در انتخابات گذشته مجلس شورای اسلامی با نام جبهه متحد اصولگرایان دور هم جمع شدند، این بار در قالب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در تلاش برای همگرایی و پیروزی در انتخابات پیش‌رو هستند.

ائتلافی برای ایجاد وحدت فراگیر بین اصولگرایان
سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در استان فارس پنجشنبه در جمع خبرنگاران اعلام کرد: پس از انتخابات ریاست‌جمهوری در سال ۱۳۹۶، شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی به ریاست حجت‌الاسلام سید ابراهیم رییسی تشکیل شد و بعد از انتصاب وی به عنوان رییس قوه‌ قضاییه، غلامعلی حدادعادل ریاست این شورای را برعهده گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مجید فروردین افزود: در حال حاضر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حدود ۴۰ نفر هستند که ۵۰ درصد آنان نیروهای جوان‌تر را شامل می‌شوند.
وی ادامه داد:هدف از تشکیل این شورا، ایجاد وحدت فراگیر در بین جریان اصولگرایی و نیروهای انقلاب اسلامی است که در این شورا بر ضرورت استفاده از بانوان و جوانان در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تاکید شده است.
وی اضافه کرد: اعضای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی به دنبال آن هستند که برخلاف دوره‌های قبل، تصمیم‌گیری از بالا به پایین صورت نگیرد و سهم‌خواهی برای تشکل‌ها ایجاد نشود.
سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در استان فارس گفت: احزاب جمنا(جمعیت مردمی نیروهای انقلاب)، موتلفه اسلامی، جمعیت ایثارگران، جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی، جمعیت جانبازان، جبهه پیشرفت و عدالت، جبهه ایستادگی، جبهه پیروان خط امام و رهبری و حزب توسعه و عدالت در این ائتلاف حضور دارند و از جبهه پایداری نیز برای پیوستن به این ائتلاف دعوت شده اما هنوز به صورت رسمی به این شورا نپیوسته است.

تشکیل ائتلاف نیروهای انقلاب در فارس با حضور یک چهارمی جوانان
فروردین اظهارکرد: در استان فارس از پنج‌ماه پیش تحرکات برای ایجاد شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در استان فارس شروع و محمدحسن روزی‌طلب به عنوان مسئول این شورا انتخاب شد.
وی ادامه داد: شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در فارس ۳۰ نفر عضو دارد که یک چهارم آنان را جوانان تشکیل می‌دهند و سه نفر از بانوان و ۶ نفر از استادان دانشگاه نیز در آن عضویت دارند.
سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در استان فارس گفت: با توجه به رویکرد ستاد مرکزی این شورا، اعتقاد به حضور بانوان و جوانان در این تشکیلات است که در شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی شیراز ۲۵ درصد اعضا بانوان هستند.

۵۰ درصد از لیست انتخاباتی فارس بانوان و جوانان خواهند بود
فروردین افزود: شورای مرکزی ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی طی اطلاعیه ای از افراد مطرح دعوت کرده تا در انتخابات مجلس شورای اسلامی نام‌نویسی کنند که تلاش بر این است ۵۰ درصد از اعضای لیست انتخاباتی در استان فارس از بانوان و جوانان باشند.
وی همچنین در خصوص نحوه تعامل شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی فارس با جبهه پایداری، بیان کرد: در استان فارس در شورای مرکزی استان، نماینده جبهه پایداری حضور دارد؛ در شورای مرکزی تهران هنوز جبهه پایداری به این شورا نپیوسته است اما نشانه‌هایی از پیوستن جبهه پایداری به شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی وجود دارد.
وی ادامه داد: امیدواریم که جریان اصلی نیروهای انقلابی و اصولگرایی در انتخابات مجلس شورای اسلامی به یک وحدت نسبی دست پیدا کنند تا بتوانند از لیست خاصی حمایت کنند.

ائتلاف با درصد بالایی از نیروهای اصولگرا در فارس شکل می‌گیرد
سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در استان فارس با بیان اینکه این ائتلاف با درصد بالایی از نیروهای اصولگرا در استان شکل می‌گیرد، گفت: از افراد مختلف برای نام‌نویسی در انتخابات دعوت شده است و بنای ائتلاف این است که علاوه بر توجه به شاخص‌های فرد به مولفه‌هایی همچون نداشتن فساد، حامل گفتمان اصولگرایی و انقلابی، تخصص، داشتن برنامه، صاحب نظر بودن در حوزه‌های علوم انسانی، اقتصادی و رسانه‌ای برای انتخاب افراد در لیست انتخاباتی توجه می‌شود.
فروردین افزود: در کنار این ویژگی‌ها نظرسنجی لازم نیز صورت می‌گیرد و میزان رای آوری و مقبولیت فرد نیز مدنظر خواهد بود؛ گروه‌های پژوهشی در مورد جامعه شناسی سیاسی نیز تشکیل شده و رفتار انتخاباتی و الگوها را برای بهره‌برداری ارایه می‌دهند که این فعالیت‌ها به صورت مستمر ادامه خواهد داشت.

لیست انتخاباتی در ۱۵ حوزه انتخابیه فارس ارایه می‌دهیم
وی ادامه داد: بنای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در استان فارس این است که برای ۱۵ حوزه انتخابیه استان لیست انتخاباتی ارایه دهند و با توجه به عملکرد دولت و مسایل و مشکلات اقتصادی حتما شعار این ائتلاف اقتصادی و معیشتی خواهد بود.

تجربه ناموفق لیست‌های متعدد انتخاباتی 
سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در استان فارس همچنین با لیست‌های متعدد اصولگرایان در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: افرادی که در انتخابات گذشته به سمت ارایه لیست‌های متعدد رفتند امروز متوجه شدند که واگرایی در لیست اصولگرایان باعث می‌شود هیچ کدام نتوانند وارد مجلس شوند که امید زیادی داریم که در انتخابات سال جاری همگرایی نسبی در ارایه لیست انتخاباتی حاصل شود.
فروردین افزود: هنوز در خصوص هیچ کدام از داوطلبان استان تصمیم قطعی برای قرار گرفتن نام آنان در لیست انتخاباتی گرفته نشده است و هنوز به مرحله بحث در مورد مصادیق نرسیده‌ایم.
وی در مورد انتشار اسامی ائتلاف سه نفر از چهره‌های اصولگرا برای حوزه انتخابیه شیراز در شبکه‌های اجتماعی بیان کرد: این ائتلاف صحت ندارد و از سوی خود افراد نیز تکذیب شده است، هنوز ائتلافی در سطح اصولگرایان ایجاد نشده است.
ثبت‌نام از داوطلبان نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از دهم آذرماه ۹۸ آغاز شده و تا پایان وقت اداری شانزدهم همین ماه ادامه دارد.
یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و اولین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، دوم اسفندماه ۹۸ برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها اصولگرایان انتخابات مجلس شورای اسلامی شیراز احزاب سیاسی فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اصولگرایان انتخابات مجلس شورای اسلامی شیراز احزاب سیاسی فارس اصولگرایان انتخابات مجلس شورای اسلامی شیراز احزاب سیاسی فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۴۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیست «ائتلاف امناء» برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ سید نظام الدین موسوی گفت: از ۳۰ نامزد ائتلاف امناء در دور اول انتخابات ۷ نفر انتخاب و ۱۵ نفر نفر نیز به دور دوم راه پیدا کردند.

بیشتر بخوانید؛ چرا انتخابات ۴۵ صندلی باقی مانده مجلس دوازدهم اهمیت زیادی دارد؟

وی افزود: با تصویب شورای مرکزی ائتلاف تمامی ۱۵ نامزد راه یافته فهرست ائتلاف به دور دوم، در این مرحله نیز در لیست امناء قرار دارند.

وی تصریح کرد: همچنین با توجه به اینکه آقای مهدی شریفیان در اطلاعیه ای رسما اعلام کرد که خود را متعهد به رویکردهای ائتلاف امنا در مجلس آینده می داند، با تصویب شورای مرکزی حضور وی به عنوان نفر شانزدهم فهرست امناء در دور دوم قطعی شد.

دبیر شورای مرکزی ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب (امناء) در ادامه اسامی کامل ۱۶ نفر ائتلاف انتخاباتی امنا در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس را به این شرح اعلام کرد:

۱- سید نظام الدین موسوی
۲-احمد نادری
۳- ابراهیم عزیزی
۴-پیمان فلسفی
۵-سمیه رفیعی
۶-ابوالفضل ظهره وند
۷-محمد سراج
۸-ابوالقاسم جراره
۹-زینب قیصری
۱۰-ریحانه اخلاقی
۱۱-صالح اسکندری
۱۲-سید مرتضی محمودی
۱۳-بیژن نوباوه وطن
۱۴-حسین صمصامی
۱۵-مجتبی رحماندوست
۱۶-مهدی شریفیان

انتهای پیام/

کد خبر: 1229360 برچسب‌ها انتخابات مجلس شورای اسلامی

دیگر خبرها

  • رونمایی از لیست‌های انتخاباتی/ آمادگی برای انتخابات الکترونیک
  • کاندیدا‌های شورای ائتلاف در شیراز و زرقان معرفی شد
  • کاندیداهای شورای ائتلاف در شیراز و زرقان معرفی شد
  • درخواست انتخاباتی یک نماینده مجلس از مردم
  • درخواست انتخاباتی عضو دفتر رهبری از مردم /انتخاب هیات رئیسه مجلس دوازدهم در انحصار نمایندگان تهرانی نخواهد بود
  • فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات تهران
  • لیست «ائتلاف امناء» برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
  • اعلام فهرست انتخاباتی جمعیت جوانان انقلاب اسلامی برای تهران + اسامی
  • پراکنده شده ۳۲ کاندیدای تهران در پنج لیست انتخاباتی /کاندیداهای اشتراکی شانا و اُمنا چه کسانی هستند؟ +جدول
  • پراکنده شده ۳۲ کاندیدای تهران در پنج لیست انتخاباتی /۸ کاندیدای مورد حمایت شانا و اُمنا چه کسانی هستند؟ +جدول