Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@16:43:57 GMT

وزیر راه و شهرسازی وارد فرودگاه کنارک شد

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۷۴۴۳۱

وزیر راه و شهرسازی وارد فرودگاه کنارک شد

مدیرعامل منطقه آزادچابهار در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ساخت فرودگاه بین المللی چابهار با حضور وزیر راه وشهرسازی از مهمترین برنامه‌های این سفر است که پس از گذشت سالها انتظار عملیات اجرایی این فرودگاه آغاز می‌شود.

عبدالرحیم کردی افزود: منطقه آزاد چابهار همجوار آبهای آزاد اقیانوس هند یکی از مناطق مهم راهبردی در کشور است که ساخت فرودگاه یکی از نیازهای اصلی ورود و خروج مسافر، گردشگر و سرمایه‌گذاران محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی بیان کرد: فرودگاه چابهار در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۸۱۵ هکتار با سرمایه‌گذاری ۵۵۰ میلیارد تومانی از محل منابع منطقه آزاد چابهار اجرا می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار با اشاره به اینکه فاز نخست ساخت فرودگاه چابهار در ۱۳ هزار متر زمین و با ظرفیت ورود و خروج بیش‌از ۸۰۰ هزار مسافر آغاز خواهد شد، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود فاز نخست فرودگاه بین‌المللی چابهار در ۲۴ ماه آینده تکمیل شود.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار نیز اظهار داشت: کلنگزنی فرودگاه بین المللی چابهار، بازدید از پروژه راه آهن چابهار- سرخس، جاده ترانزیتی چابهار- زاهدان، کنلگ‌زنی شهر جدید تیس، بازدید از حاشیه و سکونتگاه‌های غیررسمی از برنامه مهم سفر وزیر راه و شهرسازی به چابهار است.

رحمدل بامری افزود: شرکت در نشست شورای هماهنگی حمل و نقل سیستان و بلوچستان در چابهار، کلنگزنی بزرگراه درب شرقی سه راهی رمین، آغاز ساخت باند دوم محور ترانزیتی چابهار- کنارک، بازدید از ظرفیتهای منطقه آزاد و بندر شهید بهشتی از دیگر برنامه‌های وزیر راه و شهرسازی به این شهرستان است.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان محمد اسلامی چابهار راه و شهرسازی کنارک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان محمد اسلامی چابهار راه و شهرسازی کنارک سیستان و بلوچستان محمد اسلامی چابهار راه و شهرسازی کنارک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۴۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضایی منطقه هستیم / ایران توانایی ساخت ماهواره‌های کوچک زیر ۱۰۰ کیلوگرم را دارد+ فیلم

وزیر ارتباطات تاکید کرد: ایران توانایی ساخت ماهواره‌های کوچک زیر ۱۰۰ کیلوگرم را دارد و در حال حاضر مشتریانی در سطح دنیا برای این نوع ماهواره‌ها وجود دارد.

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو گفت: با تلاش‌های جهادگرانه متخصصان ایرانی، در افق برنامه ۱۰ ساله صنعت فضایی کشور، شاهد خودکفایی و تبدیل شدن ایران به قطب فضایی منطقه خواهیم بود.

وی افزود: با وجود تثبیت فناوری‌ها در برخی حوزه‌ها، تمرکز اصلی بر بازاریابی خدمات فضایی ایران در سطح جهانی، به خصوص در زمینه پرتابگر‌های سبک و ماهواره‌های کوچک است.

زارع پور اظهار داشت : ایران توانایی ساخت ماهواره‌های کوچک زیر ۱۰۰ کیلوگرم را دارد و در حال حاضر مشتریانی در سطح دنیا برای این نوع ماهواره‌ها وجود دارد.

وی افزود: برای رسیدن به خودکفایی کامل و چرخش خودجوش صنعت فضایی، نیازمند سرمایه گذاری در زمینه‌های مختلف این حوزه هستیم.

وزیر ارتباطات تاکید کرد :  جمهوری اسلامی ایران با برگزاری نمایشگاه‌ها و رویداد‌های فضایی، به دنبال جذب شرکای بین‌المللی و توسعه همکاری‌ها در این زمینه است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیرو‌های مسلح کشور
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور
  • زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضایی منطقه هستیم / ایران توانایی ساخت ماهواره‌های کوچک زیر ۱۰۰ کیلوگرم را دارد+ فیلم
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی وارد کشور شد | این خودروها از چه برندی هستند؟ + جزئیات
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی وارد کشور شد
  • منطقه آزاد چابهار در مسیر ساخت نیروگاه خورشیدی
  • ثبت بیش از ۵۴۰ هزار تردد بین استانی در جنوب سیستان و بلوچستان
  • ساخت سد کهیر از زیر آب رفتن کنارک و ۳۰ روستا جلوگیری کرد
  • خسارات سیل به جاده هاوتردد سخت مردم چابهار
  • ساخت سد کهیر از زیرآب رفتن کنارک و ۳۰ روستا جلوگیری کرد