Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: فرصت‌ها وبرنامه آموزشی مدارس عادی پاسخگوی نیازهای دانش‌آموزان دیرآموز نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، خلیل رنجبر پیش از ظهر امروز در بازدید از کارگاه تخصصی شیوه‌های تدریس و نحوه  تعامل با دانش‌ آموزان دیرآموز دوره ابتدایی مدارس عادی که در مدرسه هیئت امنایی آموزگار 2 سنندج برگزار شد، اظهار کرد: این کارگاه با هدف شناسایی، آشنایی با ویژگی‌ها و شیوه‌های تدریس به دیرآموزان برای 20 نفر از آموزگاران دوره ابتدایی مدارس عادی نواحی 1 و 2 شهرستان سنندج برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توانمندسازی، دانش‌افزایی، مهارت‌افزایی، ارتقای سطح مهارت‌های علمی معلمان، افزایش بازدهی آموزش، پیشگیری از افت تحصیلی و خطر حذف شدن از جریان آموزشی، آشنایی با خصوصیات عاطفی، شناختی و اجتماعی دانش‌آموزان دیرآموز را از اهداف اصلی برگزاری این کارگاه تخصصی عنوان کرد. 

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان یادآور شد: آموزگاران شرکت کننده در این کارگاه به عنوان اجراکنندگان بسته آموزشی توانمندسازی دانش‌آموزان دیرآموز که به صورت مشترک توسط آموزش و پرورش استثنایی و معاونت آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان تدوین شده، انتخاب شدند. 

رنجبر با بیان اینکه کلاس‌های ضمیمه برای 200 نفر از دانش‌آموزان دیرآموز پایه اول ابتدایی در کنار کلاس‌های عادی در روزهای پنج شنبه از اواسط آذرماه جاری تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده تشکیل می‌شود، اعلام کرد: تعداد دانش‌آموزان این کلاس‌ها حداکثر 10 نفر است و فرصت‌های بسیاری برای یکپارچه شدن دیرآموزان در فرآیند تعلیم و تربیت و فعالیت‌های عادی مدرسه فراهم می‌کند. 

وی اضافه کرد: دانش‌آموزان دیرآموز با دارا بودن بهره هوشی بین 70 تا 84 نمی‌توانند از طریق منابع آموزشی، کتاب‌ها ومواد یادگیری که برای دانش‌آموزان عادی طراحی شده یاد بگیرند به همین دلیل به آموزش جبرانی، بازخورد مکرر، آموزش‌های اصلاحی، موادآموزشی انعطاف‌پذیر و وابسته به شرایط برای یادگیری نیاز دارند. 

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان تصریح کرد: دامنه توجه محدود و عزت نفس پایین بارزترین ویژگی این دانش‌آموزان نسبت به همسالانشان است که لزوم انتقال صحیح و هدفمند محتوای دروس مختلف به آنان را که در حیطه تحصیلی دارای عملکرد ضعیف‌تر هستند را می‌طلبد. 

رنجبر خاطر نشان کرد: به جامعه 10 تا 13 درصدی دیرآموز در طی دوره تحصیل توجه کافی نمی‌شود، معمولاً در امتحانات شکست خورده و در نهایت ترک تحصیل می‌کنند، کم آموزی دانش‌آموزان دیرآموز یک مشکل مزمن محسوب می‌شود و برای سال‌های متمادی در دوران تحصیل قابل مشاهده خواهد بود.

انتهای پیام/2330/72

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش دانش آموزان برنامه آموزشی مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۴۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید بر برنامه ریزی مدون در حوزه های فرهنگی و اعتقادی دانش آموزان فیروزکوه

به گزارش جام جم آنلاین تهران، محمد حیدری منش  فرماندار فیروزکوه ضمن قدردانی از اعضای این شورا که در سال گذشته با دغدغه مسائل شورا را دنبال و دستاوردهای خوبی را به همراه داشتند از مدیر آموزش و پرورش شهرستان و کلیه همکاران فرهنگی و تمام کسانی که در راستای اعتلای مسائل آموزش و پرورش در سطح شهرستان زحمات زیادی را متحمل شدند تقدیر و تشکر کرد .

وی در خصوص اقداماتی که باید در سال جدید در این شورا در نظر قرار بگیرد عنوان کرد :ما باید با رویکرد نهادینه سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در این مسیر گام برداریم.

حیدری منش اظهار داشت: این اقدامات باید به شکلی باشد که در آینده نه چندان دور در سطح شهرستان دانش آموزانی چند ساحتی در حوزه‌های مختلف اعتقادی، علمی و فرهنگی داشته باشیم که بتوانند برای آینده کشور عزیزمان منشأ تحول و خیر باشند بر این اساس باید در حوزه فرهنگی و اعتقادی برنامه‌های ویژه‌ای در سطح آموزش و پرورش برگزار گردد.

وی در پایان مصوبات این جلسه را که شامل ایجاد کارگروه در جهت نهادینه سازی فرهنگ و اعتقاد، ایجاد کارگروه فرهنگی ذیل شورای آموزش و پرورش با مشارکت مجموعه آموزش و پرورش بسیج و امور مساجد برای حضور فعال تشکل‌های دانش‌آموزی برای نهادینه سازی الگو در دانش آموزان، برگزاری یادواره شهدا دانش آموزان شهرستان در راستای حفظ یاد و خاطره شهدای گرانقدر شهرستاندر راستای الگوسازی برای دانش آموزان بیان داشت.

دیگر خبرها

  • جشنواره نوآوری و فناوری دانش آموزی در تبریز برگزار می شود
  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • تاکید بر برنامه ریزی مدون در حوزه های فرهنگی و اعتقادی دانش آموزان فیروزکوه
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • افتتاح خانه محیط زیست دماوند همزمان با هفته زمین پاک 
  • تعطیلات مدارس در تابستان باشد یا بین دو نیمسال تحصیلی؟