Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس گفت: با رایزنی‌های صورت گرفته با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز پیگیر اختصاص سهیمه بیشتری از داروی بیماری آنفلوآنزا به استان هستیم تا بتوانیم مدیریت بهتری در کنترل آن داشته باشیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، سید ابوالفضل موسوی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون هزار و 71 نفردر استان یزد مشکوک به بیماری آنفلوآنزا تشخیص داده شده‌اند، پیرامون فعالیت‌های درمانی صورت گرفته در این زمینه گفت: تاکنون تعداد 462 نفر از این تعداد بستری شده و 20 نفرنیز فوت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس افزود: البته تعداد افرادی که با تشخیص قطعی ابتلا به آنفلوآنزا فوت کردند 6 نفر بوده که این آمار در کشور به 60 نفر رسیده و می‌توان گفت استان یزد 10 درصد از فوت شدگان را به خود اختصاص داده که با توجه به جمعیت استان نرخ بالایی است.

وی با تاکید بر تلاش متولیان بهداشتی استان در افزایش مراقبت‌های بیشتر بهداشتی اظهار داشت: باید در این زمینه صدا وسیما برای آموزش بیشتر مردم ورود کند که خوشبختانه با صحبت‌هایی که با مدیرکل محترم مرکز یزد انجام دادم ایشان آمادگی دستگاه متبوعش را اعلام کرده است.

موسوی با اشاره به ضرورت تشکیل کارگروه سلامت استان توسط معاون سیاسی-امنیتی استاندار گفت: بر اساس اعلام هواشناسی مبنی بر ورود موج سرما طی سه هفته آینده به استان و با توجه به اینکه این موج سرما می‌تواند آمار مبتلایان به این بیماری را افزایش دهد لازم است از هم اکنون مسئولان برای این موضوع تمهیدات لازم را بیندیشند تا در نتیجه آمار تلفات کاهش یابد.

نماینده مردم یزد و اشکذر افزود: البته موج دوم سرما نیز در اسفندماه خواهیم داشت که باید با آمورش‌های لازم پیشگیرانه از ابتلای مردم به این بیماری جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به بازدید خود از بیمارستان شهید صدوقی هم گفت: این بیمارستان به عنوان مرکز بستری بیماران آنفلوانزا در یزد با ایزوله کردن بخش اورژانش و اختصاص 26 تخت در بخش عمومی و 20 تخت در بخش اطفال خدمات خوبی را به این بیماران ارائه می‌دهد.

موسوی در پایان گفت: با رایزنی‌های صورت گرفته با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز پیگیر اختصاص سهیمه بیشتری از داروی این بیماری به استان هستیم تا بتوانیم مدیریت بهتری در کنترل آن داشته باشیم.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۴۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد حقوق المپین‌ها تغییر می‌کند؟

در اولین جلسه هیات اجرایی کمیته ملی المپیک در سال ۱۴۰۳، یکی از مباحثی که مطرح شد مربوط به حقوق ورزشکارانی است که سهمیه المپیک پاریس را دارند.

کمیته ملی المپیک از آذر ۱۴۰۲ تصمیم گرفت به نفراتی که سهمیه المپیک پاریس را دارند، ماهیانه مبلغی را پرداخت کند. با توجه به اینکه ورزشکاران در زمان‌های مختلف صاحب سهمیه المپیک شده‌اند این سوال برایشان پیش آمده در حدفاصل بین آذر ۱۴۰۲ تا زمانی‌که سهمیه گرفته‌اند نیز به آنها حقوق پرداخت می‌شود یا خیر؟

مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک در پایان جلسه هیات اجرایی در مورد مدت زمانی که المپین‌ها حقوق دریافت می‌کنند به رسانه‌ها اعلام کرد:"این مسئله هم مشخص شده و اختیار آن به ریاست کمیته ملی المپیک سپرده شد. در مصوبه ابلاغی به فدراسیون‌ها، پرداخت حقوق از زمان کسب سهمیه المپیک عنوان شده است. "

با این وجود برخی اعضای هیات اجرایی در جلسه هیات اجرایی مخالف پرداخت حقوق به المپین‌ها از زمان گرفتن سهمیه المپیک بودند. آنها معتقد بودند با این مصوبه در حق کسانی که دیرتر سهمیه می‌گیرند اجحاف می‌شود و در این صورت برخی ورزشکاران ممکن است نهایتا یک یا دو ماه حقوق دریافت کنند.

بر این اساس برخی اعضا خواستار این شدند این مصوبه اصلاح شود و پرداخت حقوق نهایتا از دی ۱۴۰۲ انجام شود و نفراتی که دیرتر صاحب سهمیه شدند، ما به التفاوت آن را دریافت کنند.

با توجه به این موضوع باید دید هیات اجرایی این مصوبه را می‌تواند به صورت مکتوب اصلاح کند یا خیر و جلسه بعدی هیات اجرایی می‌تواند تکلیف این مسئله را مشخص کند؟

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی سایر حوزه ها

دیگر خبرها

  • نیاز ۱۹۴ بیمار هموفیلی استان همدان به داروی مستمر
  • مصوبه ارائه خدمات پزشکی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ابلاغ شد
  • خدمات رایگان وزارت بهداشت برای درمان کودکان
  • تعداد حقوق المپین‌ها تغییر می‌کند؟
  • اختصاص سهمیه ۳۰۰ نفری بیمه به کارگران ساختمانی استان کردستان
  • قطع سهمیه خودرویی «مادران» و «فرسوده‌ها»؟
  • معاینات زائران ایرانی برای حج تمتع پایان یافت
  • اختصاص سهمیه ۳۰۰ نفری بیمه برای کارگران ساختمانی کردستان
  • ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت
  • پیگیر اصلاح قانون شوراها در کشور هستیم