Web Analytics Made Easy - Statcounter

فدراسیون فوتبال با مارک ویلموتس بلژیکی در شرایطی به بن‌بست رسیده است که مسئولان فدراسیون معتقدند او شرایط جدید کارفرما را نپذیرفته و البته که سرمربی بلژیکی هم قرارداد خود را فسخ کرده و حالا به دنبال غرامت است.

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال گروه ورزشی خبرگزاری آنا، هدایت تیم ملی فوتبال کشورمان خردادماه سال جاری به مارک ویلموتس بلژیکی رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویلموتس در شرایطی هدایت تیم ملی کشورمان را برعهده گرفت که پیش از این نیمکت تیم ملی به مدت هشت سال در اختیار کارلوس کی‌روش بود و تیم ملی فوتبال کشورمان با حضور این سرمربی دو سال متوالی به جام جهانی صعود کرد. 

پس از جدایی کی‌روش، گزینه‌های زیادی برای هدایت تیم ملی مطرح شد، مسئولان فدراسیون تأکید ویژه‌ای بر حضور ویلموتس در تیم ملی داشتند اما وقتی انتقادهای اهالی فوتبال را در رسانه‌ها دیدند، تصمیم گرفتند از واژه‌ای استفاده کنند که مدت‌هاست چشم انتظار آن هستند! «فوتبال هجومی» کلید واژه جذابی بود که پس از انتخاب ویلموتس از سوی فدراسیون فوتبال مطرح شد. یکی از نقدهای جدی اهالی فوتبال در زمان مربیگری کی‌روش، نبود بازی هجومی بود و به همین خاطر فدراسیون هم در اولین گام صحبت از فوتبال هجومی به میان آورد تا افرادی که مخالف حضور ویلموتس در نیمکت تیم ملی هستند را متقاعد کند.

 البته که زرق و برق فدراسیون فوتبال برای انتخاب گزینه بلژیکی‌اش خیلی زود از رونق افتاد. ویلموتس در 6 بازی هدایت تیم ملی فوتبال را برعهده داشت اما نتوانست کارنامه درخشانی کسب کند. او در مرحله مقدماتی جام جهانی با دو شکست مقابل بحرین و عراق ضعیف‌ترین نتیجه را برای تیم ملی کشورمان به بار آورد. در حال حاضر حتی کار برای صعود به مرحله بعد جام جهانی به اما و اگر کشیده شده است. 

ویلموتس شب گذشته در صفحه‌ شخصی‌اش نوشته است: «بر خلاف نوشته رسانه‌های ایرانی با فدراسیون فوتبال ایران به توافق نرسیده‌ام. برای رسیدن به راه حل در حال مذاکره هستیم. پرونده در اختیار وکلایم است و بیشتر از این نمی‌خواهم اظهار نظر کنم.به دنبال عدم رعایت تعهدات قراردادی توسط فدراسیون فوتبال ایران و به دنبال فسخ قرارداد از جانب من که کاملاً  توجیه‌پذیر و قانونی است، پرونده موجود در اختیار وکلای من است. من به شخصه هیچ توضیح بیشتری در این مورد نخواهم داشت».

از صحبت‌های ویلموتس چنین استنباط می‌شود که سرمربی بلژیکی تیم ملی فوتبال کشورمان نه تنها یک‌طرفه قراردادش را با فدراسیون فوتبال فسخ کرده بلکه به دنبال حق و حقوق و غرامت هم  هست؛ چرا که معتقد است مسئولان فدراسیون فوتبال به تعهدات قرارداد او عمل نکردند و فسخ قرارداد یک‌طرفه از سوی این مربی کاملاً قانونی است. 

خبر فسخ قرارداد ویلموتس با فوتبال ایران مدت‌هاست نقل محافل خبری است؛ از طرفی برانکو سرمربی سابق پرسپولیس و تیم ملی فوتبال جدی‌ترین گزینه فدراسیون فوتبال بعد از ویلموتس محسوب می‌شود. اما نکته قابل توجه در شرایط فعلی، عملکرد مسئولان فدراسیون فوتبال است. شب گذشته ویلموتس در توییتر خود به‌صورت رسمی خبر از فسخ قراردادش با فدراسیون فوتبال ایران داد؛ اما هنوز هیچ کدام از مسئولان فدراسیون این موضوع را تأیید نکردند و حتی سایت رسمی فدراسیون فوتبال هم این خبر را مخابره نکرده و روز گذشته یکی از رسانه‌ها به‌صورت رسمی خبر فسخ قرارداد ویلموتس را اعلام کرده است. 

جالب‌تر اینکه حتی هنوز هیچ خبری منتشر نشده که مهدی تاج در کدام کشور با ویلموتس پای میز مذاکره نشسته است و مشخص نیست چرا فدراسیون فوتبال به‌عنوان یک منبع معتبر و اصلی در مورد وضعیت ویلموتس شفاف‌سازی نمی‌کند. مگر نه اینکه فدراسیون فوتبال وقتی ویلموتس را به‌عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب کرد، سر و صدای زیادی به پا کرد اما چرا حالا موضع سکوت در پیش گرفته و شفاف‌سازی نمی‌کنند. مسئولان فدراسیون بر چه اساسی ویلموتس را انتخاب کردند؟ چرا میزان دستمزد او را اعلام نمی‌کنند؟ چرا در مورد جزئیات فسخ قرارداد این مربی صحبتی نمی‌شود؟ یا اصلاً چرا سایت رسمی فدراسیون فوتبال به‌صورت رسمی خبر فسخ قرارداد ویلموتس را مخابره نمی‌کند؟!

در مورد انتخاب ویلموتس به‌عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال، در شرایطی که بیشتر اهالی فوتبال مخالف حضور او بودند، ابهامات و علامت سؤال‌های زیادی به‌وجود آمده است. همچنین در مورد رقم دستمزد این مربی هم سؤا‌ل‌های زیادی مطرح شده است؛ رئیس فدراسیون فوتبال در همان ابتدای ورود ویلموتس به ایران اعلام کرد رقم قرارداد او از کی‌روش کمتر است اما پس از مدتی رقم‌‌های دستمزدی عجیب و غریبی عنوان شد و فدراسیون هم به هیچ کدام از آنها واکنش نشان نمی‌داد. 

پس از خبر فسخ قرارداد ویلموتس قاضی‌زاده هاشمی عضو کمیسیون ورزش مجلس در یک برنامه تلویزیونی مدعی شده که رقم قرارداد او  سه میلیون دلار در سال بوده است، البته بلافاصله فدراسیون فوتبال به این موضوع واکنش نشان داد و با اعلام بیانیه‌ای رقم سه میلیون دلاری به‌عنوان مبلغ قرارداد ویلموتس را به صورت ‌کامل رد کرد. هر چند که پیش از این «ارمین» مدیر برنامه‌های ویلموتس به‌صورت ناخواسته این مبلغ رقم قرارداد را لو داده بود. به این ترتیب می‌توان گفت ویلموتس با قراردادی سه میلیون دلار در سال گران‌ترین مربی تاریخ فوتبال ایران محسوب می‌شود. مربی که اگرچه مبلغ قرارداد بالایی دارد اما عملاً در هفت ماهی که هدایت تیم ملی فوتبال ایران را برعهده گرفته است هیچ کارنامه درخشانی نداشته و می‌توان با یک تعبیر جالب او را مربی ضعیف اما گران خطاب کنیم. 

رقم واقعی قرارداد ویلموتس از سوی مدیر برنامه او به‌صورت ناخواسته لو رفت و این در حالی است که پیش از این فدراسیون فوتبال اعلام کرده بود قرارداد مارک ویلموتس با ایران به ازای سه سال ۳/۶ میلیون دلار (یعنی سالی ۱/۲ میلیون دلار) است! البته افشای حقایق در مورد قرارداد عجیب و غریب ویلموتس با فدراسیون فوتبال به همینجا ختم نشد، در حالی که فدراسیون فوتبال بارها تأکید کرده بود که این مربی بلژیکی هیچ پولی دریافت نکرده است اما مدیر برنامه‌های او اعلام کرده بود فدراسیون فوتبال برای شروع کار پولی به ویلموتس و دستیارانش داده بود! در واقع قسطی که قبل از بازی ایران مقابل عراق به ویلموتس پرداخت کرده بودند و او به خاطر عدم پرداخت دستمزدش پنج روز مانده به بازی حساس ایران مقابل عراق به ایران آمد قسمت دوم پول او به اضافه قسمت سوم پول ویلموتس بوده است.

بدون‌ شک مسئولان فدراسیون مقصر اصلی ناکامی اخیر تیم ملی فوتبال محسوب می‌شوند؛ فدراسیون پس از جدایی کی‌‌روش دست به انتخاب سرمربی زد که چندان موفق نبوده و اتفاقاً مورد پذیرش اهالی فوتبال هم نبود. بعد از آن جزئیات قرارداد این مربی که آیا پروازی است یا باید به‌صورت دائم در ایران حضور داشته باشد، یکی از مجهولات بی‌پاسخ بود. همچنین رقم دستمزد قرارداد این مربی هم مشخص نیست و البته که شرایط فسخ قرارداد او با فدراسیون فوتبال ایران هم نامشخص است و انتظار می‌رود فدراسیون فوتبال از این پنهان‌کاری دست بردارد و با هوادارانی که دلشان برای تیم ملی می‌تپد شفاف صحبت کند. 

البته دود ناکارآمدی مدیران فوتبالی ایران به چشم ملی‌پوشان فوتبال ایران می‌رود و حالا سؤال اصلی این است چه کسی پاسخگوی بزرگترین خسارت تاریخ فوتبال ایران است؟! مربی با قرارداد سنگین به تیم ملی می‌آید و نتیجه ضعیفی هم کسب می‌کند و در نهایت پس از دریافت مطالبات خود به کشورش بازمی‌گردد اما در اینجا تیم ملی بدون مربی و با وضعیت نامعلوم باید برای مسابقات دور برگشت مقدماتی جام جهانی در شرایط که در خطر سقوط است،  آماده شود.

انتهای پیام/4057/

منبع: آنا

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال تیم ملی فوتبال مهدی تاج ویلموتس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۴۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکا را بلوکه کرد

دادگاهی در سن پترزبورگ حکمی صادر کرد که بر اساس آن وجوه متعلق به بزرگ‌ترین بانک آمریکا یعنی جی پی مورگان چیس در روسیه بلوکه خواهد شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، دادگاهی در سن پترزبورگ روز چهارشنبه حکمی صادر کرد که بر اساس آن وجوه متعلق به بزرگ‌ترین بانک آمریکا یعنی جی پی مورگان چیس در روسیه بلوکه خواهد شد.

این رای دادگاه به نفع دومین وام دهنده بزرگ روسیه یعنی بانک وی‌تی‌بی صادر شده است. این بانک شکایتی را برای بازپس گیری 439.5 میلیون دلار خود که به علت تحریم‌های آمریکا علیه روسیه در بانک جی‌پی مورگان بلوکه شده، تنظیم کرده است.

اسناد منتشر شده دادگاه نشان می‌دهد که وی‌تی‌بی از جی پی مورگان و شرکت های تابعه آن در 17 آوریل در دیوان داوری سن پترزبورگ و منطقه لنینگراد شکایت کرد.

سوئیس 318 میلیون دلار از دارایی‌های روسیه را آزاد کردایران به زودی به شبکه کارت‌های اعتباری روسیه می‌پیونددهشدار صندوق بین‌المللی‌ پول نسبت به مصادره دارایی‌های روسیه

این حکم وجوه موجود در حساب‌های جی پی مورگان در روسیه و "اموال منقول و غیرمنقول" از جمله سهام این بانک در یکی از شرکت‌های تابعه روسیه را هدف قرار داد.

این شکایت بر سر 439.5 میلیون دلار وجوهی است که وی‌تی‌بی در حساب خود در بانک جی پی مورگان در ایالات متحده نگهداری می‌کرد و توسط واشنگتن به عنوان بخشی از تحریم‌های مرتبط با اوکراین در سال 2022 بلوکه شد.

دادگاه دستور توقیف تمام وجوه موجود در حساب‌های بانکی جی‌پی مورگان در روسیه، از جمله حساب‌های کارگزاری و آن‌هایی که به نام یکی از شرکت‌های تابعه افتتاح شده است را صادر کرد.

این اسناد همچنین فاش کرد که بانک وی‌تی‌بی روسیه از مراجع قضایی درخواست اقدام سریع و موقت کرده است چرا که متشاکیان در حال انجام "اقداماتی برای برداشت دارایی‌های خود" از روسیه بوده‌اند.

بانک جی پی مورگان نیز هفته گذشته در شکایت خود علیه وی‌تی‌بی در منطقه جنوبی نیویورک، با استناد به اینکه قوانین ایالات متحده این بانک را از آزادسازی 439.5 میلیون دلار متعلق به وی‌تی‌بی منع می‌کند، به دنبال جلوگیری از تلاش‌های بانک روسی بود.

رویترز روز چهارشنبه به نقل از جی پی مورگان گزارش داد که این وام دهنده آمریکایی نگران است که وی‌تی‌بی دست به مصادره دارایی‌های این بانک در روسیه بزند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشف بزرگترین ردپای دایناسور شکاری در تاریخ
  • روسیه دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکا را بلوکه کرد
  • ملاقات بهترین‌های تاریخ در مهرآباد!
  • عکس| ستاره سابق تیم ملی دبیرکل فدراسیون شد
  • واکنش رئیس فدراسیون والیبال به غیبت موسوی و غفور در تیم ملی
  • ستاره سابق تیم ملی رسماً دبیرکل فدراسیون شد
  • دیگر هیچ مسابقه‌ای رایگان نیست
  • محرومیت و جریمه نقدی مربی مس رفسنجان
  • علی خطیر: بعد از قهرمانی استقلال در آسیا، امروز بزرگترین روز در تاریخ باشگاه است! / فیلم
  • جریمه سنگین دروازه‌بان تیم ملی در جام جهانی