Web Analytics Made Easy - Statcounter

پنجمین روز ثبت نام کاندیداهای انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از ساعت هشت صبح در فرمانداری های سراسر کشور و محل ثبت نام وزارت کشور آغاز شد.

به گزارش مشرق، پنجمین روز ثبت نام کاندیداهای انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از ساعت هشت صبح در فرمانداری های سراسر کشور و محل ثبت نام وزارت کشور آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داوطلبان این انتخابات تا ۱۶ آذر فرصت دارند با در دست داشتن مدارک لازم، در انتخابات ثبت‌نام کنند. مدت زمان ثبت‌نام در هر روز از ساعت ۸ صبح لغایت ۱۸ عصر و به مدت ۱۰ ساعت است.

ببینید: عکس/ پنجمین روز ثبت‌نام داوطلبان انتخابات عکس/ ثبت‌نام مجری اخبار در انتخابات مجلس عکس/ هادی غفاری هم به وزارت کشور رفت

بنابر اطلاعیه شماره ۲ ستاد انتخابات کشور، داوطلبان می­‌توانند به منظور اعلام داوطلبی خود در مهلت تعیین شده با همراه داشتن مدارک زیر به وزارت کشور، فرمانداری­‌های مراکز حوزه­‌های انتخابیه، سفارتخانه­‌ها، کنسولگری­‌ها یا نمایندگی ‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور مراجعه و اقدام به تکمیل فرم ثبت نام نمایند.

** ثبت نام بادامچی و جوادی

محمد رضا بادامچی نماینده فعلی مردم تهران در مجلس با حضور در ستاد انتخابات فرمانداری تهران و فاطمه جوادی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست در دولت نهم با حضور در ستاد انتخابات کشور در یازدهمین دوره انتخابات مجلس ثبت نام کردند.

** مجلس دهم نظارت کافی بر دولت ندارد

فاطمه واعظ جوادی رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در دولت نهم صبح امروز (پنجشنبه) پس از ثبت نام در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در وزارت کشور و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مجلس دهم نظارت کافی بر دولت ندارد و به اندازه لازم در بعد نظارت ورود نمی‌کند، اظهار کرد: در قضیه افزایش قیمت بنزین، انتظار بود که نمایندگان حرفی زده و اقدامی کنند. بالاخره آنها نماینده مردم هستند. باید سوال می کردند چرا این طرح اینگونه اجرا شد. در مجلس قوانینی تصویب می شود که به صلاح مردم نیست ولی از نمایندگان فقط سکوت دیده ایم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا مجلس یازدهم می تواند با نهادهای موازی با خود مقابله کند، تصریح کرد: انتخاب مردم این را خواهد گفت و ترکیب نمایندگان مشخص می کند که آنها نماینده مردم هستند یا دولت. 

جوادی در پاسخ به این پرسش که آیا در جریان احمدی نژاد قرار می گیرید، گفت: خیر.

** میرسلیم هم ثبت نام کرد

سید مصطفی میرسلیم رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با حضور در ستاد مرکزی انتخابات کشور برای شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرد.

** دستگاه‌های نظارتی به دقت هزینه‌های انتخاباتی کاندیداها را زیر نظر بگیرند

سیدمصطفی میرسلیم رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی پس از حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور و ثبت نام از حوزه انتخابیه تهران در مورد علل حضور خود در این انتخابات در جمع خبرنگاران، بیان داشت: آمدن من به انتخابات مجلس شورای اسلامی برای نشان دادن اهمیت این موضع است که جای ناامیدی برای مردم وجود ندارد. البته ما در کشور مشکلات داریم که عمده آن بر می‌گردد به ضعف‌هایی که در مجلس و دولت ما وجود داشته و دارد و مقداری از آن هم به شرارت هایی که از خارج علیه ما شده است بر می گردد.

رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: از حوزه تهران ثبت نام کردم و حتما لیستی می این اما هنوز لیستی مشخص نشده است. 

وی با تأکید بر اینکه در درجه اول با رسیدگی به مشکلات قانونی که سر راه اشتغال به ویژه جوانان وجود دارد برطرف شود، درباره شفافیت هزینه های انتخاباتی خود عنوان داشت: تا سال ۱۳۷۴ خیلی مشکلی به لحاظ شفافیت مالی نداشتیم اما از آن سال به بعد متاسفانه بی دقتی هایی صورت گرفت و شاهد سیطره پول در سرنوشت انتخاباتی بودیم و از آن به بعد هم این وضعیت تقویت شد، به طوری که الان نمایندگان احساس می کنند باید مقدار زیادی هزینه کنند تا به مجلس راه یابند که این راه درستی نیست.

رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: امیدواریم که انشالله دستگاه های نظارتی بتوانند به دقت این هزینه ها را در نظر بگیرند تا کسانی که شایستگی دارند به دلیل اینکه از لحاظ مالی، اعتبار لازم را ندارند خدای ناکرده حذف نشوند و شاهد این نباشیم کسانی که حاکم می شوند در کشور پول و قدرت مالی داشته باشد.

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار فارس که آیا خودتان اموال و هزینه‌کرد انتخاباتی خود را اعلام می کنید؟ اظهار داشت: من به عنوان یکی از مسئولین موظف بودم اموالم را اعلام کنم و به دستگاه قضایی هم اعلام کردم اما به لحاظ هزینه های انتخاباتی مشکلی نداریم؛ چیزی در بساط ندارم که هزینه کنم مگر آنکه دوستانی که پشتیبانی می‌کنند هزینه کنند. 

این داوطلب کاندیداتوری انتخابات مجلس یازدهم در مورد حضور در لیست انتخاباتی تهران نیز بیان داشت: هنوز لیست ها تصمیم گیری نشده اما قطعاً در فهرست خواهیم بود.

** ثبت نام داماد روحانی از تبریز/ مهدی‌زاده: برای نامزدی نمایندگی مجلس از رئیس‌جمهور اجازه گرفتم

کامبیز مهدی زاده، داماد حسن روحانی رئیس جمهور برای حضور در یازدهمین دوره انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو  صبح امروز در فرمانداری تبریز حضور یافت و ثبت نام کرد.

کامبیز مهدی‌زاده که به همراه همسر خویش برای ثبت‌نام در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی وارد محوطه فرمانداری تبریز شد در پاسخ به سوال خبرنگاران اظهار کرد: خود آقای رئیس جمهور به پشتوانه مردم عزیز در انتخابات شرکت کردند و من نیز به پشتیبانی مردم آذربایجان به حمایت از جوانان در این انتخابات شرکت خواهم کرد. 

وی تصریح کرد: جوانان سد شکن و آنتی فساد هستند و در راه مبارزه با فساد سردمدار هستند و بنده نیز به همین خاطر در این عرصه شرکت می‌کنم.

داوطلب انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس خاطرنشان کرد: من به عنوان از فرزند شخصیت خاص و یا داماد شخصیت خاصی شرکت نمی‌کنم بلکه من فرزند آذربایجان هستم و افتخار می‌کنم که آذربایجانی هستم. 

وی افزود: وظایف نمایندگان قانونگذاری و پیگیری مطالبات مردمی  و نظارت بر اجرای صحیح قانون می‌باشد زیرا وظیفه نماینده پل کشی سدسازی و یا راهسازی نیست بلکه باید قانونگذاری به نحو احسن انجام دهد. 

مهدی‌زاده گفت: در رابطه با مجلس فعلی این مردم هستند که باید نظر بدهند و می‌توانند که می‌توانند  نظرات خود را در رای انتخابات آتی نشان دهند زیرا ما یک مجلس کارآمد نیاز داریم تا با طرح و لایحه به سمت جوانگرایی با برنامه‌ریزی راهبردی و استراتژیک حرکت کند. 

حضور کامبیز مهدی زاده داماد رئیس جمهور در فرمانداری تبریز

وی در رابطه با شفاف‌سازی هزینه‌های انتخاباتی خود گفت: انتخابات هنوز شروع نشده است  تا من هم هزینه انتخاباتی داشته باشم و ان شاءالله بعد از شروع انتخابات هزینه انتخاباتی را اعلام خواهم کرد که  تاکنون نیز هیچ هزینه‌ای نکرده‌ام.

داماد رئیس جمهور بیان کرد: بنده به عنوان رابطه پدر و فرزندی با رئیس‌جمهور از ایشان اجازه گرفته و در انتخابات شرکت می‌کنم.

** ثبت نام سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه

رامین مهمانپرست سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه و سفیر سابق ایران در لهستان با حضور در ستاد انتخابات فرمانداری تهران در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرد.

محمد کاظمی نماینده ملایر در مجلس دهم برای شرکت از حوزه انتخابیه ملایر، حجت الاسلام کمساری معاون فرهنگی تنظیم و نشر اثار امام برای شرکت از حوزه انتخابیه تهران، امیرعباس سلطانی نماینده بروجن در مجلس نهم، براتعلی محمدی نماینده سنقر و کلیایی در مجلس پنجم و ششم و ​مویّد حسینی صدر نماینده ادوار هشتم و نهم نیز برای شرکت از حوزه انتخابیه تهران در انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی در ستاد انتخابات کشور ثبت نام کردند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز تحولات عراق تحولات لبنان سهمیه بندی بنزین مجلس شورای اسلامی انتخابات مجلس انتخابات96 کامبیز مهدی زاده روحانی ستاد انتخابات کشور مجلس یازدهم داماد روحانی میرسلیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۵۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استعفای دیپلمات آمریکایی در اعتراض به جنگ غزه

سخنگوی عرب‌زبان وزارت خارجه آمریکا از استعفای خود برای اعتراض به سیاست‌های دولت جو بایدن در قبال غزه خبر داده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «هاله غریط»، سخنگوی عرب‌زبان وزارت خارجه آمریکا امروز پنجشنبه برای اعتراض به حمایت‌های آمریکا از اسرائیل در جنگ غزه از سمتش استعفا کرده است.  از سال 2006 به وزارت خارجه آمریکا پیوسته بود. 

غریط که از سال 2006 به وزارت خارجه آمریکا پیوسته بود در صفحه خود در لینکدین نوشته که روز 24 آوریل 2024 بعد از 18 سال خدمت در وزارت خارجه آمریکا برای اعتراض به سیاست‌های آمریکا در قبال غزه از سمتش کناره‌گیری کرده است. 

وزارت خارجه آمریکا در صفحه‌ای که برای معرفی او در وب‌سایت خود اختصاص داده غریط را به عنوان فردی «مشتاق به دیپلماسی و مشتاق برای شکستن موانع از طریق ارتباطات و فهم دوجانبه» معرفی کرده است. 

استعفای این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه اعتراضات گسترده در داخل این کشور به سیاست‌های دولت جو بایدن برای حمایت‌های بی‌چون و چرا از اسرائیل در جنگ غزه محسوب می‌شود. 

در ماه اکتبر هم جاش پائول، مدیر اداره امور نظامی-سیاسی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به سیاست‌های بایدن از سمتش استعفا کرد. 

ماکرون: دست‌نشانده آمریکا نیستیمریابکوف: کاهش روابط با آمریکا را بررسی می‌کنیمتحریم‌های مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایراننمایش جدید آمریکا درباره غزه: تعیین نماینده ویژه!

انتهای پیام/ 

 

 

دیگر خبرها

  • سخنگوی وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد
  • سخنگوی عرب زبان وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد
  • سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه از سمت خود استعفا کرد
  • استعفای دیپلمات آمریکایی در اعتراض به جنگ غزه
  • انتقاد شدید میرسلیم از سفر رئیسی به پاکستان
  • زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد
  • دور دوم انتخابات مجلس در تبریز الکترونیکی برگزار می‌شود
  • واکنش وزارت‌خارجه به درخواست بی‌اساس آرژانتین برای استرداد یکی از مقامات ایرانی
  • وزارت ارتباطات به زودی از ماهواره‌های جدید رونمایی می‌کند/ گردشگری در ایران رشد کرده است/ بدهی های ایران به بانک توسعه اسلامی صفر شد
  • عکسی درگوشی حرف زدن میرسلیم و بادامچیان در یک مراسم سیاسی