Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-27@14:13:36 GMT

«یلدا» در بخش رقابتی جشنواره فیلم ساندنس

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۷۵۶۹۰

«یلدا» در بخش رقابتی جشنواره فیلم ساندنس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،  این رویداد سینمایی که سی و پنجمین دوره آن از تاریخ ۲۳ ژانویه تا ۲ فوریه (۳ تا ۱۳ بهمن) در ایالت یوتای آمریکا برگزار خواهد شد، فهرست فیلم‌های بلند بخش‌های مختلف خود را اعلام کرد که فیلم سینمایی «یلدا» ساخته مسعود بخشی در اولین حضور بین‌المللی خود در بخش فیلم‌های بلند داستانی سینمای جهان این جشنواره روی پرده می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این فیلم با تهیه‌کنندگی علی مصفا در جشنواره فیلم فجر سال گذشته به نمایش در آمده است و در «ساندنس» به عنوان محصول ایران/فرانسه/آلمان/سوییس روی پرده می‌رود. تعداد ۱۱۸ فیلم بلند از میان ۲۱۵۵ فیلم بلند ارسالی به ساندنس انتخاب شده‌اند و فهرست فیلم‌های کوتاه انتخابی نیز در روزهای آینده اعلام خواهد شد.

جشنواره فیلم ساندنس بزرگترین جشنواره سینمای مستقل در آمریکا و از مهمترین جشنواره‌های جهان محسوب می‌شود که توسط رابرت ردفورد، بازیگر و کارگردان برجسته سینما آمریکا در سال ١٩٨١ برای کشف و معرفی فیلمسازان مستقل و آثار بدیع سینمایی راه‌اندازی شد. 

«یلدا» با موضوع بخشش، یکی از تولیدات مشترک جدی سینمای ایران در سال‌های اخیر است که تهیه‌کنندگانی از فرانسه، آلمان، سوئیس، لوکزامبورگ، لبنان و ایران آن را تولید کرده و شرکت پیرامید اینترنشنال پخش جهانی آن را به‌عهده دارد. ساندنس نخستین محل برای نمایش جهانی «یلدا» خواهد بود که در ایران توسط علی مصفا و با مشارکت موسسه فرهنگی مستقل بن‌گاه (مسعود و محمود بخشی) و حمایت ایرج تقی‌پور و بنیاد سینمایی فارابی تهیه شده است.

عوامل این فیلم عبارت‌اند از مسعود بخشی ( نویسنده و کارگردان)، آرش نعیمیان (دستیار اول کارگردان)، فواد چاومه (مدیر برنامه‌ریزی)، یولیان آتاناسوف (فیلمبردار)، دانا فرزانه‌پور (صدابردار).

صدف عسگری، بهناز جعفری، بابک کریمی، آرمان درویش، فروغ قجابگلو، فرشته حسینی، زکیه بهبهانی، حسن جودکی، رامونا شاه، محمد ساربان، کمال هاشمی، بهرام افشار، فقیهه سلطانی و فرشته صدرعرفایی بازیگران این فیلم هستند. 

۵۷۲۴۵

کد خبر 1327898

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: بهناز جعفری جشنواره های سینمایی علی مصفا کارگردانان سینمای ایران سینمای ایران باشگاه استقلال انتخابات مجلس یازدهم ایالات متحده آمریکا لیگ برتر نوزدهم تیم ملی فوتبال ایران ناتو مارک ویلموتس استان لرستان دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۵۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سریعترین شناگر ایران رکورد ماده ۱۰۰ متر آزاد را شکست


به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما؛  سامیار عبدلی سریعترین شناگر ایران موفق شد نخستین رکوردشکنی خود در سال ۱۴۰۳ را به ثبت برساند.

عبدلی در ماده تیمی مسابقات مسافت بلند شنا قهرمانی کشور آلمان که در شهر برلین برگزار می‌شود بعنوان نفر اول تیم به آب زد و ۱۰۰ متر کرال سینه را در مدت زمان ۰۰:۵۰.۴۵ شنا کرد و رکورد این ماده را بهبود بخشید.

رکورد این ماده با زمان ۰۰:۵۰.۵۲ پیش از این توسط علیرضا یاوری در مسابقات اسپیدو آمریکا در سال ۲۰۲۳ به ثبت رسیده بود که عبدلی موفق به جابجایی آن شد.

ماده ۱۰۰ متر آزاد مسافت بلند:
رکورد پیشین:

علیرضا یاوری – مسابقات اسپیدو آمریکا/ سال ۲۰۲۳ / ثبت زمان ۰۰:۵۰.۵۲
رکورد جدید:

سامیار عبدلی – مسافت بلند شنا قهرمانی کشور آلمان/ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ثبت زمان ۰۰:۵۰.۴۵

دیگر خبرها

  • رایزن فرهنگی پشت‌ِ میزنشین نمی‌خواهیم / سرانجام ساخت فیلم سینمایی درباره اقبال لاهوری
  • ساخت فیلم سینمایی اقتباسی درباره فرهنگ رضوی
  • عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام
  • فیلم سینمایی تاریخی اقتباسی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود
  • افزایش تعاملات دستگاه‌ها برای برگزاری انتخابات سالم و رقابتی
  • فیلم سینمایی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود/ برگزاری نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان
  • همه چیز درباره انسی ۲۰۲۴/ تری گیلیام جایزه افتخاری می‌گیرد
  • سریعترین شناگر ایران رکورد ماده ۱۰۰ متر آزاد را شکست
  • رکورد ۱۰۰ متر آزاد شنای ایران شکسته شد
  • عکس| ترانه علیدوستی در ۲۰ سالگی