Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@03:20:51 GMT

بازدید سرزده آیت الله رئیسی از زندان مرکزی اصفهان

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۷۵۷۰۶

بازدید سرزده آیت الله رئیسی از زندان مرکزی اصفهان

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله رئیسی رئیس قوه قضاییه در جریان سفر به استان اصفهان، شب گذشته به صورت سرزده از زندان مرکزی اصفهان بازدید کرد.

در این بازدید، رئیس قوه قضاییه با حضور در بخش محکومین فاقد سابقه کیفری، اندرزگاه شماره هشت زندان و غیره به گفت و گو با زندانیان پرداخته و در جریان مسائل مرتبط با آنها قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله رئیسی در ابتدای این بازدید، از بند اختصاصی زندانیان فاقد سابقه کیفری که از سایرین تفکیک شده بودند بازدید و از عملکرد مسئولان در این بخش تقدیر کرد.

رئیس قوه قضاییه ضمن گفتگوی رو در رو با تعدادی از زندانیان که از وضعیت قضایی خود گلایه کردند و یا ادعای بلاتکلیفی و عدم صدور رای دادگاه را داشتند به مسئولان ذیربط تذکرات لازم را صادر کرد.

دستور رسیدگی سریع به پرونده  زندانیان مهریه و مالی

آیت الله رئیسی همچنین از جمعیت کیفری بالای زندان و حضور برخی زندانیان مهریه و زندانیانی که مدعی بودند به دلیل عدم تمکن مالی در زندان هستند گلایه و دستور رسیدگی سریع را به مقامات قضایی استان صادر کرد.

کمبود فضای فیزیکی در این زندان و برخی نواقص دیگر که تا دقایق پایانی شب گذشته توسط رئیس قوه قضاییه شخصا مورد بازدید و بررسی میدانی قرار گرفت از جمله مسائلی است که مقرر شد به طور ویژه در جلسه شورای عالی قوه قضاییه در دستور کارقرار گیرد.

آیت الله رئیسی در پایان این بازدید خطاب به مسئولان زندان بر سالم‌سازی محیط زندان، تقویت رویکردهای تربیتی در قبال زندانیان، مهارت آموزی و توانمندسازی زندانیان با هدف بازگشت زندانی به فعالیت‌های سالم و پرهیز از هرگونه اجحاف در حق زندانیان تأکید کرد.

کد خبر 4789507

منبع: مهر

کلیدواژه: سیدابراهیم رئیسی زندان قوه قضاییه بوشهر انتخابات مجلس شورای اسلامی ایلام گرگان بسیج مجلس شورای اسلامی قزوین هفته بسیج بیرجند شهرکرد ویروس آنفلوانزا مشهد صفحه اول روزنامه های استان ها شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۵۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک های خیرین زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد ۳۸ درصد رشد یافت

حجت الاسلام علی فرجی برحق روز چهارشنبه در جلسه ستاد دیه استان، از مردم و خیرین استان زنجان در راستای مشارکت در جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مالی قدردانی کرد.

وی اضافه کرد: مجموع ۱۱۷ زندانی مشمول برای کمک، ۳۳۰ میلیارد ریال بدهی داشتند، در این بازده زمانی بیشترین کمک ها در ماه رمضان انجام شد و تاکنون ۵۴ نفر آزاد شدند.

این مسوول ادامه داد: کمک های خیرین ادامه دارد و امیدواریم تا ۱۵ اردیبهشت که این پویش برگزار می شود، شاهد آزادی تعدادی دیگر از زندانیان مشمول باشیم.

وی با بیان اینکه در برگزاری این پویش تلاش های زیادی انجام شد و نقش رسانه های جمعی نمود داشت، گفت: مردم خیر و نوع دوستان استان با این مقدار کمک های مالی یک کار خداپسندانه و بزرگی انجام دادند که شایسته تجلیل و احترام هستند.

حجت الاسلام فرجی برحق با اشاره به اینکه بررسی وضعیت پرونده های محکومان مالی که در زندان هستند مورد توجه مسئولین امور زندان و قاضی ناظر زندان قرار گیرد خاطرنشان کرد: باید برای کمک به زندانیان مشمول ابتدا آماری از تعداد مشمولین برای کمک مالی داشته باشیم تا بعد برنامه ریزی برای کمک انجام شود که این امر هم مورد عنایت دست اندرکاران قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • بازدید طلاب حوزه علمیه یاسوج از زندان مرکزی این شهر
  • بازدید سرزده استاندار البرز از پروژه بزرگراه شمالی کرج
  • آزادی ۱۵۵ زندانی از زندان های هرمزگان
  • آزادی ۱۵۵ زندانی در هرمزگان
  • شرایط تحصیل زندانیان البرزی مهیا شد
  • ادامه تحصیل زندانیان البرزی در تمام مقاطع تحصیلی
  • کمک های خیرین زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد ۳۸ درصد رشد یافت
  • تاکید سازمان بازرسی بر تسریع در پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری
  • تاکید بر تسریع در پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری
  • خیران برای آزادی ۲۴۷ زندانی جرائم غیر عمد در کرمان پیش قدم شوند