Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@10:27:16 GMT

لزوم اتکا به نیروی جوانی برای رونق تولید داخلی

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۷۶۰۸۰

لزوم اتکا به نیروی جوانی برای رونق تولید داخلی

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رسول فلاحتی پیش از ظهر پنجشنبه در مراسم راه اندازی مجدد کارخانه کاشی خزر گیلان در شهرک صنعتی رشت با تأکید بر لزوم رونق تولید داخلی، اظهار کرد: بخشی از جامعه متأثیر از از مسائل مربوط به حوزه اقتصادی است.

وی به پیشرفت‌های تکنولوژی و تأثیرات آن بر ساختار اقتصاد و تجارت جهانی اشاره کرد و گفت: اگر بخواهیم به تکنولوژی و صنعت جهان برسیم باید از فرمایشات مقام معظم رهبری پیروی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه با اشاره راه‌اندازی مجدد کارخانه کاشی خزر بعد از سال‌های تعطیلی، گفت: با توجه به عضویت ایران در اتحادیه اوراسیا امروز بازار جدیدی برای عرضه محصولات و کالاهای تولید داخل فراهم شده که باید از آن استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه در این میان استان گیلان با توجه به همسایگی با کشورهای حاشیه خزر از موقعیت بسیار خوبی به ویژه در عرضه محصولات کشاورزی برخوردار است، تصریح کرد: دستگاه‌های متولی به ویژه سازمان صمت باید زمینه لازم برای عرضه این محصولات را در بازارها خارجی فراهم کنند.

امام جمعه رشت بر لزوم بهره‌گیری از نیروهای جوان برای اشتغال تأکید کرد و افزود: دستگاه‌های متولی بر فعالیت واحدهای تولیدی به صورت دقیق نظارت کنند تا در صورت بروز مشکل موانع برطرف شود.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت‌های فراوان موجود در کشور و استان گیلان، تصریح کرد: متاسفانه عدم توجه به ظرفیت جوانان سبب وابستگی به سایر کشورها می شود ایران در بسیاری از صنایع در جایگاه نخست جهان قرار دارد نباید شرایطی ایجاد شود که برای تأمین برخی نیازهای خود به خارج وابسته باشیم.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه نباید به آمریکا چشم امید داشته باشیم، افزود: آل جهود به دلیل اینکه از مسئولان بی عقل و بی کفایتی برخوردار است برای ساخت یک ساختمان کوچک نیز از حارج نیرو وارد می کند اما وضعیت جمهوری اسلامی ایران با آنها متفاوت بوده و ما در هر زمینه‌ای ظرفیت و توانمندی‌های بسیاری دارد.  

وی در ادامه با تأکید بر اینکه برای رونق تولید داخلی باید از سرمایه‌گذاران حمایت شود، گفت: در استان گیلان با توجه به ظرفیت موجود باید زمینه برای حضور سرمایه‌گذار از هر نقطه‌ای فراهم شود تا زمینه ایجاد اشتغال و رونق تولید ایجاد شود.

امام جمعه رشت در ادامه با ظرفیت استان گیلاندر حوزه کشاورزی اشاره و بیان کرد: گیلان ظرفیت خوبی برای تولید محصولات تبدیلی، گلخانه‌ای دارد که برای رونق این تولیدات نیازمند جذب سرمایه‌گذار داخلی و حتی خارجی هستیم و از ورود سرمایه‌گذاران حمایت می کنیم.

وی با بیان اینکه گیلانی در حوزه صنایعی روزگاری قطب کشور محسوب میشد اما امروز وضعیت بسیاری از صنایع استان خراب است، تأکید کرد: همه دستگاه‌ها و مسئولان باید تلاش کنند تا گیلان به جایگاه اصلی آن بازگردد.

کد خبر 4789484

منبع: مهر

کلیدواژه: رسول فلاحتی واحد تولیدی نماینده ولی فقیه در گیلان بوشهر انتخابات مجلس شورای اسلامی ایلام گرگان بسیج مجلس شورای اسلامی قزوین هفته بسیج بیرجند شهرکرد ویروس آنفلوانزا مشهد صفحه اول روزنامه های استان ها شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۶۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوانی جمعیت نجات دهنده کشور از آینده هولناک کهنسالی است

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام «سید ابوالفضل حسینی» در خطبه های نماز جمعه امروز مصلای شهدای خوشنام شهر آق قلا، اظهار کرد: یکی از مؤلفه های قدرت یک کشور نیروی انسانی جوان، پر انرژی و اثرگذار است، کاهش جمعیت جوان، باعث کاهش نیروی مولد و خلاق جامعه است و برای جوانی جمعیت باید برنامه ریزی کرد.
 
به گفته وی؛ یکی از متغیرهایی که در بهداشت روانی می تواند نقش سازنده و مؤثر داشته باشد رفتارهای مذهبی از جمله کارکردهای مذهب در بهداشت روانی و پروراندن رویکردی پیشگیرانه نسبت به آسیب ها است.
 
امام جمعه اهل تشیع شهر آق قلا با عنوان اینکه شهید مطهری، نه یک فرد؛ بلکه یک مکتب، یک گفتمان و یک جریان بود، تصریح کرد: این شهید بزرگوار می ‌توانست و می ‌تواند برای خواص و نخبگان فکری جبهه انقلاب، یک الگو و اسوه باشد و امام راحل عظیم‌ الشأن (ره) و رهبر حکیم انقلاب، یکی از اصلی‌ ترین‌ترین ویژگی‌های شخصیتی شهید مطهری را «بصیرت» دانسته‌ اند.
 
وی افزود: معلمان قشر بسیار زحمتکش و شریفی هستند؛ اما باید توجه داشته باشیم که معلمی فقط به تدریس مباحث تخصصی در مقاطع مختلف تحصیلی نیست؛ بلکه معلم علاوه بر آموزش دروس تخصصی باید در ارتقای سلامت روحی و روانی متعلّمین خود یعنی جامعه تلاش کند چرا که معلمی در حقیقت شغل انبیا است.
 
حجت الاسلام حسینی با اشاره به دیدار کارگران با رهبر معظم انقلاب به مناسبت هفته کار و کارگر، اظهار کرد: معظم له درباره تأمین امنیت شغلی و معیشتی این قشر زحمتکش جامعه تأکید زیادی کردند.
 
وی ادمه داد: در تمام مصاحبه‌ها و سخنرانی ها، مهم‌ترین بحثی که بر آن تأکید می‌شود، امنیت شغلی نیروی کار است و کارگران با بحث امنیت شغلی دست و پنجه نرم می‌ کنند.
 
انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • اقتصاد مقاومتی با اتکا به تولید داخل محقق می‌شود
  • گیاه جوانی در طب سنتی هند
  • زایمان سزارین در گیلان همچنان پیشتاز است
  • حرکت چرخه تولید موجب رونق اقتصادی می‌شود
  • امنیت شغلی در گرو رونق تولید/ بیمه کارگران ساختمانی پیگری می‌شود
  • لزوم برندسازی محصولات برای جلوگیری از خام فروشی در مازندران
  • لزوم ایجاد فضای مناسب برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال
  • فراز و فرود نوغانداری در گیلان /تجارت پر سودی که از رونق افتاد
  • لزوم توجه به پیوست فرهنگی و رسانه‌ای جهت اجرای شعار سال
  • جوانی جمعیت نجات دهنده کشور از آینده هولناک کهنسالی است