Web Analytics Made Easy - Statcounter

پول نیوز - قیمت خودروهای داخلی با تاثیر از وقوع اتفاقاتی در حوزه سوخت و ارز روند صعودی به خود گرفت، این در شرایطی است که از اوایل پاییز پای دلالان به بازار خودرو باز شده بود.

به گزارش پول نیوز، از اوایل پاییز روند افزایش قیمت خودروها در شرایطی آغاز شد که هنوز قیمت بنزین افزایش نیافته بود.   با طرح سهمیه بندی بنزین، تصور بر این بود که طبق رویه‌ای جهانی قیمت خودرو کاهش پیدا کند یا لااقل محصولات پرمصرف با کاهش قیمت روبه‌رو شوند اما نه‌تنها چنین اتفاقی رخ نداد بلکه زمینه‌ای برای ورود بیشتر دلالان به بازار را فراهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این ترتیب خودروی پرمصرف، کم‌مصرف و دوگانه‌سوز همگی افزایش قیمت را تجربه کردند، با این حال مسئولان صنعتی کشور اصلاح نرخ بنزین را بر بازار خودرو بی‌تاثیر خوانده و باز هم بر وجود دلالان تاکید داشتند.   این در شرایطی است که روز گذشته رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت به نقش قیمت بنزین در بازار خودرو پرداخت و عنوان کرد که قیمت‌سازی در فضای مجازی یکی از دلایل افزایش قیمت پراید و پژو ۲۰۶ در بازار است. وی این نکته را نیز مورد تاکید قرار داده که افزایش قیمت بنزین به‌صورت طبیعی بر قیمت هر کالاهایی اثر گذاشته و نمی‌توان تاثیر آن را نادیده گرفت.    یک فعال بازار خودرو می‌گوید در هفته جاری افزایش نرخ ارز، حرکت رو به رشد قیمت‌ها در بازار خودرو را تشدید کرد.   وی ادامه می‌دهد که در این بین قیمت دوگانه‌سوزها تاثیر گرفته از جو روانی اصلاح نرخ بنزین، بیش از باقی خودروها با افزایش قیمت مواجه شدند به‌طوری‌که سمند گازسوز که در اواخر آبان ماه ۹۷ میلیون تومان قیمت داشت حالا به قیمت ۱۱۶ میلیون تومان رسیده است.   این وضعیت در مورد سایر خودروهای گازسوز نیز وجود دارد به‌طوری‌که پژو ۴۰۵ گازسوز نیز از ۸۰ میلیون تومان به ۹۵ یا حتی ۱۰۰ میلیون تومان هم رسیده است.
پژو پارس دوگانه سوز نیز در همین دوره زمانی افزایش قیمتی برابر با ۱۴ میلیون تومان را تجربه کرده است و از قیمت ۱۰۴ میلیون تومان به قیمت ۱۱۸ میلیون تومان رسیده است. بنابراین به نظر می‌رسد که قیمت خودرو در بازار افزایش یافته، حال آنکه گازسوزها بی‌پروا اوج گرفته‌اند.   در این بین برخی از فعالان در مورد حضور مشتری در بازار اظهارات متفاوتی دارند به‌طوری‌که برخی از فعالان بازار تاکید می‌کنند که با وجود عدم حضور مشتری در بازار فروشنده‌ها نیز دست به عصا شده‌اند و به امید اینکه خودرو خود را در آینده با قیمت بالاتری به فروش برسانند حاضر به کاهش قیمت نیستند.   با این حال برخی دیگر از فعالان بازار عنوان می‌کنند که انتظار تورمی باز هم مشتریان را به بازار کشانده است.

منبع: پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۶۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو

بازار خودرو طی یک هفته گذشته همزمان با کاهش قیمت دلار، در مسیر ریزشی حرکت کرد.

به گزارش خبرآنلاین، آن‌طور که گزارش‌ها نشان می‌دهد، طی یک هفته گذشته پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۳ در بازار خودرو با کاهش ۴ میلیون تومانی با قیمت ۳۴۶ میلیون تومان و پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۲ نیز با کاهش یک میلیون تومانی به قیمت ۳۲۲ میلیون تومان به فروش می‌رود.

در این میان، قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما مدل ۱۴۰۲ در حدود ۵ میلیون تومان ارزان شد و ۶۷۰ میلیون تومان قیمت خورده است. پژو ۲۰۷ دنده‌ای مدل ۱۴۰۳ هم با کاهش ۵ میلیون تومانی، ۸۱۵ میلیون تومان و پژو ۲۰۷ پانوراما اتوماتیک TU ۵ P مدل ۱۴۰۳ با کاهش ۴۰ میلیون تومانی یک میلیارد و ۴۰ میلیون تومان به فروش رفت.

پژو ۲۰۷ تیپ ۵ مدل ۱۴۰۲ در بازار با کاهش ۸ میلیون تومانی، ۷۲۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. اما پژو پارس ELX-TU ۵ مدل ۱۴۰۲ در بازار ۵ میلیون تومان افزایش یافت و ۸۴۵ میلیون تومان شد. پژو پارس LX مدل ۱۴۰۲ هم با کاهش ۵ میلیون تومانی، ۸۶۵ میلیون تومان قیمت پیدا کرد.

بنا به این گزارش، تارا اتوماتیک V ۲ مدل ۱۴۰۳ در بازار ۲۰ میلیون تومان کاهش قیمت داشت و به قیمت ۹۹۰ میلیون تومان و تارا دنده‌ای V ۱ مدل ۱۴۰۳ در حدود ۱۵ میلیون تومان ارزان شده و ۸۲۵ میلیون تومان قیمت خورده است.

گزارش‌ها از بازار خودرو نشان می‌دهد دنا پلاس اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۳، در حدود ۳۰ میلیون تومان کاهش قیمت داشت و یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان قیمت خورد. دنا پلاس اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۲، اما ۲۰ میلیون تومان گران شده و یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان قیمت خورده است.

رانا پلاس مدل ۱۴۰۳ با کاهش ۵ میلیون تومانی در حدود ۶۴۵ میلیون تومان و راناپلاس مدل ۱۴۰۲ در بازار با کاهش ۵ میلیون تومانی، ۶۱۵ میلیون تومان به فروش رفت. همچنین ساینا S دنده‌ای بنزینی مدل ۱۴۰۳ در بازار ۴۵۵ میلیون تومان و ساینا S دنده‌ای بنزینی مدل ۱۴۰۲ هم ۴۲۵ میلیون تومان قیمت خورده است.

اما سمند سورن پلاس EF ۷ دوگانه‌سوز مدل ۱۴۰۳ در بازار با کاهش ۱۵ میلیون تومانی، ۸۲۰ میلیون تومان فروخته شد. شاهین G اتومات CVT مدل ۱۴۰۳ هم با کاهش ۱۵ میلیون تومانی، ۸۶۵ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. شاهین G اتومات CVT مدل ۱۴۰۲ در بازار با کاهش ۱۰ میلیون تومانی به قیمت ۸۳۰ میلیون تومان رسیده است. همچنین کوییک GX L دنده‌ای مدل ۱۴۰۳ با افزایش ۱۰ میلیون تومانی به قیمت ۴۵۰ میلیون تومان به فروش رفت. کوییک GX L دنده‌ای مدل ۱۴۰۲ هم با کاهش ۵ میلیون تومانی به قیمت ۴۲۵ میلیون تومان رسید.

دیگر خبرها

  • قیمت خودرو امروز 10 اردیبهشت 1403
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • متقاضیان خودرو دست نگه دارند
  • استفاده از خودروهای برقی، دوگانه سوز و هیبریدی راهکار برون رفت از بحران ناترازی بنزین 
  • قیمت عجیب حواله‌های خودرو جانبازی؛ 12 میلیارد ناقابل!
  • قیمت خودرو در بازار آزاد دوشنبه ۸ اردیبهشت ماه
  • ریزش قیمت‌ها در بازار خودرو
  • قیمت کارخانه‌ای خودرو ۸۰ درصد زیر نرخ بازار است
  • اخبار بازار خودرو / ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار
  • ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو