Web Analytics Made Easy - Statcounter

همه ما با به واسطه ذهن خلاقی که داریم می‌توانیم ایده‌هایی خلق کنیم که منجر به ایجاد و تاسیس یک کسب و کار پر سود شویم. در این راستا دانش آموزان دبیرستان دخترانه علامه حلی دور هم گرد آمدند تا با ارائه ایده‌های خود با کسب و کارهای بازار بیشتر آشنا شوند. ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، امروزه همه ما کم و بیش با کسب و کارهای نوپای ایجاد شده مواجه شده‌ایم و بعضا از آنها در زندگی شخصی استفاده می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گونه کسب و کارها با عنوان استارتاپ (startup) در دنیا شناخته می‌شوند و اخیرا رشد زیادی در کشور داشته‌اند.

همه ما با به واسطه ذهن خلاقی که داریم می‌توانیم ایده‌های کوچک و بزرگی خلق کنیم و منجر به ایجاد و تاسیس یک استارتاپ پر سود شویم فقط کافی است شروع کنیم و در ادامه با توجه به نیازهای استارتاپ تیم سازی خوبی را صورت دهیم.

در منابع مختلف تعاریف متعددی برای استارتاپ یا کارنوپا ارائه شده است اما به طور کلی استارتاپ به شرکت‌های نوپایی گفته می‌شود که با یک ایده‌ ساده و اولیه شروع می‌کنند و به سرعت رشد می‌یابند و به درآمد می‌رسند. از بهترین مثال‌ها و موفق‌ترین استارتاپ‌های جهان می‌توان به گوگل، مایکروسافت، اپل و بسیاری از شرکت های کوچک و بزرگ دیگر اشاره کرد شرکت‌هایی که با یک ایده‌ ساده شروع به کار کرده و به درآمدهای میلیاردی رسیده‌اند و امروز بر دنیا تاثیر می‌گذارند.

هر بوت کمپ شامل مجموعه‌ای از کارگاه‌های یک روزه است که در آنها عاشقان کسب کار و ایده پردازان گرد هم جمع می‌شوند و هدف از برگزاری بوت کمپ این است که تیم‌ها بتوانند طرح‌های خود را تجزیه و تحلیل کنند و ببینند که آیا ایده آنها منجر به کسب و کاری موفق می‌شود یا خیر.

معمولا افراد متخصص در کارآفرینی با انواع مدل‌های کسب و کار آشنا هستند و در برنامه‌های استارتاپی در این زمینه می‌توانند مشاوره‌های خوبی را در مورد ایده شما و مدل‌های سرمایه گذاری ارائه دهند.

برای اینکه یک ایده بتواند در محیط وب سرآمد باشد لازم است سه ویژگی نوآوری، خلاقیت و ایده پردازی را داشته باشد.

استارت آپ‌های حوزه رسانه در قزوین حمایت می‌شونداستارت آپ‌های فارس برای رشد نیازمند سرمایه‌گذاری هستندتعامل موثر استارت آپ ها و روابط عمومی استراتژیک

نخستین استارت آپ در ایران مختص به فناوری اطلاعات و مخابرات بود که بین دهه 70 تا 80 شکل گرفت و امروز بعد از سه دهه از عمر استارت آپ‌ها در ایران هر روز در گوشه‌ای از این کشور پهناور شاهد برگزاری یک بوت کمپ هستیم.

در این بین خراسان جنوبی نیز از غافله عقب نمانده و هر از گاهی شاهد برگزاری این رویداد علمی و روش نوین کسب و کار در گوشه‌ای از استان هستیم.

روز گذشته نیز دانش آموزان دبیرستان دخترانه علامه حلی بیرجند دور هم گرد آمدند تا نخستین پیش رویداد استارت آپ ویکند بوت کمپ را در این آموزشگاه برگزار کنند و ایده‌های خود را تبدیل به فرصت‌هایی برای کسب و کار کنند.

مدیر دبیرستان دخترانه علامه حلی بیرجند در حاشیه برگزاری این استارت آپ گفت: 54 نفر از دانش آموزان این دبیرستان در این رویداد یک روزه کارآفرینی شرکت کرده و با ارائه ایده‌های خود با کسب و کارهای بازار بیشتر آشنا شدند.

مریم رضایی اظهار داشت: این رویداد یک روزه با هدف پرورش ایده خلاقیت توسط دانش آموزان برگزار شد تا با کسب و کارهای جدید آشنا شوند و هر دانش آموز در این رویداد توانست ایده خود را در حد یک دقیقه مطرح کند.

وی با بیان اینکه دانش آموزان شرکت کننده در این رویداد بعد از توضیح درباره ایده و نوشتن آن وارد مرحله دیگر که رای گیری بود شدند افزود: قبل از آغاز بیان ایده مطالبی در راستای کسب و کارها از مرحله ایده تا سود دهی و بازاربرای دانش اموزان مطرح شد.

مدیر دبیرستان دخترانه علامه حلی بیرجند افزود: در گام اول 32 ایده مطرح شد که از این تعداد 9 ایده برتر انتخاب و دانش آموزان به  9 گروه تقسیم و برای هر گروه مربی تعریف شد.

رضایی عنوان کرد: هر گروه از دانش آموزان لپ تاپ داشتند تا بتوانند اطلاعات مورد نیاز خود را جمع‌آوری کنند و از هر گروه یک دانش آموز از ایده و طرح خود دفاع کرد و در نهایت ایده‌های برتر اول تا سوم معرفی شدند و ضمن تقدیر از آنها ایده خوب به پاک علم و فناوری معرفی می‌شود.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این برنامه اظهار داشت: مهارت آموزی یکی از اصول مهم در تحقق آموزش است و دانش آموزان در کارگاه آموزشی به مهارت می‌پردازند تا به کسب و کارهای نو بیشتر پرداخته شود.

مدیر دبیرستان دخترانه علامه حلی بیرجند با بیان اینکه از آن جایی که دانش آموزان در مقطع تحصیلی هفتم، هشتم و نهم هستند و برای انتخاب رشته این رویداد مهم است تا دانش اموزان با کسب و کارهای نو و بازار آشنا شود افزود: دانش آموزان نباید ایده خود را دست کم بگیرند و از دیگر اهداف برگزاری رویداد این است دانش اموزان علاوه بر مشاغل دولتی، پزشکی و مهندسی با کسب و کارهایی که خود می‌توانند خلق کنند و با بازار کار بیشتر آشنا می‌شوند.

رضایی تمرین برنامه تیمی و گروهی را از دیگر اهداف دانست و بیان کرد: ایده‌های کاربردی از قبیل مسواک سیار، نرم افزارها،نرم افزار آشپزی از ایده‌های جالبی بود که دانش آموزان این آموزشگاه مطرح و از ایده خود حمایت و دفاع کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز در حاشیه برگزاری این مراسم گفت: نخستین پیش رویداد استارت‌آپ ویکند (بوتکمپ) دانش‌آموزی در دبیرستان دخترانه متوسطه دوره اول برگزار شد.

محمدعلی واقعی بیان کرد: این رویداد با هدف آشنایی دانش‌آموزان با مهارت‌های مرتبط با خلاقیت، ایده‌پردازی و راه‌اندازی کسب‌وکار در مدارس استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به مشارکت گروه نوآوری و کارآفرینی اداره تکنولوژی و گروه‌های آموزشی استان، حمایت و همکاری پارک علم و فناوری خراسان جنوبی در برگزاری این رویداد تصریح کرد: در این دوره  یک روزه 54 دانش‌آموز مقطع متوسطه اول دبیرستان علامه حلی حضور فعال داشتند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی ضمن تبیین شیوه برگزاری این رویداد، ادامه داد: تیم‌های تشکیل شده در کارگاهی با عنوان«اهمیت چگونگی ارائه ایده »، دانش‌آموزان با مفاهیم «بوم مدل کسب و کار و بوم ناب» آشنا شده و بعد از آن با راهنمایی تسهیل گران و منتورهای دوره شروع به تکمیل بوم‌های خود کرده و به مدت 5 دقیقه طرح خود را برای داوران توضیح دادند که در پایان با ارزیابی داوران تیم‌های اول تا سوم معرفی شدند.

انتهای پیام/252/ ت

R41348/P/S6,56/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۶۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولویت بومی گزینی در استخدام نیروهای آموزش و پرورش بهارستان

به گزارش خبرنگار مهر، عبداله نوحی عصر یکشنبه با حضور در تعدادی از مدارس صالحیه ضمن دیدار با مدیر و معلمان که همراهی حجت الاسلام موسوی امام جمعه بخش گلستان، نجفی سرپرست بخشداری گلستان و رئیس و اعضای شورای اسلامی صالحیه انجام شد، ضمن تبریک روز معلم به تمام معلمان و گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری از وی به عنوان یک شخصیت علمی و اخلاقی نمونه نام برد و گفت: این استاد و معلم فرزانه خدمات علمی ارزشمندی به جامعه ارائه کردند.

وی با اشاره به نقش و جایگاه معلمان در جامعه گفت: معلمان نقش مهمی در آگاهی بخشی و تعلیم و تربیت دانش آموزان بعهده دارند و در راستای رشد و ارتقای سطح علمی دانش آموزان و دانشجویان از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.

نوحی نظام آموزش و پرورش را یک نظام فرهنگی عنوان کرد و گفت: انسان سازی و تعلیم و تربیت انسان‌های متدین، با اخلاق و بزرگ منش از اهداف و رسالت آموزش و پرورش است.

فرماندار بهارستان گفت: در شرایط کنونی وظیفه خطیر و مهم شما، برانگیختن روحیه امید در بین دانش آموزان و جامعه بوده چرا که جوهره و ذات الهی، امید آفرینی می‌باشد و اینکه امید در جامعه گسترده شود تا شرایط خوبی را کسب کنیم، یک واقعیت به شمار می‌رود.

نوحی اضافه کرد: با امیدآفرینی می‌توان شرایط خاص و قابل قبولی را در جامعه فراهم آورد چرا که فضای آینده به طور قطع رو به رشد و امیدوار کننده است و در این راه نقش معلمان مدارس که می‌توانند کیفیت آموزشی را ارتقا ببخشند، بی بدیل خواهد بود.

وی آموزش و پرورش را یک ظرفیت مهم و بزرگ برای کار در حوزه فرهنگ برشمرد و گفت: وجود ۱۲۵ هزار دانش آموز به همراه چند هزار نفر نیروی فرهنگی، یک ظرفیت بسیار بزرگ را در اختیار متولیان قرار داده است که می‌توان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و توسعه فرهنگی، حساب ویژه‌ای روی آن باز کرد.

فرماندار بهارستان در ادامه افزود: نقش اساسی معلمان در دوران کرونا بیش‌از پیش نمایان و معلوم شد هیچ برنامه‌ای نمی‌تواند جایگاه معلم را برای دانش آموزان پر کند.

فرماندار بهارستان با اشاره به اولویت بومی گزینی در استخدام نیروهای آموزش و پرورش، افزود: نیاز است دانش آموزان را برای ورود به دانشگاه فرهنگیان ترغیب کرد و موانع پیش رو را برداشت زیرا توسعه آموزش و پرورش با بهره گیری از نیروهای جهادی و توانمند بومی حل می‌شود.

نوحی در ادامه گفت: برای بالا بردن کیفیت آموزش دانش آموزان شهرستان با دبیرستان البرز از طریق ستاد توانمند سازی شهرستان هماهنگ شده که هر هفته ۴۰۰ نفر دانش آموز هم می‌توان در این دبیرستان حضور پیدا کنند یا اگر به سایت این دبیرستان مراجعه کنند، می تواننداز فیلم و برنامه‌های آموزشی این دبیرستان استفاده کنند

کد خبر 6097491

دیگر خبرها

  • طرح ملی سواد آبی در یزد ۳ ساله شد
  • بسیج دبیرستان‌های فرانسه در حمایت از فلسطین
  • آموزش ۷۰۰ دانش‌آموز در مدرسه رباتیک امیرکبیر
  • اولویت بومی گزینی در استخدام نیروهای آموزش و پرورش بهارستان
  • رقابت دانش‌آموزی «کیدکد» با حمایت روبیکا برگزار شد
  • جنبش حامی فلسطین به دبیرستان‌های فرانسه کشیده شد
  • جشنواره دانش‌آموزی فرهیختگان جوان ۱۹ اردیبهشت آغاز به کار می‌کند/ ایجاد شبکه پژوهشی قوی و منسجم در بخش دانش‌آموزی
  • طرح ملی سواد آبی در یزد سه ساله شد
  • معرفی تیم‌های برتر اولین استارت آپ دانش آموزی هنرستان‌های دخترانه گلستان
  • معرفی تیمهای برتر اولین استارت آپ دانش آموزی هنرستان های دخترانه گلستان