Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمید صرامی روز پنجشنبه درهمایش هم اندیشی دبیران کانون های دانش آموختگان حوزه های علمیه سراسر کشور درقم افزود:‌ فعالان فرهنگی به صورت تخصصی و هدف گذاری نسبت به کاهش معضلات اقدام کنند.
وی در ادامه با اشاره به نقش کانون‌های دانش آموختگان حوزوی در کنترل و پیشگیری از اعتیاد خاطرنشان کرد: دانش آموختگان حوزوی نقش بسزایی در کاهش آسیب های اجتماعی به ویژه در اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در مساله اعتیاد دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: برای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی باید کارگروه های آموزشی ویژه این معضل به صورت مستمر در بین تمام اقشار مختلف جامعه برگزار شود.
صرامی همچنین ادامه داد: برای بهبود وضعیت کلی جامعه باید تفاهم بین همسران در توانایی تحمل تفاوت های دو جنس بیشتر شود.
وی اضافه کرد: دانش آموختگان حوزوی در حوزه پیشگیری باید والدین جوانان و نوجوانان را در رابطه با نوع فعالیت، رفت و آمد و تعامل با دوستان، حساس کنند.
وی گفت:‌نهادهای فرهنگی و حوزه های علمیه باید به صورت مستمر شیوه و مدل‌های چگونه زیستن را به نسل جوان آموزش دهند، در صورتی که شیوه های درست زیستن به نسل جوان یاد داده نشود، خشونت، بی بند و باری جنسی و انواع آسیب‌های اجتماعی دامنگیر جامعه خواهد شد.
مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی در مرحله نخست باید مهارت زندگی به عموم مردم آموزش داده شود.
وی با بیان اینکه باید حریم خصوصی فرزندان را رعایت کنیم، اظهار کرد: اما نباید از آنها غافل باشیم و بر روی رفتار آنها کنترل و نظارت داشته باشیم و هر والدین باید بتوانند به این سه پرسش پاسخ دهند
وی افزود: والدین همیشه به سه سئوال پاسخ دهند که؛ «فرزند من الان کجاست؟ چکار می‌کند؟ و با چه کسی است؟» پدر و مادری که نتواند به این سه پرسش پاسخ دهد، احتمال گرایش فرزند او به یک رفتار پرخطر دور از انتظار نیست.
صرامی بر برگزاری چنین کارگاه‌های آموزشی برای قشرهای گوناگون جامعه به صورت مستمر و مداوم تاکید کرد.
وی گفت:‌ امروز در سطح جهان میزان مصرف و گرایش زنان به سمت اعتیاد رو به افزایش است، از این رو باید آگاهی و اطلاع رسانی بانوان جامعه را در این زمینه افزایش دهیم تا گرفتار این بلای خانمان‌سوز نشوند.
وی تصریح کرد: یکی از موضوع‌های جدی در کشور بحث پیشگیری از موضوع مصرف مواد مخدر و اعتیاد است، بر اساس مطالعات و پژوهش‌های انجام‌شده در کشور، بیش از ۹۰ درصد مردم نخستین معضل در مسائل اجتماعی را معضل اعتیاد بیان کرده‌اند.
مهارت خود نگهداری و حل مساله به کودکان آموزش داده شود
وی همچنین تاکید کرد:اجتماعی شدن را باید به آحاد جامعه آموزش دهیم، میزان شناخت و آموزش والدین ، فرزندان، معلم، استاد، روحانیان، ائمه مساجد و همه قشرهای جامعه را در این زمینه آموزش دهیم ؛ چراکه همه باید در این زمینه ورود پیدا کنند.
صرامی افزود: باید آموزش مهارتهای زندگی را به همه افراد جامعه بدهیم، مانند مهارت باورهای دینی به عنوان اساسی ترین موضوع باید به فرزندان خود آموزش دهیم.
وی ادامه داد: باید ارزش های دینی را طلاب حوزه های علمیه برای والدین نهادینه کنند، در مهارت‌های زندگی باید عزت نفس را به کودکان آموزش داده شود.
وی گفت: برای بهبود وضعیت اعتیاد و آسیب های اجتماعی باید مهارت ابراز وجود را به کودکان آموزش داده شده و مهارت حل مساله باید به خوبی به کودکان آموزش داده شود.
صرامی تصریح کرد: در مسیر مبارزه با مواد مخدر مهم تر از همه، چگونه خویشتن‌داری را در برابر آسیب های اجتماعی مانند اعتیاد به فرزندان است.

منبع: جماران

کلیدواژه: زلزله قیمت خودرو قیمت دلار روحانی حقوق زنان آسیب های اجتماعی پدر زنان ستاد مبارزه با مواد مخدر مبارزه با مواد مخدر زلزله قیمت خودرو قیمت دلار روحانی حقوق زنان امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۶۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش و پرورش برای ما «مساله اول کشور» است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور کشورمان، امروز در آیین تجلیل از معلمان نمونه کشوری اظهار کرد: موضوع تعلیم و تربیت اساس ساختن کشور، صیانت از جامعه، اساس برای رشد فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، اساس برای آسیب‌شناسی و آسیب‌زدایی از جامعه و اساس برای ارتقای یک نسل است.

رییس جمهور با بیان اینکه تعلیم و تربیت ناظر بر رفع همه آسیب‌هایی است که امروز جامعه را رنج می‌دهد، افزود: تعلیم و تربیت ناظر بر رفع همه دغدغه‌هایی است که امروز دغدغه‌مندان، جامعه‌شناسان، آسیب‌شناسان و خانواده‌های گرامی دارند؛ بر همین اساس آموزش و پرورش برای ما، مساله اول کشور است.

آیت الله رییسی با بیان اینکه انقلاب اسلامی به عنوان یک انقلاب فرهنگی، به فرهنگ، ساختن انسان و ساخت جامعه قرآنی توجه کرده است، اظهار کرد: یک جامعه نمونه با نگاه به آموزش و پرورش، رشد خواهد کرد و محور اصلی آن، معلم برای ساختن جامعه و مدرسه برای ساختن انسان‌ها خواهد بود.

رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه مدرسه مرکز ایجاد امید در جامعه است، گفت: حوادث روزگار به گونه‌ای است که شاید مسایلی برای دانش آموزان ایجاد شود که باید معلمان تلاش کنند گره‌های ذهنی دانش‌آموزان را باز کنند.

در حال تکمیل...

کد خبر 6091929

دیگر خبرها

  • طرح پنج شنبه‌های طلایی و دوری دانش آموزان از فضای مجازی
  • نقش‌آفرینی بانوان خراسان شمالی در کاهش آسیب‌های اجتماعی محوری است
  • نسل کنونی جامعه در جنگ تمام عیار رسانه ای قرار دارند
  • تخصص بدون تعهد و تعهد بدون تخصص زمینه‌های فساد را ایجاد می‌کند
  • ۴۰ درصد متکدیان مشهد معتاد هستند
  • استانداران در صف مقدم مبارزه با آسیب‌های اجتماعی باشند
  • آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله نخست کشور است
  • آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله اول کشور است
  • آموزش و پرورش برای ما «مساله اول کشور» است
  • افزایش آسیب‌های اجتماعی در دانش‌آموزان / چرا طرح نماد ناقص اجرا شد؟