Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: در زمینه تولید داروهای بیماران تالاسمی، ام‌اس و پیوند گام‌های مؤثری برداشته شده و این داروها در کشور تولید می‌شوند.

به گزارش ایمنا، محمدرضا شانه‌ساز با بیان اینکه حدود یک درصد از داروهای مورد نیاز به دلیل نداشتن توجیه اقتصادی در کشور تولید نمی‌شوند، اظهار داشت: ما توانایی این موضوع را داریم که هر دارویی که وارد سبد دارویی دنیا می‌شود و پزشکان ما به آن نیاز داشته باشند را ظرف کمتر از دو سال تولید و عرضه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به این پرسش که برخی از بیماران از در دسترس نبودن داروهایشان گلایه می‌کنند گفت: در زمینه تولید داروهای بیماران تالاسمی، ام‌اس و پیوند گام‌های مؤثری برداشته شده و این داروها در کشور ما تولید می‌شود اما برخی از داروها که جزو همان یک درصد قرار دارند باید به مقدار اندکی در کشور تولید شوند به طور مثال برخی از بیماران خاص که تعدادشان به ۲۰۰ الی ۳۰۰ نفر می‌رسد به یک دارو نیازمند هستند که تولید این داروها توجیه اقتصادی برای کشور ندارد.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه ما گلایه‌های این بیماران را می‌شنویم، توضیح داد: متأسفانه این بیماران و خانواده‌هایشان از لحاظ روحی و روانی تحت فشار هستند و ما نیز تأثیر در دسترس نبودن داروهای این افراد را درک می‌کنیم و در همین راستا تمام توان خود را به کار گرفته‌ایم تا از طرق مختلف داروهای این افراد تأمین شود.

شانه‌ساز افزود: دولت وظیفه خود می‌داند که نگرانی این خانواده‌ها را به حداقل برساند و نباید از این موضوع غافل شویم که تحریم داروهای این بیماران اوج وقاحت و بی‌شرمی آمریکا و هم‌پیمانانشان را نشان می‌دهد که علی‌رغم شعارهای بشردوستانه داروهای مورد نیاز بیماران‌مان را تحریم کرده‌اند و همچنین با تهدید بانک‌ها توانایی انتقال پول را برای ما محدود کرده‌اند.

وی با بیان اینکه بسیاری از شرکت‌های دارویی همچنین شرکت‌های آمریکایی تمایل ادامه فعالیت با کشورمان را دارند، اظهار داشت: در مواقعی مشاهده می‌کنیم که واردات داروها چند ماه طول می‌کشد و به ما اعلام می‌شود که چرا داروها را از گمرک ترخیص نمی‌کنید اما باید به این نکته توجه داشته باشیم که طبق قوانین بین‌المللی گمرک تا زمانی که کشور مبدأ اجازه ترخیص کالا را ندهد کالا متعلق به شرکت خارجی است و به دلیل تهدیدها و تحریم‌های آمریکا در مواقعی چندین ماه این کالاها در گمرک باقی می‌ماند به طور مثال چندی پیش نیز ما برای ترخیص کردن داروی قلبی که از کره جنوبی تهیه شده بود با همین مشکل مواجه شدیم.

رئیس سازمان غذا و دارو به نقل از فارس، تصریح کرد: تأمین شیر خشک برای بیماران متابولیک و داروهای اعصاب و روان از جمله مواردی است که تحریم‌ها تأثیر زیادی بر روی آنها داشته و برای تامین این اقلام تدابیری اندیشیده شده است.

کد خبر 399684

منبع: ایمنا

کلیدواژه: دارو سازمان غذا و دارو درمان بیماران وزارت بهداشت بیماری تولیدکنندگان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۶۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، عبدالعظیم بهفر، سرپرست اداره کل فراورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور بازوهای اجرایی معاونت غذا و دارو هستند که در هر یک از این دانشگاه‌ها این معاونت مستقر بوده و نسبت به بررسی و بازرسی مراکز عمده توزیع فرآورده‌های سلامت محور اقدام می‌کنند.

وی افزود: در صورت مشاهده تولید بدون مجوز یا واردات فاقد آن پس از توقیف محصول یا کالا، صاحب آن نیز به مراجع قضائی معرفی و تا حصول نتیجه، پرونده پیگیری می‌شود.

بهفر ادامه داد: این اداره کل در هر مرکز تولید فرآورده‌های غذایی مسئول فنی را به عنوان نماینده خود دارد که کنترل کیفیت کالاها را به عهده دارد لذا چنانچه تخلفی صورت بگیرد ضمن پیگیری موضوع از مسئول فنی به عنوان نماینده ما، با صاحب کارخانه نیز برخورد صورت می‌گیرد و از عرضه محصول در سطح عرضه جلوگیری می‌شود.

وی همچنین در خصوص نظارت بر کارگاه‌های کوچک که تعدادشان در کشور هم رو به افزایش است، بیان داشت: کارگاه‌های سنتی دارای شناسه نظارت کارگاهی هستند که کالاهای خودشان را به آزمایشگاه‌های مورد تأیید سازمان غذا و دارو ارائه می‌دهند و چون فعالیت قانونی دارند در نظارت‌های ما رصد می‌شوند و با لحاظ شرایط قابل اعتماد مردم هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • این داروها عامل میگرن هستند
  • کمبود انسولین در بریتانیا بحرانی شد
  • هشدار وزارت بهداشت فلسطین درباره خطر فاسد شدن داروها در غزه
  • توقیف محموله داروهای قاچاق در گمرک سرو ارومیه
  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی
  • آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو بر بستر سکوها ابلاغ شد
  • آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد
  • آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • مواظب مصرف داروهای خواب آور باشید
  • بلای وحشتناکی که یک قرص به ظاهر ساده بر سرتان می‌آورد