Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مردم بغداد در اعتراض به حضور خرابکاران در روند تظاهرات امروز (پنجشنبه) تظاهرات گسترده را بر پا کردند. تاریخ انتشار: 14:02 - 14 آذر 1398 - کد خبر: ۵۷۴۱۵۹ به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ مردم «بغداد»، پایتخت عراق، امروز با راهپیمایی گسترده خواهان اخراج خرابکاران از رشته تظاهرات اخیر در این کشور شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش بغداد الیوم، مردم بغداد امروز (پنجشنبه) با برگزاری تظاهراتی از خیابان فلسطین به سمت میدان «التحریر» در مرکز بغداد حرکت کرده و خواهان اخراج خرابکاران از تظاهرات‌های اعتراضی شدند.
تظاهر کنندگان شعار‌هایی در مورد اخراج افراد خرابکار از رشته اعتراض‌های اخیر سر دادند.
خبرنگار بغداد الیوم می‌گوید این تظاهرات در حمایت از سخنان مرجعیت دینی مبنی بر شناسایی افراد نفوذی و جدا کردن آن‌ها از تظاهرات مسالمت آمیز برگزار شد.
      • بیشتر بخوانید:  آرامش نسبی به بغداد و نجف بازگشت ۳ نامزد جانشینی عبدالمهدی برای تصدی نخست وزیری عراق مشخص شدند
«احمد الصافی»، نماینده «آیت الله سیستانی»، در خطبه‌های نماز جمعه هفته گذشته در «کربلا» تاکید کرده بود معترضان باید صف اعتراض مسالمت آمیز خود را از افراد خرابکار جدا کرده و علاوه بر همکاری نکردن با آن ها، به خرابکاران اجازه سوءاستفاده از تظاهرات را ندهند.
وی همچنین از پارلمان عراق خواسته بود از وارد شدن کشور به چرخه خشونت، آشوب و ویرانی جلوگیری کند.
عراق از اوایل ماه اکتبر سال جاری میلادی شاهد رشته تظاهرات اعتراضی است که سبب استعفای «عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر این کشور از سمت خود شد. این اعتراض‌ها با مداخله عربستان، آمریکا و امارات شاهد حضور عناصر خرابکاری بود که دست به آشوب و تخریب اموال می‌زدند.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تظاهرات های اعتراضی عادل عبدالمهدی تحولات عراق بغداد تظاهرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۶۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی این دانشگاه ایرانی برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا

به گزارش خبرآنلاین مدتی است دانشجویان دانشگاه های آمریکایی و اروپایی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین به پا خواسته اند و اعتراضات گسترده شان به گوش جهانیان رسیده است.

به گزارش فارس، در این رابطه عبداله معتمدی رئیس دانشگاه علامه طباطبائی گفت: این اتفاق بی سابقه و میمونی است که بیداری واقعی در فضای دانشگاهی را نشان می دهد.

وی افزود: با توجه به اتفاقاتی که افتاده دانشگاه علامه طباطبائی هم آمادگی دارد سوابق تحصیلی استادان و دانشجویان علوم انسانی دانشگاهیان آمریکایی که اخراج شده را برای پذیرش بررسی کند.

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی اضافه کرد: ما حتی آمادگی داریم از این افراد برای حضور در مجامع علمی دانشگاه دعوت کنیم تا از ارزیابی و تجربیات شان از اتفاقاتی که در کشورهای اروپایی و آمریکایی رخ می دهد استفاده کنیم.

معتمدی در ادامه گفت: اگر رشته تحصیلی این افراد با رشته تحصیلی دایر در دانشگاه علامه طباطبائی مطابق باشد آمادگی داریم به این دانشجویان بورس تحصیلی ارائه کنیم و حتی آمادگی آموزش زبان فارسی از طریق وبینار و فضای مجازی در دوره های معینی به آنها داریم تا با زیان فارسی آشنا شوند.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902273

دیگر خبرها

  • سندرز از تظاهرات دانشجویان آمریکا حمایت کرد
  • اعلام آمادگی این دانشگاه ایرانی برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا
  • چرا روند کاهش وزن به نقطه «ثابت» می‌رسد؟
  • واکنش بایدن به اعتراض دانشجویان حامی فلسطین
  • اعتراض مردم به روند کند ساخت طرح ۸۱۰۰ واحدی
  • ۱۷۰۰ دانشجو در آمریکا بازداشت شدند
  • ۱۷۰۰ نفر در تظاهرات دانشجویی در آمریکا بازداشت شدند
  • اعلام بازداشت بیش از ۱۵۰۰ دانشجو در دانشگاه های آمریکا/برگزاری بیش از ۲ هزار تظاهرات در نیویورک/ وحشت دموکرات‌ها از ادامه اعتراضات دانشجویی در آستانه انتخابات
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد