Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@23:42:29 GMT

محوطه تاریخی سیروان مرمت شد

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۷۷۰۱۷

محوطه تاریخی سیروان مرمت شد

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام از پایان عملیات مرمت، حفاظت و سامان‌دهی محوطه تاریخی سیروان واقع در شهرستان سیروان خبر داد.

«عبدالمالک شنبه‌زاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام اظهار کرد: محوطه تاریخی سیروان در 60 کیلومتری مرکز استان و 15 کیلومتری شهر لومار قرار دارد که مربوط به دوره ساسانی و قرون اولیه اسلامی است و در سال 1380 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: عملیات مرمت و سامان‌دهی محوطه تاریخی سیروان به‌منظور حفاظت بناهای محوطه تاریخی سیروان و تکمیل اطلاعات پایه باستان‌شناسی با تشکیل یک تیم باستان‌شناس انجام شده است.

 

شنبه زاده تصریح کرد: این عملیات با 1.5‌میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی ملی سال 1397 شروع شده و در شش ماهه نخست امسال به پایان رسیده است.

 

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام، تصریح کرد: از مهم‌ترین اقدامات صورت‌گرفته در سال جاری می‌توان به گابیون‌بندی مسیل‌های منتهی به محوطه تاریخی، گمانه‌زنی محوطه تاریخی، نصب تابلوی معرفی و سامان‌دهی بنای تاریخی گمه‌کو از مجموعه بناهای بافت تاریخی مجموعه اشاره کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: محوطه تاریخی سیروان در 60 کیلومتری مرکز استان و 15 کیلومتری شهر لومار قرار دارد که مربوط به دوره ساسانی و قرون اولیه اسلامی است و در سال 1380 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

پایان پیام/676

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد مسجد کانون های مساجد انتخابات خبرگزاری شبستان مجلس شورای اسلامی استان بوشهر کانون های فرهنگی هنری مساجد اصفهان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری میراث میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۷۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع زلزله در سیرج / کرمان لرزید

به گزارش تابناک، حودود ساعت ۱۷:۰۵ عصر امروز لزله نسبتاً شدیدی شهر کرمان را لرزاند.

در همین حال، بنا بر اعلام مرکز لرزه نگاری کشوری، ساعت ۱۷:۰۴ عصر امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ززمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۶ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین در حوالی سیرج کرمان روی داد.

این زمین لرزه در عرض جغرافیایی ۳۰.۴۰۴ و طول جغرافیایی ۵۷.۳۹۹ روی داد.

بنا بر این گزارش، کانون زلزله در ۲۷ کیلومتری سیرچ، ۲۹ کیلومتری شهداد، و ۳۴ کیلومتری شهر کرمان بوده است.

 

دیگر خبرها

  • وقوع زلزله در سیرج / کرمان لرزید
  • بافت زنده، ارزشمندوتاریخی شهرندوشن مرمت وبازسازی می‌شود
  • تابوت‌های باستانی ‌محوطه‌ «جوبجی» متعلق به سال ۹۸ هستند
  • سوپر پاس گل سامان سوخت! (ویدیو)
  • حفاظت از خانه‌های تاریخی آذربایجان‌غربی در اولویت است
  • خانه آصف اردبیل برای مرمت به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • تخریب آثار تاریخی در باران شدید کرمان؛ قسمت اسلامی قلعه نرماشیر ریخت
  • برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان
  • رکابزنی ۱۸۰ کیلومتری با شعار «ارتش فدای ملت»
  • یک روز ناب در دل طبیعت بکر در چند کیلومتری تهران