Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با خبرهایی از احتمال آغاز مذاکرات طالبان و آمریکا بار دیگر به نظر می‌رسد که رئیس جمهور افغانستان با تاکید بر آتش‌بس از به حاشیه رفتن دولت نگران است. ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که «زلمی خلیل‌زاد» نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان و «اشرف غنی» رییس جمهور این کشور درباره صلح گفت‌وگو کرده‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این بیانیه، اشرف غنی و خلیلزاد در ارگ ریاست جمهوری افغانستان دیدار کرده‌اند.

«اشرف غنی» در  این دیدار اظهارداشت که آتش‌بس و موضوع مخفیگاه‌های طالبان در خارج از افغانستان، باید در پیشبرد روند صلح به صورت جدی مد نظر گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد که در دیدار اخیرش با دونالد ترامپ درباره‌ این دو موضوع بحث شد.

طالبان با نمایندگان رسمی دولت افغانستان در چین دیدار نمی‌کندنگرانی دوباره دولت افغانستان از به حاشیه رفتن در مذاکرات آمریکا و طالباننمایندگان کنگره: دولت افغانستان در مذاکرات صلح حضور داشته باشدپژوهشگر آمریکایی: دولت افغانستان و آمریکا در جنگ تبلیغاتی از طالبان شکست خورده‌اند

به نظر می‌رسد که با احتمال از سرگیری مذاکرات طالبان و آمریکا، بار دیگر دولت افغانستان از به حاشیه رفتن دوباره نگران است.

پس از برگزاری نهمین دور مذاکرات صلح، آمریکا و طالبان به توافق احتمالی نزدیک شدند اما پس از حمله اعضای طالبان به پایگاه نیروهای آمریکایی در کابل «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روند مذاکرات با این گروه را متوقف کرد.

 ریاست جمهوری افغانستان ماه گذشته با طرح هفت ماده ای صلح گفته بود که در این طرح کوتاه ترین راه برای رسیدن به صلح را در نظر گرفته که شامل آتش‌بس و مذاکرات مستقیم با طالبان بوده است.

انتهای پیام/.

R1447/P36446/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط طالبان اخبار "افغانستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان اخبار افغانستان طالبان اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۷۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید

وزارت صنعت و تجارت طالبان اعلام کرد:  ۲ تن کمک بشردوستانه قزاقستان در بخش صحت به کابل رسیده است.

هیأت قزاقستانی به ریاست سیریک ژومانگرن معاون نخست‌وزیر این کشور با هدف تحکیم و توسعه روابط دوجانبه، برگزاری نمایشگاه افغان-قزاق و شرکت در کنفرانس تواصل تجاری به کابل آمده‌ است.

قرار است در روزهای آینده و همزمان با این سفر، نشست سه‌جانبه منطقه ای در کابل با موضوع تجارت و ترانزیت میان طالبان، ترکمنستان و قزاقستان برگزار شود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 
  • اعلام همکاری مالزی در زمینه امنیت سایبری با افغانستان
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • تحریم های آمریکا ظالمانه است
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با هیات دیپلماتیک ایران
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی
  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید
  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد/جای نگرانی نیست