Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-27@12:19:45 GMT

داوطلبین ورود به مجلس ۶۰۶۶نفر شدند

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۷۷۳۵۳

داوطلبین ورود به مجلس ۶۰۶۶نفر شدند

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، سید اسماعیل موسوی سخنگوی ستاد انتخابات کشور با حضور در جمع خبرنگاران درباره میزان ثبت نام کنندگان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: از صبح امروز و در پنجمین روز ثبت‌نام داوطلبان تا این لحظه هزار و ۱۶۵ نفر شامل یک هزار و ۶۲ نفر مرد و ۱۰۳ زن ثبت‌نام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کل داوطلبان از روز آغازین تا این ساعت ۶ هزار و ۶۶ نفر شامل ۶۶۹ زن و ۵ هزار و ۳۹۷ نفر مرد هستند و نسبت ۱۱ درصد زنان و ۸۹ درصد مردان ثبت‌نام‌کنندگان همچنان باقی است.

موسوی در ادامه با بیان اینکه از صبح فردا جمعه ۱۵ آذر ثبت‌نام انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری آغاز می‌شود، گفت: این ثبت نام تا روز ۲۱ آذر ادامه خواهد داشت.

وی افزود: ساعت ثبت‌نام‌های انتخابات مجلس خبرگان مانند ثبت‌نام مجلس شورای اسلامی از ۸ صبح تا ۱۸ خواهد بود.

سخنگوی ستاد انتخابات ادامه داد: ثبت‌نام‌های انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان در ۵ فرمانداری تهران، شیراز، قم، بجنورد و مشهد انجام می‌شود و ستاد انتخابات کشور نیز کار ثبت‌نام انتخابات مجلس خبرگان را انجام می‌دهد.

موسوی با بیان اینکه مدارک مورد نیاز داوطلبان مجلس خبرگان، اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی به همراه ۲ قطعه عکس ۳ در ۴ است، گفت: براساس ماده ۳ قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، افرادی که برای ثبت‌نام مراجعه می‌کنند باید حائز شرایطی از جمله اشتهار به دیانت، وثوق به شایستگی اخلاقی، دارا بودن بینش سیاسی و اجتماعی و آشنایی با مسائل روز، معتقد به نظام جمهوری اسلامی ایران، عدم داشتن سوابق سوء سیاسی و اجتماعی و همچنین اجتهاد در حدی که قدرت استنباط مسائل فقهی را داشته باشند و بتوانند ولی فقیه واجد شرایط رهبری را تشخیص دهند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: مرجع تشخیص دارا بودن شرایط داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان، شورای نگهبان است و کسانی‌که رهبر معظم انقلاب صریحا یا ضمنا اجتهاد آنان را تایید کرده باشند از نظر علمی نیاز به تشخیص فقهای شورای نگهبان ندارند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: ضرورتی ندارد که داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان، ساکن یا متولد حوزه انتخابیه خودشان باشند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: انتخابات مجلس مجلس خبرگان مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۷۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات؛ یک هفته تا رأی‌گیری


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی جمعه، بیست و یکم اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود. در این مرحله ۴۵ نماینده برای ۲۲ حوزه انتخاب می‌شوند.

در هشت حوزه از این ۲۲ حوزه از جمله در حوزه انتخابیه تهران انتخابات به صورت تمام الکترونیکی برگزار خواهد شد. آموزش‌های لازم در این خصوص به مردم از طریق صدا و سیما و سایر مراکز اطلاع رسانی، داده خواهد شد.

وزارت کشور برگزاری انتخابات الکترونیکی در برخی حوزه‌های انتخابیه در دور اول را موفقیت‌آمیز دانسته و اعلام کرده است که مقدمات برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس فراهم شده است.

البته رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفته است که انتخابات ۲۱ اردیبهشت در حوزه انتخابیه ورامین تمام الکترونیک نخواهد بود.

در دور دوم انتخابات، ۳۲ نامزد در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس برای تصاحب ۱۶ کرسی مجلس و در حوزه انتخابیه ورامین ۲ نامزد برای یک کرسی مجلس با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

دیگر خبرها

  • کرسی جامعه اهل سنت در مجلس خبرگان رهبری افزایش پیدا کرد
  • تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات؛ یک هفته تا رأی‌گیری
  • زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد
  • ششمین دوره مجلس خبرگان یکم خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است
  • زمان‌برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره خبرگان رهبری
  • زمان برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره مجلس خبرگان
  • ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اول خرداد آغاز به‌ کار می‌کند
  • ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری اول خرداد برگزار می‌شود