Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@03:47:57 GMT

شروط انصارالله یمن برای آغاز مذاکرات تازه

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۷۷۴۱۹

شروط انصارالله یمن برای آغاز مذاکرات تازه

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن بر لزوم پایان تجاوزات سعودی- آمریکایی و محاصره یمن به منظور ورود به رایزنی‌های جدید تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه لبنانی المنار، علی القحوم، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن گفت، هرگونه فراخوان برای آغاز رایزنی‌های جدید مستلزم توقف کلی تجاوزات و محاصره است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز معادله تغییر کرده و نمی‌توان دست‌بسته مقابل جنایات دشمن ایستاد.

وی افزود: دشمن در تلاش برای تشدید اوضاع است و ما نمی‌توانیم سلطه آمریکا، عربستان و امارات را بپذیریم. دشمن باید بداند که حاکمیت و کرامت ما بالاتر از هرچیزی است.دشمن به دنبال برانگیختن فتنه‌های طایفه‌ای و منطقه‌ای و نیز در دست گرفتن اماکن استراتژیک کشور است.

این مقام وابسته به جنبش انصارالله یمن خاطر نشان کرد، سازمان ملل برای فشار بر کشورهای متجاوز جهت پایبندی به توافق سوئد به رغم ادامه سرسختی دشمن در مواضع خود تاکنون گامی برنداشته است.

القحوم تاکید کرد: ما به سازمان ملل و جامعه جهانی که منافع و سیاست بر آن حکمفرما است و نیز نهادهای بشردوستانه که اکثر آنها شعار انسانیت را بدون عمل به آن سر می‌دهند متکی نیستیم. ما به جهان اثبات کردیم که خواهان صلح هستیم اما در صورت ادامه تجاوزات هیچ گزینه‌ای جز دفاع از کرامت، آزادی و استقلالمان پیش روی ما نیست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ائتلاف عربی در یمن جنبش انصارالله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۷۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: روابط ما با قطر در وضعیت عادی است

منبعی در جنبش حماس تاکید کرد روابط این جنبش با قطر در وضعیت عادی است و تغییری در آن ایجاد نشده است.

به گزارش ایسنا، یک منبع در جنبش حماس گفت: روابط ما با قطر در وضعیت عادی است و تغییری در آن ایجاد نشده است. هیچ خبری از قطری‌ها درباره بستن دفتر سیاسی ما در دوحه به ما نرسیده است.

این منبع در مصاحبه با عربی۲۱ گفت: رهبری حماس چند روز پیش به دوحه بازگشت و فعالیت خود را در آنجا به صورت عادی ادامه می‌دهد. قطر همچنان میانجی اصلی در مذاکرات با اشغالگران است.

این در حالی است که پیش از این رویترز به نقل از یک منبع آگاه ادعا کرده بود «قطر ممکن است دفتر حماس را به عنوان بخشی از بازنگری در میانجیگری خود درباره جنگ غزه ببندد.»

این منبع آگاه گفت: قطر در حال بررسی این موضوع است که آیا به حماس اجازه ادامه فعالیت دفتر سیاسی‌اش در دوحه را بدهد یا خیر. قطر همچنین می‌خواهد در موضوع میانجیگری خود در مذاکرات برای توقف جنگ غزه بازنگری کند.

منابعی به واشنگتن پست گزارش داده بودند ایالات متحده در موضعی مداخله جویانه از قطر خواسته است تا در صورت امتناع حماس از توافق با اسرائیل بر سر معامله تبادل اسرا، حماس را از خاک خود اخراج کند.

یک مقام آمریکایی در مصاحبه با این روزنامه اشاره کرد آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا آوریل گذشته پیامی را در این زمینه به محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، وزیر خارجه قطر ابلاغ کرد.

پیشتر یک مقام قطری اعلام کرد این کشور از حملات مکرر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به تلاش‌های دوحه خسته شده است.

نتانیاهو از نقش قطر در مذاکرات انتقاد کرده و از دوحه خواسته بود بر جنبش حماس فشار بیشتری بیاورد این درحالی است که لجاجت خود نتانیاهو مانع پیشرفت در مذاکرات بوده است.

ظهر شنبه دور نخست مذاکرات آتش‌بس در مقر سازمان اطلاعات مصر در قاهره با حضور هیئت حماس و هیئت‌های قطر، مصر و آمریکا آغاز شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رسانه عبری: مذاکرات آتش بس در آستانه شکست قرار دارد
  • پایان دور اول مذاکرات قاهره/ هیئت حماس مصر را ترک کرد
  • واکنش نتانیاهو: به شروط حماس برای آتش‌بس
  • رژیم اسرائیل در دو راهی تسلیم و شکست
  • وعده مهم انصارالله یمن برای آغاز عملیات در دریای مدیترانه/ هشدار مجارستان درباره وقوع جنگ جهانی سوم/ وقوع حادثه امنیتی در نزدیکی کاخ سفید/ افزایش سطح هشدار برای 5 سفارتخانه کره جنوبی
  • مذاکرات با دشمن صهیونیستی به مراحل سرنوشت‌ساز رسیده است
  • حماس: روابط ما با قطر در وضعیت عادی است
  • انصارالله یمن پیشنهاد میزبانی صنعا از دفتر سیاسی حماس را داد
  • منابع مصری: مذاکرات آتش‌بس ادامه دارد
  • حماس:اسرائیل دربرابر شروط حماس عقب نشسته/منتظرتضمین آتش‌بس هستیم