Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@16:52:48 GMT

نماینده ادوار: مجلس جای کارآموزی نیست

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۷۷۵۶۸

نماینده ادوار: مجلس جای کارآموزی نیست

«موید حسینی صدر» روز پنجشنبه در حاشیه نام‌نویسی داوطلبان نمایندگی مجلس از حوزه انتخابیه تهران در ستاد انتخابات وزارت کشور در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا، درباره اینکه در کدام لیست قرار می گیرد، گفت: از افراطی های هر دو طیف پرهیز می‌کنم. طیفی را ترجیح می‌دهم که مبنایش خدمت به مردم و درخط ولایت باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نماینده ادوار تصریح کرد: در مقایسه به چهاردهه گذشته شرایط مجلس پیش رو بسیار حساس است؛ مجلس دهم خلاقیت و ابتکار عمل نداشت و منفعل بود. هدف اصلی مجلس ریل گذاری و پیشرو بودن در طراحی حرکت‌هاست که از این مجلس چنین چیزی ندیدیم.

وی افزود: قصد ثبت‌نام نداشتم می خواستم برگردم دانشگاه پس از صحبت های رهبری که فرمودند آنانی که توان دارند الان نباید کنار بکشند، امروز برای داوطلبی ثبت‌نام کردم؛ چون در مجلس دهم عده ای واقعا توان نداشتند و کاری نتوانستند بکنند. مجلس جای کارآموزی نیست

حسینی صدر ادامه داد: احساس وظیفه کردم در این دوره از انتخابات شرکت کنم. اینکه مردم چه تصمیمی بگیرند می پذیرم. اگر مردم امر کردند در خدمت آنها باشم، خواهم بود، اگر نه به معلمی دانشگاه برمی گردیم.

وی افزود: آنچه که مردم را ناراضی می کند، کار کارشناسی انجام ندادن است، مثلا همین بنزین آیا نمی توانست در طول سالهای گذشته هر سال ۱۰۰ تومان ۱۰۰ تومان به قیمت آن اضافه شود و الان نرخ معمول هزار و۵۰۰ را داشته باشیم و آیا این کار پیچیده ای بود؟ مجلسی که از یک طرف در قانون ملزم می کند که قیمت ها را اصلاح و به روز کنید و ازیک طرف وقتی قیمت اصلاح می شود می گوید کی بود کی بود من نبودم؛ چه مجلسی است؟

نیازمند الگو برداری از سایر کشورها هستیم

حسینی صدر گفت: به شدت فقر مدیریت علمی در کشور داریم؛ عده ای ثناگو شدند عده ای هم هرکسی موافقشان نیستند مارک و برچسبی به او می چسبانند و تخریبش می کنند. به نظر من کشور دارای آفت شده و نیاز به فکر دانشگاهی، فنی و الگوبرداری دارد.

این نماینده ادوار با طرح این پرسش که چرا از الگوبرداری می ترسند، افزود: مگر پزشکی و فوتبال ما الگوبرداری نیست؟ معنای الگوبرداری تابع کشوری بودن نیست یعنی عقل خود را به کار بیندازیم ببینیم کشورهای دیگر چه کاری انجام می‌دهند ما هم همان کارها را برای کشورمان پیاده کنیم.

وی افزود: کشوری که سومین منابع نفت و گاز را دارد و می تواند ۵۰ تا ۶۰ میلیون فولاد تولید کند، مردمش باید کار داشته باشند و اسیر بیکاری و معیشت شبانه خود نباشند.

داوطلب نمایندگی درباره تاثیر تحریم، اظهارداشت: می‌توانم بپذیرم در زمان تحریم رشد در زمینه های کم شود اما نمی توانم بپذیرم نگران گوجه و سیب زمینی باشیم.

حسینی صدر درباره وظیفه نمایندگان گفت: به صراحت می گویم هر کسی الان نماینده شود، وارد دریای مشکلات می شود. دست مردم به مسئولان نمی رسد و نماینده باید در دسترس باشد. نماینده وارد دریای مشکلات بیکاری، فساد، سومدیریت، رانت خواری، قبیله گرایی و فامیل سالاری می شود، لذا باید ببیند برای اینها چه برنامه ای دارد؟

وی خاطرنشان کرد: اگر این دوره نماینده شدم می خواهم تصمیم گیری مجلس، تصمیم گیری شخص خودم و برخورد با مسئولان و مردم همه در یک اتاق شیشه ای واقعی باشد. اگر نماینده مردم هستم موکلم باید بی تعارف بداند به کدام طرح  ولایحه رای دادم. باید آنقدر جرات داشته باشم که شجاعانه بگویم به این طرح با این دلایل مخالف یا موافق بودم.

مجلسیان چقدر دریافت می کنند؟

حسینی صدر با بیان اینکه به هر نماینده ۸ میلیون حق اجاره خانه می دهند، گفت: علاوه براین و جدای از حقوق، حق دفتر، نیروی همراه، تلفن، هواپیما و غیره هم دریافت می کند.

وی افزود: این دریافتی ها موقعی که مردم در فشار نبودند مشکل نداشت اما الان باید همه چیز روشن شود.

این نماینده ادوار گفت: یکی از کارهایی که مردم درحال حاضر به شدت مطالبه می کنند شفافیت در رفتار، تصمیم، دریافت، خرج کردن در اعطای امتیازها است همه اینها را باید به سمت شفاف‌سازی ببریم.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی تهران پروندهٔ خبری ثبت‌نام انتخابات مجلس یازدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی تهران مجلس شورای اسلامی تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۷۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مجلس : شهرداری حق دارد با خارجی ها قرارداد ببندد اما نه پنهانی

 عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس درباره قرارداد ۲ میلیارد یورویی شهرداری تهران با چین گفت: «شهرداری می‌تواند با کشورهای خارجی قرارداد ببندد اما نه قراردادهای پنهانی یا دارای ایرادات. وزارت کشور هم در این مورد نظریه تخصصی خود را می‌دهد. اما دستگاه‌های نظارتی باید به این موارد ورود پیدا کنند.»   به گزارش عصر ایران؛ احمد علیرضابیگی به روزنامه هم میهن گفت: «شورای شهر بر عملکرد شهرداری نظارت دارد و باید براساس چارچوب‌ها عمل کند. اما دستگاه‌های نظارتی هم باید بر عملکرد دستگاه‌های مختلف از جمله شهرداری نظارت داشته باشند. اینطور به نظر می‌رسد که نظارت و خوفی از این دستگاه‌ها وجود ندارد. بنابراین هر کسی هر جا ایستاده فکر می‌کند باید چپاول کند.»   علیرضابیگی با اشاره به اینکه تمام این موضوعات سیاسی است، تاکید کرد: «این به نوع حکمرانی در کشور برمی‌گردد. در مدل حکمرانی کنونی اراده مردم را به حداقل رسانده‌ایم. وقتی مردم حس کنند نظر و اراده آنها تعیین‌کننده است، نظارت را توسعه می‌دهند و نتیجه آن روی کار آمدن شورای شهری است با پشتوانه مردمی که به مردم بدهکار است و باید پاسخگوی شهروندان باشد؛ چراکه باز هم باید درِ خانه مردم برود برای گرفتن رای؛ پس سعی می‌کند رضایت مردم را به دست آورد.   وی افزود: رضایت مردم وقتی به وجود می‌آید که شورای شهر به نیابت از آنها  عمل می‌کند. وقتی این اتفاق نمی‌افتد مردم کنار می‌مانند و نظارتی اتفاق نمی‌افتد. اگر نظارتی هم وجود داشته باشد در مقابل آن مقاومت می‌شود. با این روند شاهد پیشرفتی نخواهیم بود.» کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: حمل و نقل فوری- چینی عصبانیت روزنامه شهرداری از افشای قرارداد پنهانی زاکانی قرارداد خرید اتوبوس از چینی‌ ها کجاست؟

دیگر خبرها

  • مخالفت ۳۰ نماینده مجلس با افزایش ۱۰درصدی تعرفه‌های تاکسی‌های اینترنتی!
  • نماینده مجلس : شهرداری حق دارد با خارجی ها قرارداد ببندد اما نه پنهانی
  • بهترین راه برای حمایت از کارگران اصلاح «قانون کار» است
  • کمبود معلم در هرمزگان ‌برای همیشه برطرف شود
  • تشکیل مجمع مشورتی شورای ادوار بندرعباس
  • آخرین نطق رشیدی کوچی در مجلس
  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده است
  • چند دانش‌آموز سیل زده از کنکور سراسری جا ماندند؟
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • ببینید | سرکار گذاشتن مردم توسط دولت رئیسی به روایت یک نماینده مجلس