Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-26@07:57:14 GMT

معافیت مالیاتی حقوق کارمندان دولتی و خصوصی مشخص شد

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۷۷۸۳۳

معافیت مالیاتی حقوق کارمندان دولتی و خصوصی مشخص شد

بر اساس لایحه پیشنهادی دولت، معافیت مالیاتی ۳ میلیون تومانی برای حقوق کارمندان بخش دولتی و خصوصی در نظر گرفته شد.

به گزارش مشرق، مطابق مصوبه نهایی دولت در لایحه بودجه 99 در دولت، معافیت مالیات بر درآمد ماهیانه حقوق‌بگیران و کارمندان، از دو میلیون و 750 هزار تومان به سه میلیون تومان رسید.

بر این اساس این عدد معادل سقف معافیت سی و شش میلیون تومان سالیانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: حفره ۲۲۰ هزار میلیارد تومانی بودجه چگونه پر شد؟ فیلم/ واکنش تند یک کارگردان به موضوع مالیات مخالفت ۹۵ درصد مردم با معافیت مالیاتی سلبریتی‌ها

گفتنی است، بر اساس لایحه بودجه دولت، درامد مالیاتی 175 هزار میلیارد تومانی لحاظ شده است. معمولا رقمی بین 5 تا 10 درصد مالیات وصولی از محل مالیات حقوق بدست می‌آید.

رقم نهایی معافیت مالیاتی حقوق کارمندان و حقوق بگیران در مجلس شورای اسلامی تصویب و تعیین خواهد شد.

بهانه عجیب سازمان امور مالیاتی برای اعلام نکردن اسامی وکلای فاقد پرونده مالیاتی بر اساس لایحه بودجه،  10.5 میلیارد دلار  برای تامین کالاهای اساسی با ارز 4200 تومانی نیز در نظر گرفته شده است. 60 هزار میلیارد تومان نیز برای طرح‌های عمرانی اختصاص یافت.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز تحولات عراق تحولات لبنان سهمیه بندی بنزین سازمان امور مالیاتی مجلس شورای اسلامی معافیت مالیاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۷۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت مالیات بر ارث، الکترونیکی شد

تین نیوز

از تاریخ اول خردادماه ۱۴۰۳ وراث متوفیان ۱۳۹۵.۱.۱ و بعد از آن می توانند بدون مراجعه به ادارات امور مالیاتی ذیربط و صرفاً با مراجعه مستقیم به شعبه بانک ذیربط نسبت به پرداخت مالیات سپرده های متوفی و دریافت مابقی سپرده، اقدام کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از تابناک اقتصادی؛ سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: "در راستای تسهیل و تسریع بهره مندی مؤدیان مالیات بر ارث از سپرده های متوفیان نزد بانک ها و مؤسسات اعتباری، از تاریخ ۱۴۰۳.۱.۱ وراث متوفیان ۱۳۹۵.۱.۱ و بعد از آن می توانند بدون مراجعه به ادارات امور مالیاتی ذیربط و صرفاً با مراجعه مستقیم به شعبه بانک ذیربط نسبت به پرداخت مالیات سپرده های متوفی و دریافت مابقی سپرده، اقدام کنند.

بر این اساس پس از درخواست وراث با ارائه اسناد و مدارک مربوطه از جمله اسناد هویتی و گواهی حصر وراثت، بانک ذیربط مالیات مربوط به سپرده متوفی و سود متعلق به آن (تا تاریخ پرداخت سپرده به وراث) را محاسبه و از مبلغ سپرده و سود آن کسر کرده و مابقی را به وراث پرداخت می کند."

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • معافیت مالیاتی کسب و کارهایی که از سکوهای داخلی استفاده کنند
  • تامین ۹۸ درصد درآمدهای استان سمنان از درآمدهای مالیاتی
  • پرداخت مالیات بر ارث، الکترونیکی شد
  • وصول ۱۱۰ هزار میلیارد تومان مالیات از ابربدهکاران
  • سیر تا پیاز بند بورسی
  • پیش بینی رشد ۴۴ درصدی درآمد‌های مالیاتی
  • مجلس مصوب کرد: معافیت بورس از مالیات بر عایدی سرمایه
  • کاهش ۱۷۰ هزار میلیاردی مالیات با دستکاری دولت و مجلس
  • کاهش ۷۰ هزار میلیاردی درامدهای مالیاتی در بخش دوم بودجه
  • سازوکار تعیین هزینه‌های قابل قبول مالیاتی مشخص شد