Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه هنر اسلامی تبریز روز پنجشنبه در مراسم راه اندازی این آزمایشگاه گفت: این آزمایشگاه که برای بخش عملی برخی از دروس فنی رشته طراحی صنعتی در این دانشگاه راه اندازی شده قابل استفاده برای سایر رشته های فنی مهندسی مانند مهندسی مکانیک و مهندسی معدن بوده و می تواند برای آموزش تکنسین های صنعت نیز مورد استفاده قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدعلی کی نژاد، با بیان اینکه با راه اندازی این آزمایشگاه دانشجویان رشته های مهندسی صنعتی می توانند آموخته های علمی و تئوری خود را در صحنه عملی بکار گیرند، افزود: با این اقدام دانشگاه در جهت ارتباط با صنعت یک گام برداشت و صنعت نیز باید در جهت ارتباط با دانشگاه گام بردارد.

وی با تاکید بر اطلاع رسانی راه اندازی این آزمایشگاه در این دانشگاه به سایر دانشگاه ها و مراکز علمی، اظهار داشت: این دانشگاه آماده همکاری با سایر دانشگاه ها و مراکز علمی برای استفاده  دانشجویان آن ها از این آزمایشگاه است.

رئیس دانشکده طراحی اسلامی دانشگاه هنر اسلامی تبریز نیز در این مراسم گفت: مرحله اولیه این آزمایشگاه ۱۱ سال پیش با اعتبار ۸۰۰ میلیون ریال راه اندازی شده و به مدارهای پنوماتیکی مجهز شد و در مهر سال جاری نیز با ایجاد رشته طراحی صنعتی در این دانشکده مدارهای الکترونیک نیز با آن تلفیق شد.

احد شاه حسینی، با بیان اینکه این آزمایشگاه تلفیقی از سیستم های پنوماتیک و الکترونیک است، افزود: در این آزمایشگاه بیش از ۵۰ نوع مدار می تواند شبیه سازی شود و دانشجویان می توانند آموزش های تئوریک را در این مرکز به صورت عملی انجام دهند و سیستم های بکار رفته در این آزمایشگاه هم اکنون در واحدهای صنعتی استفاده می شود.

وی یادآوری کرد: این آزمایشگاه می تواند برای دانشجویان رشته های مختلف مهندسی صنایع مورد استفاده قرار گیرد چراکه این مرکز صرفا جنبه آموزشی نداشته بلکه نمونه های کاربردی آن در صنایع مورد استفاده قرار می گیرد.

طراح این آزمایشگاه و استاد دانشکده طراحی اسلامی دانشگاه هنر اسلامی تبریز نیز در این مراسم گفت: سیستم های این آزمایشگاه یک دهم مشابه خارجی بوده و از سوی متخصصان داخلی طراحی و راه اندازی شده و با راه اندازی آن از خروج ارز جلوگیری شده است.

کمالی، افزود: بردهای آموزشی - پژوهشی ساخته شده در این آزمایشگاه قابلیت پیاده سازی ۱.۵ تا ۲ برابری مدارهای مشابه کشورهای آلمان و فرانسه را دارد و از تجهیزاتی در آن استفاده شده که هم اکنون در بازار صنعت از آن ها استفاده می شود.

وی یادآوری کرد: با توجه به استفاده از تجهیزات صنعتی موجود در بازار داخلی در این آزمایشگاه، دانشجویان بعداز دانش آموختگی در برقراری ارتباط بین آموخته های دانشگاهی با صنعت دچار سردرگمی نخواهند شد.

برچسب‌ها تجهیزات آزمایشگاهی آذربایجان شرقی دانشگاه تبریز صنعت علمی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تجهیزات آزمایشگاهی آذربایجان شرقی دانشگاه تبریز صنعت علمی تجهیزات آزمایشگاهی آذربایجان شرقی دانشگاه تبریز صنعت علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۸۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشته مهندسی اینترنت اشیا در دانشگاه آزاد قوچان راه اندازی شد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمود حق بجانب عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ۲ رشته جدید به رشته‌های دانشگاه آزاد واحد قوچان اضافه‌شده است، اظهار کرد: مهندسی کامپیوتر گرایش اینترنت اشیا در مقطع کارشناسی ارشد برای اولین بار در سطح دانشگاه آزاد کشور و ریاضی گرایش آنالیز در مقطع دکتری رشته‌های جدید این دانشگاه به‌حساب می‌آیند و از مهرماه ۱۴۰۳ هر دو رشته دانشجو می‌پذیرند.

رئیس دانشگاه آزاد قوچان ادامه داد: این دانشگاه به‌عنوان اولین واحد دانشگاهی از مجموعه دانشگاه‌های آزاد در سال ۱۴۰۰ میزبان نخستین نشست تخصصی اینترنت اشیا با حضور اساتید دانشگاه‌های داخلی و خارجی بوده است.

وی بیان کرد: راه‌اندازی رشته مهندسی اینترنت اشیا می‌تواند زمینه‌ساز ورود به انقلاب صنعتی نسل چهارم بوده و موجب شود دانشگاه‌های کشور دوشادوش سایر کشورهای توسعه‌یافته حرکت کند.

کد خبر 6088176

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون کنکور سراسری ۱۴۰۳ در تبریز
  • راه‌اندازی یک دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه
  • دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه
  • امضا دو تفاهم نامه علمی در همایش ملی تحول دیجیتال
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • راه‌اندازی مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان در دانشگاه شهرکرد
  • راه‌اندازی بزرگ‌ترین نخاله‌گاه تبریز
  • رشته مهندسی اینترنت اشیا در دانشگاه آزاد قوچان راه اندازی شد
  • پژوهش موتور محرک توسعه کشور و آزمایشگاه موتور محرک پژوهش است
  • طرح پویش؛ از بین‌برنده شکاف دانشگاه و صنعت