Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، تجاری سازی ایده ها و بهره برداری از پژوهش های کاربردی در حوزه صنعت از جمله نیازهایی است که دانشگاهیان  از فضای صنعتی انتظار دارند.

از سوی مقابل صنعت گران نیز از دانشگاه های برتر کشور این انتظار را دارند که تحقیق های کاربردی با توجه به نیازهای صنعت و اقتصاد کشور و استان فارس انجام شده و با بهره گیری از این تحقیقات به دنبال حل مشکلات اقتصادی باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نقطه مشترک این دو بخش  حل مشکلات موجود در جامعه و اقتصاد کشور است اما حرکت در مسیرهای موازی باعث شده تا فاصله نسبتا زیادی میان این دو بخش ایجاد شود. 

جمال رازقی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع ،معادن و کشاورزی شیراز پنجشنبه در دیدار اساتید و نخبگان دانشگاه گفت: به علت ایجاد موانع در ایجاد کسب و کار نتوانسته ایم  ارتباط دانشگاه و صنعت به خوبی ایجاد شود.

رازقی متذکر شد: عمده افرادی که توانسته اند  فعالیت های بسیار  خوبی در ایجاد کارآفرینی انجام دهند به برخی رانت ها متصل هستند.

این صنعتگر خاطرنشان کرد:موانع مختلف در تولید کشور باعث شده تا  صنعتگران واقعی دیگر رغبت به حضور در عرصه تولید و اشتغال کشور نداشته باشند. 

رازقی در خصوص ارتباط صنعت و دانشگاه نیز بیان کرد:ارتباط دانشگاه و صنعت زمانی برقرار می شود که دلایل بررسی و مشکلات را ریشه یابی کنیم. 

وی تصریح کرد: طی چند سال اخیر اقداماتی در این جهت صورت گرفته و مرکز پژوهش های اتاق توانسته است اقدامات مناسبی در راستای کاهش فاصله میان صنعت و دانشگاه اقداماتی انجام دهند. 

یلدا راهدار معاون اتاق بازرگانی، صنایع،معادن و کشاورزی فارس در این دیدار گفت: طی سه سال گذشته سعی شده ارتباط بین صنعت و دانشگاه از طریق شورای پژوهش اتاق شکل بهبود یابد.

راهدار خاطرنشان کرد: نیازهایی که در بخش صنعت و دانشگاه وجود دارد احصا نشده  و یا اگر مشخص شده بود آن نیاز ها کارآمد نبود. 

وی بیان کرد: موضوع پژوهش مورد اقبال در بخش دولتی و بخش خصوصی مورد توجه نیست زیرا پژوهش ها عاملی برای ایجاد مسئولیت برای افراد و مدیران باشد. 

او در خصوص عارضه یابی مشکلات فضای اقتصادی نیز تصریح کرد: عارضه یابی مشکلات اقتصادی جامعه با حضور فعالین اقتصادی و ایجاد موضوعاتی پژوهشی از جمله روش هایی است که از این طریق موانع و مشکلات اقتصادی فعالین  و جامعه احصا می شود. 

کد خبر 4789685

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه شیراز صنعت ایران ارتباط صنعت و دانشگاه بوشهر انتخابات مجلس شورای اسلامی ایلام گرگان بسیج قزوین مجلس شورای اسلامی هفته بسیج بیرجند شهرکرد مشهد ویروس آنفلوانزا صفحه اول روزنامه های استان ها استانداری سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۸۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسامی اساتید نمونه کشوری منتشر شد/معرفی جوان ترین و پیرترین استاد

به گزارش خبرنگار مهر، سی و یکمین مراسم تجلیل از اعضای هیات علمی نمونه کشوری صبح امروز با حضور محمد علی علی زلفی گل، برخی از معاونان این وزارتخانه و تعدادی از روسای دانشگاه ها در سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران برگزار شد.

حسن زمانیان رییس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران در این مراسم با تبریک روز معلم گفت: عملیات وعده صادق غزوه خیبر دیگر بود و پیروزی بزرگ دیگر برای رزمندگان اسلام. زوایای پیدا و پنهان این عملیات باید توسط اندیشکده ها تحلیل شود.

وی با اشاره به مراسم استاد نمونه کشوری گفت: به این مراسم از سه جنبه توجه شده است اول رشد فزاینده این اساتید طی سال های گذشته است. از ۱۰ استاد به ۶۰ الی ۷۰ استاد رسیده ایم و میزان تعداد گروه و جایزه ها هم افزایش یافته است. همچنین به اساتید نمونه کشوری که با همکاری اساتید این سازمان در محورهای پژوهشی سازمان پروپوزال داشته باشد یک میلیارد تومان گرفت تعلق می‌گیرد.

رییس سازمان پژوهش های علمی صنعتی افزود: ما آینده پژوهشی دنیا را تا سال ۲۰۵۰ بررسی کردیم مسائل پژوهشی که مطرح است شامل میکرو الکترونیک، کوانتوم، هوش مصنوعی، امنیت غذایی، سوخت پاک هیدروژن و موارد دیگر است که سازمان پژوهش ها روی آن‌ها کار می کند.

وی افزود: هر استاد نمونه کشوری که در این زمینه ها پروپوزال داشته و با همکاری اساتید سازمان روی آن کار کند و این طرح را پیش ببرد تا یک میلیارد تومان گرنت به آن اختصاص می یابد.

کد خبر 6092762

دیگر خبرها

  • باید در حوزه تولید و اقتصاد تسهیل‌گر باشیم
  • تعریف ۷۵ پروژه در قالب ۵۲ تصفیه‌خانه برای ۹.۳ میلیون نفر
  • در سال‌های اخیر فعالیت‌های پژوهشی با هدف کمک به امنیت غذایی کشور بوده است
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با بهره گیری از تولیدات علمی و پژوهشی جامعه دانشگاهی گیلان
  • گشتی در اقتصاد ایران ؛ تلاش برای رفع ناترازی انرژی
  • دانشگاهیان برای رفع نیازهای پژوهشی شهرداری اصفهان مشارکت کنند
  • اسامی اساتید نمونه کشوری منتشر شد / معرفی جوان‌ترین و پیرترین استاد
  • دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند
  • برنامه‌ریزی برای پژوهش در محور‌های سوخت پاک و هوش مصنوعی
  • اسامی اساتید نمونه کشوری منتشر شد/معرفی جوان ترین و پیرترین استاد