Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جامعه روحانیت مبارز گفت: اکنون فرصت عمل و اولویت شناسی ماست که به داد انقلاب برسیم و اگر مسئولین صالح نداشته باشیم هر چه در انقلاب به دست آورده ایم از دست می‌دهیم. ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۸ سیاسی سیاست ایران نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، نهمین نشست ماهانه جامعه روحانیت مبارز با احزاب و تشکل‌های ارزشی، انقلابی و ولایی صبح  امروز ( پنجشنبه 14 آذر) در دفتر مرکزی جامعه روحانیت برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این نشست آیت‌الله  موحدی کرمانی، رئیس جامعه روحانیت مبارز با ذکر حدیثی از امام حسن عسکری علیه السلام در باب کوچک شمردن گناهان در تعالیم اسلامی گفت: هر جا که در زندگی اجتماعی و فردی گرفتار می‌شویم خود مستوجب این گرفتاری شدیم و در نظام هستی، مجازات خداوند را خود موجب می‌شویم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نجات از گرفتاری و بن بست را نیز خود ما موجب می‌شویم، افزود: اکنون فرصت عمل و اولویت شناسی ماست که به داد انقلاب برسیم و اگر مسئولین صالح نداشته باشیم هر چه در انقلاب به دست آورده ایم از دست می دهیم. در قضیه گرفتاری بنی صدر در ابتدای انقلاب هر وقت خدمت حضرت امام رحمه الله علیه می‌رسیدیم و اظهار نگرانی می‌کردیم امام تاکید می‌کردند که مجلس را داشته باشید. امروز هم باید برای تشکیل مجلسی از آدم‌های صالح دغدغه داشته باشیم.

همایش «مجلس نو» باحضور 200 متقاضی نامزدی انتخابات برگزار شد

 

رئیس جامعه روحانیت مبارز با انتقاد از بی مسئولیتی و بی تدبیری برخی مسئولین در افزایش قیمت بنزین بدون مقدمه چینی لازم آن را نمونه ای از انتخاب افراد ناکارآمد و عامل گرفتاری دانست و  افزود: وای بر این مسئولین! مشکلی را می‌توانند حل کنند یا خدمتی را انجام دهند اما وظیفه و ماموریت مهم را تشخیص نمی‌دهند.

در ادامه این نشست حجت الاسلام محمد حسین موسی پور عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز و مسئول تشکیلات جامعه روحانیت با اشاره به آمار بالای جوانان و نیروهای ارزشی ثبت نام کننده برای انتخابات مجلس شورای اسلامی، رسیدن به وحدت و وفاق را هدف کلیدی این سلسله نشست‌ها دانست و گفت: باید بتوانیم با لیستی فراگیر و گفتمانی جامع به مردم انگیزه دهیم تا در انتخابات افرادی صالح، کارآمد و انقلابی را انتخاب کنند؛ افرادی که دغدغه اصلی مردم را بشناسند و به فکر حل مشکلات کشور باشند.

موسی پور با بیان دغدغه هایی در خصوص کم و کیف مشارکت یا عدم مشارکت نیروهای ارزشی و متدین در پای صندوق‌های رای افزود: اولویت جناح ارزشی مشارکت حداکثری مردم و همه اقشار و گروه ها به ویژه اقشار متدین و ارزشی است و این یک راهبرد تعیین‌کننده در جامعه روحانیت مبارز است.

در ادامه حجت الاسلام  پورمحمدی، دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز، با اشاره به حوادث اخیر در کشور گفت: باید با شکر گذاری از خداوند متعال که از این فتنه عظیم با تدبیر خاص رهبری معظم انقلاب عبور کردیم عنایت خدا را برای مراحل بعدی بخواهیم.  شکر این نعمت هم در مقطع کنونی این است که وحدت و همدلی خود را افزایش دهیم.

پورمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه هدف جامعه روحانیت از برگزاری این نشست‌ها سیاسی و ساختاری است افزود: جامعه روحانیت هرگز بی عمل و منفعل نبوده و در انتخابات پیش رو نیز هرگز حاضر نخواهد شد که در جریان ارزشی و انقلابی تشتت و اختلاف بر سر لیست انتخاباتی پیش بیاید، چرا که اگر لیست واحد نداشته باشیم حتماً با پیروزی در رقابت ها فاصله پیدا می کنیم. اگر به یک لیست جامع و مانع برسیم حتماً سازمان رای به گونه‌ای رقم خواهد خورد که علاوه بر همراهان و رای دهندگان متدین و ارزشی، بخش خاکستری جامعه نیز به لیست ما گرایش پیدا خواهند کرد.

در پایان این نشست نمایندگان احزاب و تشکل های انقلابی و ارزشی به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود در خصوص انتخابات پیش روی مجلس پرداختند. مهمترین محورهایی که در این خصوص مورد تاکید قرار گرفت از این قرار است: عدم تضعیف نیروهای انقلابی، تاکید بر نقش آفرینی جامعه روحانیت، شناسایی ظرفیت‌های اجتماعی و تحلیل دقیق اقشار جامعه، پرهیز از اختلافات درون جریانی، نقش دادن به دانشجویان و دانشگاهیان در فرآیند رقابت‌های انتخاباتی، لزوم تشویق افراد متعهد و فاضل برای ورود به عرصه رقابت‌ها و پرهیز از توهم پیروزی قطعی در انتخابات، بهره گیری از ظرفیت‌های استانی تشکل‌های ارزشی، داشتن یک لیست واحد و پرهیز از تعدد لیست‌ها در جریان ارزشی و... .

انتهای پیام/

R1455/P/S1,1412/CT12 واژه های کاربردی مرتبط آیت‌الله موحدی کرمانی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آیت الله موحدی کرمانی آیت الله موحدی کرمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۸۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسوولان برای رفع دغدغه های کارگران تلاش کنند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته رشت با اشاره به اینکه تقوا بهترین توشه برای انسان‌ها در قیامت به شمار می‌رود، اظهار کرد: انسان تقوا داشته باشد، نورانی و آگاه می‌شود و بصیرت پیدا می‌کند، چرا که بهترین توشه برای آخرت تقوا و یقین است.

وی با اشاره به در پیش بودن هفته کار و کارگر و اهمیت آن و نشست مقام معظم رهبری با این قشر زحمتکش افزود: ۱۴ میلیون کارگر در کشور در حال فعالیت هستند که با خانواده‌هایشان حدود نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند لذا شاهد ظرفیت بالای جامعه کارگری هستیم و زندگی مردم با تولیدات کارگران آمیخته شده است.

آیت الله فلاحتی با تاکید بر اینکه مسؤولان بایستی به قشر کارگری توجه ویژه داشته باشند، ادامه داد: عمده مواد غذایی و کالاهای مصرفی ما محصول تلاش کارگران است که توجه ویژه به جایگاه کار و کارگر را می‌طلبد.

وی با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۳ تحت عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» تصریح کرد: اگر تولید اتفاق بیفتد، ثروت ایجاد می‌شود و با ثروت رفاه می‌آید و رفاه آسایش و آرامش جامعه، صادرات و اشتغال را به دنبال دارد لذا باید بنابر تاکیداتی که مقام معظم رهبری نیز داشته‌اند مورد توجه جدی قرار گیرد.

آیت الله فلاحتی به در پیش بودن روز شهادت استاد مرتضی مطهری و هفته معلم اضافه کرد: شهید مطهری از عالمان برجسته تاریخ ما و اسلام شناسی بود که به آموزه‌های اسلامی معتقد و زبان شناس بود.

امام جمعه رشت با بیان اینکه افق نگری و دورنگری در آثار علامه شهید مطهری تبلور یافته است، تصریح کرد: شهید مطهری متفکری بود که هنوز اندیشه‌های او می‌تواند پاسخگوی شبهات روز باشد.

آیت الله فلاحتی به تلاش کم نظیر شهید مطهری در پاسخ به شبهات و آثار منتشر شده به جا مانده از ایشان گفت: اگر کسی یک دوره آثار شهید مطهری را مطالعه کند می‌تواند اسلام شناس شود که بتواند پاسخ شبهات دنیای معاصر را دهد.

وی با اشاره به اینکه ما ۱۰۰۰ کیلومتر با کشور مسلمان پاکستان نوار مرزی داریم، ادامه داد: بخاطر بعضی جرایم گروهک‌ها بستر مرزها رو می‌خواستند ملتهب کنند که سفر رئیس جمهور برای رفع این التهابات بود که با تفاهم نامه‌های صورت گرفته انجام شد.

امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه در مجامع بین المللی علیه صهیونیست کودک کش غاصب یک وحدت رویه ملی و جهانی تشکیل شده است، اضافه کرد: زوال شکست پذیری رژیم منحوس صهیونیستی در مجامع بین المللی نزدیک شده و به زودی نابود خواهد شد.

نماینده ولی فقیه گیلان با قدردانی از رسانه‌ها بابت پوشش خوب اخبار حملات موشکی ایران به اسرائیل غاصب گفت: ان شاالله به زودی شاهد نابودی اسرائیل در جغرافیای تاریخ اسلام باشیم.

کد خبر 6089022

دیگر خبرها

  • اجرای طرح عفاف و حجاب دغدغه پلیس و مطالبه بر حق مردم است
  • دغدغه کارگران روی میز مسئولان
  • طرح نور با رعایت ظرافت ها و مراقبت های لازم استمرار یابد
  • پیام تسلیت مجمع روحانیون مبارز به مناسبت درگذشت همسر آیت الله شهید سید مصطفی خمینی
  • توصیفات مجمع روحانیون مبارز از عروس ارشد امام (ره) /تسلیت به سیدحسین خمینی و خواهرش
  • شهادت هزاران نفر از مردم فلسطین، دستاورد غرب وحشی و مدعی دموکراسی است
  • مسوولان برای رفع دغدغه های کارگران تلاش کنند
  • آیت الله علوی بروجردی: روحانیت در عصر آیت‌الله بروجردی، با سازمان‌دهی ایشان به اوج رسید/ ایشان معتقد بودند ما برای دنیا حرف داریم
  • ایثارگران اسوه عزت و پایداری انقلاب هستند
  • فرهنگستان ظرفیتی برای دغدغه انقلاب فرهنگی در مسیر تمدن نوین است