Web Analytics Made Easy - Statcounter

احسان آقایی روز پنجشنبه در نشست هماهنگی برگزاری این نمایشگاه با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر افزود: کشور ایران از لحاظ فرهنگ و هنر در رده اولین‌ها قرار دارد و نگاه و توجه یک هنرمند برجسته از اروپا به آثار فاخر ایرانی افتخار است که باید به آن بالید. 

وی بیان کرد: گونتر اوکر نقاش برجسته آلمانی در بازدید از آثار و اماکن فرهنگی و هنری ایران، هنر ایران را به نگین یک انگشتر تشبیه و علاقه شدید وی به این میراث گران‌بها موجب خلق ۴۲ اثر ارزشمند نقاشی از حافظ شده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
آقایی ادامه داد: این هنرمند آلمانی آثار خود را با الهام از دیوان حافظ به سه روش چاپ سیلک، برجسته و لیتو تولید کرده‌است.
وی افزود: به دلیل ترجمه دیوان حافظ به زبان آلمانی بیش از ۲ سال زمان برای آن صرف و در سال ۹۴ در حافظیه شیراز از این آثار رونمایی شد. 
آقایی ادامه داد:پس از گشایش نمایشگاه گونتر اوکر در آلمان به گفته سفیر ایران در آلمان فروش دیوان حافظ به حد چشمگیری مورد علاقه جوانان و نوجوانان قرار گرفت.  
رئیس موزه هنرهای معاصر تهران یادآور شد: این نمایشگاه تاکنون در ۶ استان کشور برپا شده و آثار این هنرمند هم اکنون نیز در شهر رشت به نمایش درآمده‌است.
آقایی اظهار داشت: بوشهر از قدمت، تمدن و فرهنگ و هنر اصیلی برخوردار است و همین امر منجر شد این شهر هفتمین مکان برگزاری نمایشگاه هنرمند آلمانی باشد. 
وی افزود: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های خوبی در عرصه هنر است و باید به بهترین شکل ممکن از آن برای ارتقای سطح فرهنگ و هنر استفاده کرد.  
آقایی گفت: هنرمندان متعددی در بخش های مختلف هنر از استان بوشهربه جامعه معرفی شده‌اند که این نشان از جایگاه هنر در بین مردم این منطقه دارد. 
وی بیان کرد: شهر بوشهر به دلیل پیشینه تاریخی و فرهنگی شایسته داشتن یک نمایشگاه استاندارد است که امیدوارم با همکاری و همدلی مسئولان این مهم در بوشهر به بهره‌برداری برسد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: با هماهنگی های انجام شده نمایشگاه کرنش به حافظ از ۱۰ دی ماه سال جاری در بوشهر برگزار می‌شود. 
فاطمه کرمپور افزود: همزمان با برگزاری این نمایشگاه آثاری از هنرمندان حوزه هنرهای تجسمی نیز به نمایش گذاشته می‌شود.

منبع: جماران

کلیدواژه: زلزله قیمت خودرو قیمت دلار روحانی حقوق زنان آلمان تمدن جوانان و نوجوانان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نقاشی زلزله قیمت خودرو قیمت دلار روحانی حقوق زنان امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۹۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۵۰ حافظ در شهرستان بوشهر فعال است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین شیخی چهارشنبه شب در آئین تجلیل از ۲ معلم نمونه قرآنی استان به مناسبت روز معلم در شهر بوشهر با اشاره به سخن حضرت علی (ع) در مورد معلم و یاد گرفتن مطلبی از معلم گفت: دغدغه معلم همیشه این است که حیات بشر، بر مدار ارزش‌ها و کرامت انسانی بچرخد و شناخت خدا و مکتب و دین، همت اساسی آدمی باشد و هیچ بیگانه ای را مجال تجاوز به فرهنگ ارزشی دین و میهن فراهم نیاید

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بوشهر با بیان اینکه معلمی در قرآن به عنوان جلوه‌ای از قدرت لا یزال الهی، نخست ویژه ذات مقدس خداوند تبارک و تعالی دانسته شده است افزود: در نخستین آیات قرآن که بر قلب مبارک پیغمبر اکرم (ص) نازل شد، به این هنر خداوند اشاره شده است که بخوان به نام پروردگارت که جهانیان را آفرید. انسان را از خون بسته سرشت بخوان! و پروردگارت کریم‌ترین است همان که آموخت با قلم، آموخت به انسان آنچه را که نمی‌دانست.

حجت الاسلام شیخی با اشاره به ظرفیت‌های قرآنی شهرستان بوشهر گفت: در بوشهر بیش از ۵۰ حافظ قرآن کریم وجود دارد که این موضوع نشان از از خودگذشتگی های معلمینی همچون استاد نجفی و محبوبی است که با وقف زندگی و وقت گران بهای خود باعث به ثمر نشستن این حافظان کلام وحی شده‌اند و بر خود می‌بالیم که در مرکز استان معلمینی وجود دارند که دغدغه آنها ترویج معنی و مفاهیم قرآنی در جامعه است.

کد خبر 6094782

دیگر خبرها

  • نمایشگاه گرافیک رایانه ای در ایوانکی
  • گریمور سینمای ایران در اردبیل تشییع شد
  • امام صادق (ع) حافظ آثار رسول الله برای جهان اسلام بوده است
  • منیژه، زنی که آفتاب تن برهنه اش را ندیده است / از محو شبانه نقاشی شاهنامه تا توسل به فردوسی برای حجاب!
  • منیژه ، زنی که آفتاب تن برهنه اش را ندیده است / از محو شبانه نقاشی شاهنامه تا توسل به فردوسی برای حجاب!
  • برپایی نمایشگاه طراحی و نقاشی درخوی
  • حضور ۱۵۴ حافظ قرآن کریم بوشهری در کسب مدرک تخصصی
  • برگزاری نمایشگاه نقاشی در حمام تاریخی شیخ سلماس
  • برپایی نمایشگاه تذهیب «نقش و نگار» در برج آزادی
  • بیش از ۵۰ حافظ در شهرستان بوشهر فعال است