Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان دبیر کمیته‌های مشترک علمی فناوری میان ایران و کشورهای عربی و داوطلب دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی با بیان این که معتقدیم تمام مشکلات کشور از طریق پشتوانه علمی و مشارکت نخبگان و جوانان قابل رفع است، گفت: باید به صورت جمعی کار کنیم و دوره "من" گفتن‌ها و شعار گذشته است.

کیوان ساعدی که امروز پنج‌شنبه برای ثبت‌نام در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ستاد انتخابات فرمانداری اهواز حضور یافته بود، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: معتقدم مجلس در سال‌های اخیر متاسفانه جایگاه خود را آن گونه که باید داشته باشد، ندارد و جایگاه خود را از دست داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی عنوان کرد: مجلس همچنان می‌تواند در رأس امور باقی بماند، به شرط آن که مجلسی‌ها اشخاص قابلی باشند و بتوانند این جایگاه را حفظ کنند. مجلس از نظر ما ساختمان مجلس نیست، بلکه مجلس را خود نمایندگان تعیین و تراز آن را حفظ می‌کنند.

ساعدی بیان کرد: تکلیف اساسا احساس‌شدنی نیست. تکلیف را باید انجام دهیم و تکلیف ما، عمل کردن بر اساس مصالح و مطالبات مردم برای حل مشکلات با پشتوانه کارشناسی و علمی است.

به گزارش ایسنا، کارشناس همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم بیان کرد: معتقدیم که تمام مشکلات کشور از طریق پشتوانه علمی و مشارکت نخبگان و جوانان قابل رفع است. نکته دیگری که باید بر آن تاکید کرد، این است که در این انتخابات شاهد هستیم که جوانان و به ویژه دهه شصتی‌ها مشارکت بسیار خوبی دارند و این برای ما بسیار امیدبخش است.

وی افزود: معقتدم مردم باید از کاندیداها، برنامه‌های عملیاتی را مطالبه کنند و روش‌های عملیاتی کردن این برنامه‌ها را نیز به صورت شفاف و آیتم‌بندی شده از داوطلبان بخواهند.

داوطلب دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: معتقدم که ما باید به صورت جمعی کار کنیم و دوره "من" گفتن‌ها و شعار گذشته است. ما با چند ویژگی مشترک بر اساس تعهد به مردم، کار کارشناسی و پشتوانه ده‌ها اقتصاددان و کارشناس مختلف در حوزه‌های مختلف، پا به عرصه انتخابات گذاشته‌ایم و امیدواریم بتوانیم گام عملی و غیرشعاری برای رفع مشکلات داشته باشیم. معتقدیم برای تمام مشکلات موجود راه‌حل‌های علمی و کارشناسی وجود دارد.

ساعدی درباره جریان سیاسی‌اش نیز گفت: دوره جریانات سیاسی در این انتخابات تغییر کرده است. مردم بیشتر به مستقلین، استقبال نشان می‌دهند. معتقدیم باید این باندبازی‌های سیاسی را کنار گذاشت و از وضعیت تقسیمات کاذبی که وجود دارد، باید عبور کرد.

دبیر و عضو کمیته‌های مشترک علمی فناوری‌ میان ایران و کشورهای عربی در پاسخ به این سوال که ضعف موجود در مجلس را چه می‌دانید؟ عنوان کرد: در حال حاضر بزرگترین ضعف مجلس در عرصه نظارت است. مجلس در این زمینه به شدت ضعف دارد. در همین مسائل معیشتی و بنزین نیز شاهد عذاب مردم هستیم. این‌ها همه ناشی از ضعف عملکرد مجلس در زمینه نظارت است که بر دولت و نهادهای اجرایی، نظارت کافی را ندارد و  متاسفانه هر چند وقت یکبار اخبار ناخوشایندی را می‌شنویم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی انتخابات 98 انتخابات مجلس یازدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۹۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حداقل سهم مازندران در هیئت دولت، حضور یک وزیر کشاورزی یا ورزش از نخبگان این استان است

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از مازندران، روز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت‌۱۴۰۳، علی بابایی کارنامی، نماینده مردم شهرستان‌های ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی پس از خوش‌آمدگویی به مهمانان آئین تودیع و معارفه استاندار مازندران با اشاره به انتخاب یوسف نوری، استاندار مازندران، بدون مشورت‌های لازم با مجمع نمایندگان استان، افزود: جلساتی در حین و پس از انتصاب با استاندار مازندران از سوی مجمع نمایندگان استان، انجام شد و با شناختی که از ایشان و خدمات ارزنده‌ای که در دولت سیزدهم داشتند دغدغه‌های نمایندگان با ایشان مطرح شد.

وی تصریح کرد: طبیعتاً وظیفه مدیریت استان با دولت است و نظارت بر این روند بر عهده نمایندگان مردم است.

بابایی با تقدیر از زحمات و تلاش‌های فراوان استاندار سابق در مقابله با مشکلات به طریق برنامه‌های ریشه‌ای و استراتژیک افزود: موضوعاتی مانند پسماند زباله، اقتصاد دریاپایه، حفاظت از جنگل، مدیریت تنش آبی، رفع مشکلات کشاورزی، مرکبات، مسکن، کاربری زمین، ساخت و ساز غیرمجاز، بیکاری و غیره از اولویت‌های مهم استان است که امیدواریم با برنامه‌های استاندار مازندران، به انها رسیدگی شود و در ابتدا برنامه‌های ناتمام استاندار سابق به اتمام برسد.

وی با درخواست از وزیر کشور، گفت: مشکلات استان را به هیئت دولت برسانید چون استان مازندران به دلیل شرایط اقلیمی و جغرافیایی خود، میزبان ۲۰ میلیون جمعیت شناور است و این امر نیازمند اختصاص بودجه‌های ملی است.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل شرایط ویژه استان، لازم است که استاندار مازندران دارای اختیارات تام باشد تا بتواند تأثیرگذار باشد و بتواند موضوعات فرا استانی را پیگیری و حل کند؛ اینگونه نمی‌شود که درآمد استانی باشد ولی ارائه خدمات، کشوری باشد.

وی با تاکید بر لزوم مدیریت تنش آبی موجود در استان، گفت: با وجود تلاش‌های فراوان استاندار سابق، همچنان کشاورزان مازندرانی مشکلاتی دارند، به عنوان مثال حداقل ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان به دلیل تنش آبی به زیر کشت نرفت؛ حال آن‌که واردات بی‌رویه برنج هم به مشکلات آنان می‌افزاید.

بابایی ضمن اشاره‌ به تصویب منطقه آزاد مازندران، اضافه کرد: منطقه آزاد مازندران، تصویب شد اما نتیجه آن باید به سفره مردم بیاید و مردم، عایدی آن را حس کنند و لازم است که دولت در این زمینه کمک کند.

خبرنگار: مجتبی نجاتی

انتهای پیام/

کد خبر: 1228250 برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی کشاورزی

دیگر خبرها

  • حداقل سهم مازندران در هیئت دولت، حضور یک وزیر کشاورزی یا ورزش از نخبگان این استان است
  • کارگران پشتوانه و ستون اصلی تولید در کشور هستند
  • معلمان سکانداران علمی جامعه هستند
  • مردم نباید به انتخابات دور دوم مجلس بی‌اعتنا باشند
  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است
  • پورمختار: مراکز پژوهشی، راهکارهای عملی برای مشارکت مردم در جهش تولید ارائه کنند
  • گشایش نخستین دوره المپیاد فرهنگی، ورزشی و علمی شهید عجمیان + فیلم
  • ایلام استانی راهبردی در کشور شناخته می شود
  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است
  • دهه نود بدترین دهه زندگی مردم بود