Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام سلیمانی فرد گفت: در ۸ هزار رقبه از اراضی موقوفه استان گلستان با مساحتی بالغ بر ۶ هزار هکتار کشت های دانش بنیان انجام می شود.

حجت الاسلام «روح الله سلیمانی فرد» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: امروز و به یمن سالروز ولادت امام حسن عسگری (علیه السلام)، مراسم آغاز کشت متمرکز دانش بنیان به عنوان پایلوت در اراضی موقوفه آستان مقدس امامزاده حبیب الله(علیه السلام) بخش نوکنده شهرستان بندرگز برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


مدیرکل اوقاف گلستان افزود: در راستای اجرای این طرح در ۸ هزار رقبه از اراضی موقوفه استان گلستان که مساحتی بالغ بر ۶ هزار هکتار داشته و شامل اراضی دشت، اراضی شمالی و جنوبی هستند، کشت های نوین انجام می شود.

 


وی تصریح کرد: با توجه به مشورت با جهاد کشاورزی استان و شهرستان ها در مدت یک سال و همچنین مشورت مجموعه های دانشگاهی نسبت به الگوی کشت دانش بنیان انجام شد تا کشت های متنوعی را با هدف ایجاد اشتغال پایدار و تثبیت اشتغال موجود در استان گلستان و نیز رونق تولید که فرمایش مقام مظم رهبری(مدظله العالی) است و در نتیجه افزایش راندمان در سطح و کیفیت را به دنبال دارد ایجاد کنیم.

 


حجت الاسلام سلیمانی فرد از مستاجرانی که در اراضی موقوفه مخصوصا در بخش کشاورزی و در باقیمانده فصل کشت پاییزه فعالیت می کنند خواست تا براساس الگوهای کشتی که با مراجعه به ادارات اوقاف وجهاد کشاورزی به آنها توصیه می شود در گونه های گیاهان دارویی نظیر زعفران، زیره، زرشک،سیاهدانه و...ورود پیدا کنند تا بتوانیم به  اهداف مد نظر دست پیدا کنیم.

 


وی خاطرنشان کرد: اراضی موقوفه مستعدی در جوار آستان مقدس امامزادگان، مساجد و بقاع متبرکه استان وجود دارد که کمتر از آنها استفاده می شود و به جوانان علاقمند توصیه می شود با مراجعه به ادارات اوقاف سراسر استان و با مشورتکارشناسان آمادگی خود را جهت فعالیت در این اراضی اعلام کرده تا بتوانند با هدف ایجاد منابع مالی پایدار برای اماکن مذهبی و همچنین تقویت سبد اقتصادی خانوار واشتغال از اراضی موقوفه استفاده کرده و برمبنای کشت های دانش بنیان فعالیت کنند.

 

 

پایان پیام/83

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد کانون های مساجد مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مجلس شورای اسلامی انتخابات آلودگی هوا مجلس شورای اسلامی کشت دانش بنیان رقبه مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان موقوفات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۰۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید محصول، بهترین کمک به دانش‌بنیان‌ها است

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: قولی از سوی اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری به شرکت‌های دانش‌بنیان داده شد مبنی بر اینکه سعی می‌کنیم از خدمات تمام این افراد در طول سال استفاده کنیم و منجر به یک‌سری قرارداد شود؛ بی‌شک خرید محصولات این شرکت‌ها بهترین کمک را به آن‌ها است.

سیدامیر سامع با حضور در غرفه خبرگزاری ایمنا در دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نمایشگاه دوم با موضوع فناوری‌های جدید با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه حمل‌ونقل شهری و بیشتر با موضوعات مدیریت هوشمند ترافیک شهرها، حمل‌ونقل پاک و خودروهای هیبریدی است.

وی افزود: روش خوبی از قبل در حوزه حمل‌ونقل شهرداری پیشنهاد شد تا کسانی که محصولی داشتند، آن را معرفی کنند که در این راستا در یک کمیته ارزیابی ۲۰ شرکت که خدمات و محصولاتشان آماده استفاده است، شناسایی شدند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: قولی از سوی اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری به شرکت‌های دانش‌بنیان داده شد مبنی بر اینکه سعی می‌کنیم از خدمات تمام این افراد در طول سال استفاده کنیم و منجر به یک‌سری قرارداد شود؛ بی‌شک خرید محصولات این شرکت‌ها بهترین کمک را به آن‌ها است.

سامع با بیان اینکه مدیریت شهری می‌تواند زمینه را برای معرفی، اطلاع‌رسانی و ترویج مباحث مربوط به محصولات را فراهم کند، همچنین در استفاده این محصولات پیشتاز و پیشگام باشد، ادامه داد: بخشی دیگر شرکت‌هایی هستند که ایده جدید دارند، اما هنوز به محصول قابل استفاده‌ای نرسیده است، بنابراین مقرر شد با یک مدل حمایت از ایده‌ها و با همکاری شهرک علمی تحقیقاتی از آن‌ها نیز استفاده شود.

کد خبر 749867

دیگر خبرها

  • استفاده از خودروهای برقی به حل مهم‌ترین مسئله کلان‌شهر اصفهان کمک کند
  • ثبت ۷۸ موقوفه در کردستان
  • ارائه خدمات کارگزاری داده‌ در دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان
  • جلوگیری از شهرک‌سازی در دل جنگل‌های توسکستان
  • دادستان گلستان: شهرک‌سازی در جنگل‌های توسکستان متوقف شد
  • آزادسازی ۱۵ هزارمترمربع اراضی جنگلی در توسکستان/ ۳ اعیانی غیرمجاز تخریب شد
  • خرید محصول، بهترین کمک به دانش‌بنیان‌ها است
  • درمان کودکان زیر ۷ سال رایگان می‌شود
  • گشایش نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان در اصفهان
  • دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان در اصفهان آغاز به‌کار کرد