Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آران‌وبیدگل شامگاه پنج‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا تشریح کرد: اقامتگاه بوم‌گردی ننه کلثوم در روستای محمدآباد بخش کویرات با سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی بخش خصوصی راه‌اندازی شد.

مجید نوری افزود: اقامتگاه بابا رضا در شهر ابوزیدآباد نیز با سرمایه‌گذاری بیش از سه میلیارد ریالی بخش خصوصی به صورت سنتی ساخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: هر یک از این اقامتگاه‌ها دارای هشت اتاق است و در مجموع زمینه اشتغال ۶ نفر را فراهم می‌کنند.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آران‌وبیدگل همچنین به کلنگ‌زنی نخستین کمپ گردشگری در کویر سیازگه اشاره کرد و گفت: این طرح از سوی بخش خصوصی با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال در مدت یک‌سال ساخته خواهد شد.

وی اضافه کرد: ارایه خدمات گوناگونی از جمله شترسواری، موتورسواری، آف‌رود و همچنین اقامتی به صورت سازه موقت برای این کمپ پیش‌بینی شده است.

سیازگه پهنه‌ای گسترده در ۱۰ کیلومتری شمال شهر ابوزیدآباد، در محاصره تپه‌های شنی بکر و زیباست که در تلاقی با ناهمواری‌های ریگزار نماهایی جذاب برای علاقه‌مندان طبیعت‌گردی ایجاد کرده است.

ابوزیدآباد با ۱۰ اقامتگاه بوم‌گردی فعال در ۳۰ کیلومتری شمال‌شرقی آران‌وبیدگل قرار دارد.

شهرستان ۱۰۳ هزار نفری آران‌وبیدگل با برخورداری از ظرفیت افزون بر ۱۴۰ اثر تاریخی، طبیعی و معنوی ثبت ملی در فاصله نزدیک به ۶ کیلومتری کاشان و ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

منبع: جماران

کلیدواژه: زلزله قیمت خودرو قیمت دلار روحانی حقوق زنان اشتغال اصفهان سرمایه گذاری صنایع دستی و گردشگری گردشگری زلزله قیمت خودرو قیمت دلار روحانی حقوق زنان امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۱۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقامتگاه ییلاقی پادشاهان قاجار و پهلوی اینجاست

همشهری: مجموعه سعدآباد که در گذشته اقامتگاه ییلاقی شاهان قاجار و پهلوی بوده، با سبک‌های معماری متفاوت از سنتی تا مدرن اروپایی و موزه‌های متنوع، در شمالی‌ترین قسمت شهر و در جوار کوهپایه‌های توچال و طبیعت سرسبز دربند قرار دارد. بجز تماشای موزه‌ها، کاخ ها و کوشک‌های تاریخی که در این مجموعه است، قدم زدن در میان باغی پردار و درخت و طبیعت زیبای سعدآباد هم خالی از لطف نیست.

جذابیت‌ها

- به‌دلیل همجواری با کوه‌های البرز و گلابدره حتی در فصل گرم سال هم هوای خنک و مطبوعی دارد.

- مجموعه سعدآباد شامل ۱۸ کاخ کوچک و بزرگ است که در میان باغی پردرخت و سرسبز قرار دارند.

- کاخ احمدشاهی، کاخ شهوند، کاخ شمس، کاخ اسود، کاخ سفید و...چند تا از کاخ‌های مجموعه هستند.

- چندین موزه تخصصی ازجمله موزه برادران امیدوار (کالسکه خانه سلطنتی سابق)، موزه آب، موزه اتومبیل‌های سلطنتی و موزه آلبوم‌ها و اسناد سلطنتی در این مجموعه دایر هستند.

نشانی: میدان تجریش، خیابان شهید جعفری، ضلع جنوبی میدان دربند

موقعیت: شمال تهران

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: تجریش

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: تجریش

روزها و ساعت فعالیت: هر روز از ساعت ۹ تا ۱۹

ورودی: ۳۰ هزار تومان (بلیت بازدید از کاخ‌های سبز و ملت هر کدام ۳۰ هزار تومان و موزه‌های برادران امیدوار، نظامی، استاد فرشچیان، هنرهای زیبا، سلاح‌های دربار و ... هر کدام ۲۰ هزار تومان)

قدمت: دوره قاجار

مدت بازدید: بازدید از هر موزه مجموعه سعدآباد به طور متوسط بین ۴۵ تا ۶۰ دقیقه زمان نیاز دارد.

کد خبر 843794 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها پهلوی سفر - گردشگری خبر مهم موزه تهران

دیگر خبرها

  • ۷ بوم‌گردی برتر یزد که باید بشناسید
  • اقامتگاه ییلاقی پادشاهان قاجار و پهلوی اینجاست
  • بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی
  • نخیلات اشکنان لامرد در آتش سوخت
  • آتش سوزی ۲۰۰ اصله نخل در اشکنان لامرد
  • برنامه‌ریزی برای افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی گردشگری
  • تجهیز ۲۰ بسته برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در گردشگری کرمان
  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی
  • افتتاح طرح چندمنظوره اومااویا در سریلانکا با حضور رئیس جمهور
  • سیل به شهر تاریخی کاشان هم رسید