Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@02:59:31 GMT

مشهد میزبان شهرداران جهان پیشنهاد شد

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۸۱۶۵۵

مشهد میزبان شهرداران جهان پیشنهاد شد

معاون وزیر امور خارجه در این نشست گفت: با توجه به ظرفیت‌های مشهد در حوزه های گوناگون که در کشور کم‌نظیر است، حضور ۲۸ سفیر و سرکنسول جدید ایران در کشورهای مختلف در این کلانشهر قبل از آغاز ماموریت خود، می‌تواند آغازی برای همکاری در زمینه نشست شهرداران جهان در مشهد باشد.

غلامحسین دهقانی اظهار امیدواری‌ کرد سفرا و سرکنسول‌های ایران در چهارچوب درخواست‌های شهردار مشهد برای کمک به برقراری ارتباط میان شهرهای کشورهای محل ماموریت خود با این کلانشهر برای توسعه زیارت و بازاریابی، تلاش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفیر جدید ایران در ترکمنستان و سرپرست نمایندگی وزارت خارجه در شمال شرق کشور  نیز در این نشست گفت: با اعلام آمادگی شهردار مشهد و همکاری سفرا و سرکنسول‌های ایران، نشست شهرداران شهرهای جهان در مشهد برگزار خواهد شد.

غلامعباس ارباب خالص افزود: با برگزاری این نشست ظرفیت‌های شهر مشهد معرفی و زمینه همکاری‌های بیشتر فراهم می‌شود.

شهردار مشهد نیز در این نشست گفت: این شهر با توجه به وجود بارگاه منور حضرت امام رضا (ع) و حضور سالانه ۳۰ میلیون زائر که بیش از چهار میلیون نفر آنان زائران خارجی هستند، ظرفیت‌های بسیار برای سرمایه‌گذاری دارد.
محمدرضا کلائی افزود: در سال‌های گذشته اقدامات خوبی در حوزه دیپلماسی شهری با سایر کلانشهرهای جهان به ویژه کشورهای همسایه انجام شده‌ است و با توجه به نوع مراودات شهر مشهد و جایگاه این کلانشهر به ویژه در چند سال اخیر در میان برخی کشورها می‌توان از ظرفیت های سفرا و سرکنسول‌های ایران در بازاریابی و توسعه امر زیارت و اقتصاد مشهد استفاده‌ کرد.
وی ادامه داد: یکی از سیاست‌های مدیریت شهری در شرایط کنونی توجه به دیپلماسی شهری در راستای توسعه فرهنگی و ایجاد رونق اقتصادی و سرمایه گذاری است لذا آمادگی برگزاری اجلاس شهرداران جهان را در مشهد داریم.

سفرای جدید ایران در ۲۸ کشور روز گذشته نیز از نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری و اقتصاد شهری در نمایشگاه بین‌المللی مشهد دیدن کردند.
کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد سالانه پذیرای ۳۰ میلیون زائر داخلی و خارجی است.

برچسب‌ها شهرداری مشهد ترکمنستان غلامحسين دهقاني وزارت خارجه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری مشهد ترکمنستان وزارت خارجه شهرداری مشهد ترکمنستان وزارت خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۱۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین نشست کارگروه ملی امام رضا (ع) برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سال گذشته به دستور وزیر امور خارجه و با مسؤولیت وزارت امور خارجه، نخستین نشست کارگروه ملی امام رضا (ع)، با محوریت رفع مسائل زائران بین‌الملل برگزار شد و امسال نیز دومین نشست آن به میزبانی آستان قدس با حضور حجت‌الاسلام فقیه اسفندیاری، معاون امور بین‌الملل آستان قدس رضوی، علیرضا بیگدلی، معاون وزیر امور خارجه و حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد، معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی در اتاق جلسات معاونت امور بین‌الملل آستان قدس رضوی برگزار شد.

در این جلسه نسبت به فضای ظرفیت بین‌الملل شهر مشهد مقدس و مزیت‌های نسبی این شهر به عنوان شهر بین المللی و همچنین برگزاری نخستین اجلاسیه سفرای کشورهای زائر فرست در مشهد بحث و تبادل نظر شد.

دیپلماسی زیارت، حضور آستان قدس رضوی در رویدادها و نمایشگاه‌های بین‌المللی و همچنین حضور مؤسسات فرهنگی در نمایشگاه‌های مشهد از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

همچنین از دیگر موضوعاتی که در این نشست بحث و تبادل نظر شد، در خصوص مردمی‌سازی بحث زیارت در کشورهای هدف بود که چگونه مؤسسات و تشکل‌های مردمی در اقصی نقاط جهان بویژه کشورهای هدف بتوانند در خصوص گسترش کمی و کیفی زیارت تلاش کنند و بتوانیم با بهره‌مندی از ظرفیت مردمی در خصوص گسترش امر زیارت گام‌های مثبتی برداریم.

کد خبر 6088522

دیگر خبرها

  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا (ع) برگزار شد
  • اعلام میزبانان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸ جهان
  • سفر مهم دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه/پنج پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت اطلاعات در جهان
  • اعلام میزبان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸
  • خواهرخوانده اصفهان میزبان عظیم‌ترین پنجره شیشه‌ای رنگی جهان
  • جزئیاتی از حمله به سایت اتمی ایران و کنسولگری ایران در سوریه از زبان دبیر شورای عالی امنیت /۵ پیشنهاد به نشست سن پترزبورگ
  • پنج پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت اطلاعات در جهان
  • (ویدئو) واکنش مسعود ده‌نمکی به پیشنهاد وزیر شدن!
  • مشهد میزبان طرح ملی «زندگی و بالندگی»
  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط آلوده است