Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، حسن ضیاءالدینی، مدیرکل دفتر سلامت آموزش و پرورش برای پیشگیری از شیوع آنفلوآنزا توصیه‌هایی برای دانش آموزان داشت:

۱- علائم و نشانه‌های آنفلوآنزای H۱N۱ در انسان شبیه نشانه‌های آنفلوآنزای معمولی انسانی بوده و شامل تب، سرفه، گلو درد، بدن درد، سردرد، لرز و خستگی است؛ بعضی افراد اسهال و استفراغ نیز داشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهمترین نکته بهداشتی در پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزای فصلی شستشوی دستهاست.

۲- رعایت آداب تنفسی بسیار مهم است و افرادی که دچار علائم شبیه این ویروس می‌شوند باید زمان سرفه وعطسه، دستمالی را جلوی دهان وبینی خود بگیرند و پس از استفاده دستمال را در پلاستیک گذاشته و به سطل زباله بیندازند.

۳- خود درمانی در مبتلایان به ویروس آنفلوآنزای فصلی، موجب تشدید بیماری و بستری شدن آن‌ها در بیمارستان‌ها می‌شود.

۴- مصرف آنتی بیوتیک‌ها و داروهای کورتوندار برای این بیماران هیچ جایی ندارد و توصیه نمی‌شود، چون آنفلوآنزای فصلی یک عفونت ویروسی است و خود به خود بهبود می‌یابد.

۵- استفاده از استامینوفن ساده، مایعات گرم  و استراحت در منزل به این بیماران توصیه می‌شود و نیاز به مصرف داروی دیگری نیست.

۶- والدین از حضور فرزند مبتلا به آنفلوآنزا در مدرسه جلوگیری کنند و بدون نظر پزشک اقدام به بردن فرزندان خود به مدرسه نکنند، چون این ویروس در ترشحات تنفسی بیمار وجود دارد و ممکن است دیگر دانش آموزان را نیز به این ویروس مبتلا کند.

۷- رعایت نکات دقیق بهداشتی از سوی دانش آموزان، کارکنان مدارس و والدین دانش آموزان موجب فروکش‌ کردن  موج آنفلوآنزای فصلی می‌شود.

۸- دانش‌آموزان برای حفظ سلامت خود و ایمن شدن در برابر آنفلوآنزای فصلی هر شب هشت ساعت خواب آرام داشته باشند تا سیستم ایمنی بدن در بهترین وضعیت برای مقابله با ویروس باشد.  

۹- دانش آموزان به اندازه کافی و هر روز هشت تا ۱۰ لیوان آب بنوشند تا سموم از بدنشان دفع شود و مخاط‌های مجاری هوایی و سینوس‌ها به اندازه کافی مرطوب باشد.

۱۰- تغذیه مناسب (شیر ولبنیات کم چرب) و آمادگی برای مقابله با عفونت، در پیشگیری از آنفلوآنزا مهم است. بنابراین دانش آموزان با غلات، سبزیجات رنگدانه‌دار و میوه‌های غنی از ویتامین تغذیه کنند.

۱۱-دانش آموزان باید حتما از نظر جسمی فعالیت داشته باشند. ورزش ملایم می‌تواند سیستم ایمنی را از طریق افزایش گردش خون و اکسیژن رسانی به بدن تقویت کند؛ برای مثال پیاده روی سریع برای مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه سه تا چهار بار در طول هفته به طور بارز ایمنی بدن را بهبود می‌بخشد (البته نه در هوای آلوده).

۱۲- زمانی که ذرات تنفسی منتشر شده به هوا از طریق عطسه و سرفه فرد بیمار، به بینی فرد دیگر برسد، ویروس آنفلوآنزا انتقال می‌یابد بنابر این دانش آموز بیمار باید از تماس فیزیکی اجتناب کند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سلامت کودکان آنفلوآنزا سلامت دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۱۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهمترین کار معلم تبیین حقیقت در کنار علم و دانایی است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید نصیر حسینی بعدازظهر یکشنبه در مراسم تجلیل از سفیران معروف استان افزود: معلم جایگاه بسیار ارزشمندی دارد و این جایگاه مربوط به اولیا الهی است.

وی بیان داشت: معلم چراغ راهی است برای دانش آموزان که انسان‌ها را از ظلمات به نور هدایت می‌کند.

حسینی تصریح کرد: معلمان، افسران جهاد تبیین در جامعه بوده و رسیدگی به امور فرهنگی و تربیتی دانش آموزان رسالت بزرگی است که بر دوش آنها است.

کد خبر 6097529

دیگر خبرها

  • دورهمی دانش آموزان و دبیران ۲۹ سال پیش در میبد
  • برپایی نمایشگاه مشاغل دانش‌آموزی زارچ 
  • یادواره شهدای دانش آموز در یزد 
  • برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل
  • طرح ملی سواد آبی در یزد ۳ ساله شد
  • مهمترین کار معلم تبیین حقیقت در کنار علم و دانایی است
  • چگونه آنفلوآنزای اسپانیایی ۱۹۱۸ جهان را دگرگون کرد
  • طرح ملی سواد آبی در یزد سه ساله شد
  • دلیل علاقه دانش آموزان به نجوم چیست؟ + فیلم
  • برپایی بازارچه کسب وکار به همت دانش‌آموزان بندرانزلی