Web Analytics Made Easy - Statcounter

برای مرور مهمترین اخبار دانشگاهی طی یک هفته گذشته در حوزه آموزش و پژوهش با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حوزه آموزش و پژوهش در هفته‌ای که گذشت با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن‌ها را می‌توانید در ادامه مرور کنید.   مهلت ثبت‌نام آزمون دکتری تخصصی نیمه متمرکز به پایان رسید
حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش و آموزش گفت: ثبت‌نام در آزمون نیمه متمرکز دکتری سال ۹۹ که از ۶ آذر شروع شد تا ساعت ۲۴ روز پنجشنبه ۱۴ آذرماه ادامه داشت و داوطلبان در این مدت فرصت داشتند تا با مراجعه به سایت سازمان sanjesh.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
org نسبت به ثبت‌نام در این آزمون اقدام کنند.

ثبت‌نام غیر حضوری تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور تا ۱۷ آذر ادامه دارد
ثبت نام غیرحضوری و اینترنتی پذیرفته‌شدگان مرحله تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد سال ۹۸ دانشگاه پیام نور که از ۱۲ آذر ماه ۹۸ آغاز شده است تا روز یکشنبه ۱۷ آذر ماه ادامه دارد.  
زمان اعلام نتایج آزمون استخدامی سال ۹۸ مشخص شد
فهرست اسامی پذیرفته‌شدگان اولیه هفتمین آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی کشور در دهه اول دی ماه سال ۹۸ منتشر می‌شود، پس از آن داوطلبانی که نامشان در ردیف پذیرفته‌شدگان قرار دارد باید از مرحله گزینش و مصاحبه عبور کنند.

مهلت پذیرش دوره‌های کاردانی فنی و حرفه‌ای دانشگاه علمی کاربردی به پایان رسید
با توجه به اعلام اصلاحات مرحله تمدید پذیرش دوره کاردانی فنی و دوره کاردانی حرفه‌ای ناپیوسته و همچنین دوره مهندسی فناوری و دوره کارشناسی حرفه‌ای «ناپیوسته» نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی کاربردی، مهلت ثبت‌نام در این دوره‌ها که تا روز چهارشنبه سیزدهم آذرماه ۹۸ تمدید شده بود به پایان رسید.

ثبت‌نام آزمون ارزشیابی دانش‌آموختگان داروسازی آغاز شد
ثبت‌نام هجدهمین دوره آزمون ارزشیابی دانش‌آموختگان خارج از کشور رشته داروسازی مجددا از ساعت ۱۶ روز سیزدهم آذرماه امکان‌پذیر شد و داوطلبان متقاضی شرکت در هجدهمین دوره آزمون ارزشیابی دانش آموختگان خارج از کشور رشته داروسازی که در تاریخ مقرر موفق به ثبت نام نشده اند، می‌توانند تا ساعت ۲۴ روز جمعه ۱۵ آذر ۹۸ با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی در آزمون ثبت نام کنند.  
آزمون‌های علوم پزشکی با کنکور غربالگری المپیاد علمی دانشجویان آغاز می‌شود
بر اساس برنامه زمان‌بندی مرکز سنجش آموزش پزشکی، نخستین آزمون علوم پزشکی در سال ۱۴۰۰ از ۱۹ فروردین ماه و با آزمون غربالگری المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور آغاز می‌شود. آخرین آزمون سال ۱۴۰۰ نیز مربوط به آزمون پیش کارورزی و علوم پایه است که در صورت تایید دبیرخانه شورای آموزش پزشکی، تاریخ برگزاری آزمون ارتقاء دستیاری از گواهینامه جدا می‌شود.

اعضای باشگاه پژوهشگران جوان در اولویت جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد هستند
بابک نگاهداری رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد با اشاره به تصویب آیین نامه تسهیلات دانشجویی و دانش‌آموزی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان در شصت و پنجمین جلسه هیئت امنای این باشگاه، گفت: اعضای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان در اولویت جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی قرار دارند.  
دانشگاه جامع علمی کاربردی دوره‌های کارشناسی حرفه‌ای برگزار می‌کند
محمد حسین امید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: دوره‌های کارشناسی حرفه‌ای این دانشگاه سه ساله است و برخی رشته‌های آن با همکاری سیستم دوال آلمان به طور مشترک برگزار می‌شود.

جزئیات تحصیل همزمان دو رشته غیرپزشکی در دانشگاه آزاد اعلام شد
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی طی بخشنامه‌ای، شیوه‌نامه تحصیل همزمان دو رشته تحصیلی غیرپزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی را ابلاغ کرد.

شبکه دانشگاه‌های صنعتی کشور ایجاد می‌شود
تعدادی از دانشگاه‌های صنعتی با هدف افزایش سطح تعامل و همکاری و ایفای نقش موثرتر در توسعه همکاری‌های علمی و بین‌المللی مبتکر ایجاد «شبکه دانشگاه‌های صنعتی کشور» شدند. این شبکه در راستای ایفای نقش مؤثرتر دانشگاه‌های صنعتی کشور و افزایش سطح همگرایی و همکاری میان آن‌ها در جهت توسعه برنامه‌های آموزشی و پژوهشی و تقویت دیپلماسی علمی و نیز برنامه‌های کلان وزارت علوم در طرح ساماندهی و مأموریت‌گرایی در آموزش عالی کشور صورت می‌گیرد.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کنکور دکتری 99 دانشگاه علمی کاربردی سازمان سنجش آزمون استخدامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۳۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

رئیس سازمان سنجش گفت: نتیجه اولیه کنکور ۱۴۰۳ به صورت کارنامه نیمه مرداد ماه اعلام می‌شود و چند روز پس از فرایند آن انتخاب رشته آغاز می‌شود

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو،  عبدالرسول پورعباس امروز ۶ اردیبهشت در حاشیه بازدید از حوزه امتحانی دانشگاه الزهرا در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آزمون سراسری به سلامت در کل کشور آغاز شده است و فقط در یکی از شهر‌های استان سیستان و بلوچستان که سیل آمده ارتش جمهوری اسلامی با امکانات خود به کمک آمده و داوطلبان را جابه جا می‌کند.

وی درباره آزمون فرهنگیان خاطرنشان کرد: در هر پنج گروه آزمایشی علاوه بر دفترچه اختصاصی دروس مختلف دفترچه مختص پذیرش دانشجو معلم (فرهنگیان) نیز توزیع می‌شود و داوطلبان متقاضی پذیرش در دانشگاه فرهنگیان باید به سوالات آن دفترچه پاسخ دهند. تعداد ۶۶۰ هزار نفر در مجموع متقاضی آزمون اختصاصی فرهنگیان هستند.

پورعباس افزود: داوطلبان در این مقطع زمانی به دلیل اینکه در اردیبهشت ماه کنکور را برگزار کرده‌ایم از آمادگی بیشتری برخوردار هستند و از این آمادگی استفاده می‌کنند و در تیرماه نیز در آزمون شرکت می‌کنند. ضمن اینکه نمرات کنکور ۱۴۰۲ نیز همچنان معتبر است، بنابراین در مقطعی که باید انتخاب رشته صورت بگیرد، یا به انتخاب خود داوطلب و یا به انتخاب سازمان سنجش ۴ نمره برای داوطلبان قابل استفاده است.

رئیس سازمان سنجش درباره زمان اعلام نتیجه اولیه کنکور ۱۴۰۳ گفت: کارنامه اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد ماه اعلام می‌شود و چند روز پس از فرایند آن انتخاب رشته آغاز می‌شود.

دیگر خبرها

  • نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود
  • مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ تمدید شد
  • مهلت انتخاب رشته دکتری تمدید شد
  • مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ تا هشتم اردیبهشت تمدید شد / جزیبات
  • تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳ تا هشتم اردیبهشت
  • مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ تا هشتم اردیبهشت تمدید شد
  • مهلت انتخاب رشته‌ آزمون دكتری سال 1403 تا هشتم اردیبهشت تمدید شد
  • بزرگ‌ترین ماراتن علمی کشور در خط شروع ۱۴۰۳
  • امروز، چهارشنبه آخرین مهلت دریافت کارت ورود به جلسۀ کنکور
  • امروز؛ آخرین مهلت دریافت کارت ورود به جلسه نوبت اول کنکور سراسری