Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین معماریان کارگردان مستند «سرپل ذهاب» در گفت و گو با خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، پیرامون آماده سازی این مستند برای حضور در دهمین جشنواره مردمی فیلم عمار گفت: این مستند کمبود‌های موجود در منطقه را بررسی می‌کند و در تلاش به منظور روایت اقدامات مثبت و درخور توجه امام جمعه شهر سرپل ذهاب در کمک‌رسانی به اهالی این منطقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در زلزله سال ۹۶ بسیاری از منازل مسکونی در شهر سرپل ذهاب به طور کامل تخریب و بافت کلی شهر با آسیب جدی مواجه شد، در نتیجه تعداد وسیعی از مردم شهر آواره شدند. حجم خرابی‌ها آنقدر زیاد بود که به راحتی قابل ترمیم و بازسازی نبود.

کارگردان مستند «سرپل ذهاب» ادامه داد: از طرفی کم‌کاری‌هایی نیز از طرف سازمان‌های ذیربط صورت گرفت که در مجموع باعث شد مردم این منطقه تا مدت‌ها در سرما و گرمای طاقت‌فرسا بی‌سرپناه بمانند یا مجبور به زندگی در چادر و کانکس باشند؛ در چنین شرایطی بود که امام جمعه شهر سرپل ذهاب با همت و پشتکار به مشکلات مردم رسیدگی و موجب دلگرمی آنان می شود

معماریان خاطرنشان کرد: این مستند به دنبال به تصویر کشیدن تلاش‌های تشکل‌های مردم‌نهاد و ارگان‌هایی مانند سپاه پاسداران است. در مستند «سرپل ذهاب» می‌بینیم که امام جمعه شهر همواره در دسترس مردم است و در مراحل بازسازی این شهر قدم به قدم با مردم همراه است و هیچگاه دست از تلاش نمی‌کشد؛ زمانی که بدلیل تشدید بارندگی در مناطق غربی کشور، چادر‌ها و کانکس‌های مردم زلزله‌زده دچار آبگرفتگی می‌شود، اولین فردی که شب حادثه به سراغ مردم می‌آید و دوشادوش آنان می‌ایستد، امام جمعه این شهر است.

وی اضافه کرد: در مستند «سرپل ذهاب» سعی شده دوربین گروه مستندسازی پا به پای امام جمعه جلو برود و اتفاقات تلخ و شیرین را از زاویه‌ای نزدیک روایت کند. در واقع ما بنا داریم فراز و فرود‌هایی که بر مردم زلزله‌زده سرپل ذهاب گذشته است را از زوایه امام جمعه شهر به نظاره بنشینیم.

کارگردان مستند «سرپل ذهاب» یادآور شد: این مستند گوشه‌ای از مشکلات زلزله‌زدگان سرپل و سیر بازسازی این منطقه به دست نیرو‌های جهادی را نشان می‌دهد؛ در جریان این اثر بیشتر از آنکه به ریشه‌یابی مشکلات پرداخته شود به فرآیند حل مسئله و نقش حرکت‌های جهادی در گذر از بحران‌های طبیعی توجه شده است.

معماریان عنوان کرد: مستند «سرپل ذهاب» این امید را در مخاطب ایجاد می‌کند که اگر دست در دست هم دهیم و حساب‌شده عمل کنیم می‌توانیم بر سیل مشکلات فائق شویم و از پس حوادث ناگوار سربلند بیرون بیاییم.

وی در پایان گفت: امیدوارم این مستند بتواند حرف دل زلزله‌زدگان کرمانشاه را به گوش مسئولان ذیربط برساند و مردمِ دیگر مناطق ایران را از ملایمات و ناملایماتی که بر سرپل ذهاب گذشته آگاه کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: زلزله کرمانشاه سر پل ذهاب زلزله سال 96

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۳۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگذشت یک امام جمعه بر اثر تصادف با آمبولانس

به گزارش مبلغ، به نقل از ایسنا، یکشنبه 16 اردیبهشت 1403، برخورد خودرو پژو ۴۰۵ با آمبولانس، یک فوتی و سه مصدوم برجای گذاشت که سرنشین خودرو پژو، امام جمعه جیرفت بود.
حجت الاسلام دهقان، امام جمعه شهر بلوک از توابع شهرستان جیرفت، همواره مشکلات مردم را منصفانه از تریبون نماز جمعه مطالبه می‌کرد. او بعد از ظهر امروز ۱۶ اردیبهشت ماه در محور جیرفت-بلوک در اثر برخورد با آمبولانس جان باخت.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903241

دیگر خبرها

  • ۷۰۰ نفر بیمه شده قالی بافی در سرپل ذهاب فعالیت دارد
  • بارش تگرگ در شهرستان‌های پاوه، ثلاث‌باباجانی و سرپل ذهاب
  • لحظه تصادف امام‌جمعه شهر بلوک جیرفت
  • لحظه تصادف مرگبار و فوت یک امام جمعه
  • فوت یک امام جمعه در تصادف با آمبولانس
  • درگذشت یک امام جمعه بر اثر تصادف با آمبولانس
  • فوت امام‌ جمعه بلوک جیرفت در اثر تصادف
  • حادثه منجر به فوت برای یک امام جمعه در جیرفت
  • حادثه منجر به فوت برای امام جمعه جیرفت
  • ماجرای متن حاج صادق آهنگران در نماز جمعه و پیامی که امام خمینی (ره) به او داد؟