Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-04@20:38:24 GMT

تهیه طرح‌های آمایش سرزمین باهدف محرومیت زدایی

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۸۳۵۷۷

تهیه طرح‌های آمایش سرزمین باهدف محرومیت زدایی

شهرام طهماسبی شامگاه پنجشنبه در حاشیه جلسه بررسی طرح توسعه پایدار منظومه روستایی در فرمانداری شهرستان خرم‌دره، افزود: برای توسعه شهرستان‌ها، تهیه آمایش سرزمین با ابعاد شهرستانی در دستور کار قرار گرفته است، که این امر کمک می‌کند تا بتوانیم اسناد بالادستی را برای پیاده‌سازی برنامه‌ها در این مناطق داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: برای اثربخشی بیشتری در این زمینه سعی شد به یکی از تکالیف مغفول‌مانده از قانون برنامه پنجم توسعه که بحث منظومه‌های روستایی است، بپردازیم.
طهماسبی تاکید کرد: براساس قانون برنامه ششم توسعه استان‌ها باید در ساماندهی و بهبود اشتغال روستایی اقدام کنند که سعی شده است که در طرح های آمایش سرزمینی این امر پیش بینی و برنامه ریزی شود تا تحولی عظیم در چهره اقتصاد روستایی رخ دهد.
این مسؤول با اشاره به اهمیت روستا و اشتغالزایی در بخش کشاورزی عنوان کرد: با توجه به اینکه یک سوم بافت استان را مناطق روستایی تشکیل داده و نزدیک به ۲۰ درصد  ارزش‌افزوده که در استان ایجاد می‌شود، توسط بخش کشاورزی تحقق می یابد می توان گفت بیشتر این ارزش افزوده توسط روستاها به دست می‌آید.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با اشاره به اینکه نمی توان تمام روستاها را در همه زمینه ها پیشبرد، خاطرنشان کرد: این هنر برنامه ریزی ما است که هر منطقه را در چه زمینه ای پیش ببریم تا تحولی در چهره روستاها شاهد باشیم.
وی بیان کرد: زنجان ۳ سند آمایش و منطقه‌ای روستایی تحول‌آفرین اساسی با هدف پیشبرد اقتصاد و موضوعات اجتماعی در دستور کار دارد.
طهماسبی یادآور شد: بر اساس مطالعات علمی انجام شده تمامی اقدامات اجرایی آتی در شهرستان‌ها با هدف اجرای اقتصاد مقاومتی به شیوه عملیاتی خواهد بود.
وی در زمینه محرومیت زدایی در شهرستان ها استفاده از برنامه ها و اسناد و مدارک مطالعاتی مناسب را ابزار مهم توسعه هر منطقه بر شمرد که از آن استفاده خواهد شد.
 طهماسبی با اشاره به پیشنیازهای توسعه همه‌جانبه اظهار داشت: توسعه نیازمند تغییر دیدگاه ها و عقاید همراه با آموزش بوسیله توانمند کردن و همکاری و مشارکتی که بین تمام مسؤولان شکل می‌گیرد، قابل دستیابی است.

منبع: جماران

کلیدواژه: زلزله قیمت خودرو قیمت دلار روحانی حقوق زنان اشتغال اقتصاد مقاومتی توسعه پایدار سازمان مدیریت و برنامه ریزی قانون برنامه پنجم توسعه زلزله قیمت خودرو قیمت دلار روحانی حقوق زنان امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۳۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) فرآیند تهیه ترشی سیر به روش سنتی یک خانواده روستایی آذربایجانی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: فرادید

دیگر خبرها

  • آبرسانی به ۷۸ هزار نفر از جمعیت روستایی لرستان
  • پیشرفت ۹۵درصدی پروژه آبرسانی به جوانرود باهدف کاهش تنش آبی این شهرستان
  • محرومیت زدایی از ماموریت‌های گروه‌های جهادی برای کمک به مردم
  • افتتاح ۲,۹۵۰ پروژه محرومیت‌زدایی در خراسان‌ رضوی
  • افتتاح ۶۰ پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی در خراسان جنوبی
  • اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی در مارگون و بهمئی
  • جوانه زدن ۷۵ درصد محصول باغات دیم زمین‌های شیب دار شهرستان اردل
  • ۷۰ برنامه فرهنگی و محرومیت زدایی در هفته بسیج سازندگی
  • بهره برداری از طرح های محرومیت زدایی در دهدلی شهرستان اردل
  • (ویدیو) فرآیند تهیه ترشی سیر به روش سنتی یک خانواده روستایی آذربایجانی