Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، شهدای اسلام برای اینکه خود را به مقام شهید بودن برسانند اساس زندگی خود را بر پایه رضایت خداوند و اهل‌بیت (ع) گذاشته و مقام، شغل، همسر و فرزندان خود را برای مولایشان امام‌زمان (عج) فدا کردند و در راه حریم اهل‌بیت (ع) از جانشان گذشتند.

پدر شهید مدافع حریم اهل‌بیت (ع) حمیدرضا اسداللهی که در سال ۱۳۹۴ در خان طومان سوریه به شهادت رسیده است، خاطره استعفا دادن حاج حمید را از وزرات بهداشت برای خدمت بیشتر در راه اسلام و ولایت برایمان تعریف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاج حمید آقا ۸ سال کارمند رسمی وزارت بهداشت بود، در سال ۱۳۹۰ خداوند توفیق داد من و پسرم به سفر حج مشرف شویم، ایشان در این سفر به من گفت می‌خواهم از وزرات بهداشت بیرون بیایم و استعفا بدهم.

من با او مخالفت کردم و گفتم «بابا الان شما در موقعیت خوبی قرار دارید، شاید بالای ۹۰ درصد از جوان‌ها آرزو دارند به جای شما این پست را داشته باشند، شما الان بیمه‌اید و حقوق ثابت دارید، آینده شغلی شما تأمین است.»

خنده سردی به من کرد و گفت «بابا روزی ما دست خدا است، وزارت بهداشت و دیگر موقعیت‌ها در برابر قدرت و تقدیر خداوند معنایی ندارد.»

به او گفتم «بابا تصمیم شما برای ادامه زندگی بعد از اینکه استعفا دهید چیست؟» مستقیم به من حرفی نزد، اما گفت «من وقتی در وزارت بهداشتم از خود اختیاری ندارم و آزاد نیستم، حتی برای یک اردوی جهادی که می‌خواهم بروم باید چند نفر را ببینم، من در سال حداکثر سه بار می‌توانم در کار‌های فرهنگی مثل اردو‌های جهادی حضور یابم.»

همانطوری که به فرزندش در وصیت اشاره کرده است کارهایش را بر پایه زندگی برای امام‌زمان (عج) قرار داد، از سفر که برگشتیم استعفای خود را امضا کرد و فعالیت خود را بیش از پیش برای مولایش امام‌زمان (عج) شروع کرد.

حاج حمید کار اداری خودش را رها کرد تا بتواند آزاد باشد و راحت کار کند، پژوهش‌های قرآنی و مهدوی خود را شروع کرد و عضو خادم پژوهشی افتخاری مسجد جمکران شد.

تشکلی را با دوستان خود برای کار‌های جهادی را‌ه‌انداخت و فعالیت خود را در گروه‌های جهادی شروع کرد؛ شبی در جمع خانوادگی می‌خواست چیزی بگوید، اما بغضی در گلویش بود و سخت می‌توانست حرف بزند، گفت «بابا ما در تهران تمام امکانات در اختیارمان است، هر چیزی بخواهیم به دست می‌آوریم، غافل از اینکه برای تهیه همین نان و گوشت افرادی هستند در روستا‌های دور افتاده که به سختی می‌توانند کار کنند و همین گوشت را بخرند، آن‌ها حدود ۷۰ سال از سنشان می‌گذرد و به جرأت می‌شود گفت یک‌بار هم به زیارت مولا علی ابن موسی‌الرضا (ع) نرفته‌اند و آرزو دارند یک‌بار هم که شده است به این سفر بروند، اما به دلیل مشکلات مختلفی از جمله مسائل مالی نمی‌توانند مشرف شوند.»

حاج حمید هزینه‌های سفر افرادی را که نمی‌توانستند به مشهد بروند تأمین می‌کرد و، چون دغدغه فرهنگی داشت، با طلبه‌ها صحبت می‌کرد و همراه کاروان آن‌ها را می‌فرستاد.

ارتباط‌های برون مرزی‌اش را به لبنان، یمن، عراق و پاکستان افزایش داد، زمانی که مادر شهید عماد مغنیه فهمید حاج حمید شهید شده است برای مراسم حاج حمید به ایران آمد و گفت: اگر ایشان شهید نمی‌شد من تعجب می‌کردم.

جالب بود از لبنان، عراق، یمن و پاکستان برای ما مهمان می‌آمد و در سالگردش چند نفر از بچه‌های یمن آمدند و شعری را که برای ایشان سروده بودند خواندند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار فرهنگی شهید مدافع حرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۳۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدن به سن تکلیف آغاز مرحله جدید زندگی است

امام جمعه کرمانشاه گفت: زمانی که انسان به سن تکلیف می‌رسد، یعنی اینکه از این به بعد باید به انجام واجبات و ترک محرمات توجه کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حجت‌الاسلام حبیب‌الله غفوری امروز _ سه‌شنبه چهارم اردیبهشت _ در جشن تکلیف دانش‌آموزان دبستان شاهد شهدای پروین‌زاد، اظهار کرد: به روایت قرآن، مادر حضرت مریم (س) هنگام بارداری، فرزندش را برای خدمت در بیت‌المقدس نذر کرد. وقتی فرزندش (دختر) به دنیا آمد، با قانع کردن کاهنان او را خدمتگزاری معبد کرد.

وی افزود: در قرآن چنین آمده است که یک روز زکریا که کفالت مریم را برعهده داشت به نزد مریم می‌رود، در کنار او میوه و غذاهای بسیاری را می‌بیند. گفت؛ «ای مریم این را از کجا آورده‌ای؟ گفت: این از نزد خداست، خداوند به هر کس که بخواهد بی‌حساب روزی می‌بخشد.»

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به هدف خداوند در نقل جزئیات زندگی حضرت مریم (س) در قرآن کریم، خاطرنشان کرد: همه دختر خانم‌ها بعد از رسیدن به سن تکلیف با پیروی و عمل کردن به دستورات خدا می‌توانند به مقامات معنوی بالایی برسند.

حجت‌الاسلام غفوری رسیدن به سن تکلیف را آغاز مرحله جدید زندگی برای انسان دانست و تصریح کرد: زمانی که انسان به سن تکلیف می‌رسد یعنی اینکه از این به بعد باید به احکام خدا عمل کند و به انجام واجبات و ترک محرمات توجه کند.

وی با اشاره به سیاهی گناه در دل انسان بر اساس روایات ائمه معصوم (ع)، اضافه کرد: ایمان به خدا باید در قلب انسان معنا پیدا کند تا مؤمن شود.

امام جمعه کرمانشاه با نقل آیاتی از قرآن کریم از زندگی پس از مرگ به واسطه کارهای خوب دنیوی و عبادت خدا (احترام به بزرگ‌ترها و پدر و مادر، محبت کردن به دوستان، نمازخواندن و قرآن خواندن)، سخن گفت.

حجت‌الاسلام غفوری خطاب به فرزندان شهدای حاضر در جمع دانش‌آموزان، گفت: قدردانی از شهدا وظیفه همه ما است، ما مدیون پدران عزیز شما هستیم و فرزندان شهدا نور چشم ما هستند.

کد خبر 747338

دیگر خبرها

  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه کاره است؟ 
  • نیم نگاهی به زندگی شهید محمد سهرابی‌ثانی
  • سلامتی و طولانی عمر در حکومت امام زمان(عج)
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه شغلی دارد؟
  • نوه دختر امام خمینی در خارج از کشور مشغول چه کاری است؟
  • کتاب «یوسف گم گشته باز آید» در ماهشهر منتشر شد
  • عروس بزرگ امام خمینی درگذشت
  • عروس امام خمینی درگذشت | جزئیاتی از زندگی همسر سیدمصطفی خمینی؛ معصومه حائری که بود؟
  • فصول مناسب برای سفر به مشهد چه زمانی است؟
  • رسیدن به سن تکلیف آغاز مرحله جدید زندگی است