Web Analytics Made Easy - Statcounter

«عطیه ثاقب تقی‌پور» روز جمعه در گفت‌وگو با ایرنا،  اظهار داشت: چند دوره‌ای که وزنه‌برداران به اردو دعوت شده‌اند، آنان را همراهی کردم. همواره تاکید «بهار بهرامی» نایب رییس زنان فدراسیون وزنه‌برداری بر حضور ۲ مربی ادواری در کنار ملی‌پوشان است.  وی همراهی مربیان ادواری در کنار وزنه‌برداران را الزامی می‌داند زیرا باید در این اردوها موارد زیادی از وزنه‌برداری را ببینند و یاد بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از بهرامی تشکر می‌کنم که به آموزش مربیان بسیار اهمیت می‌دهد و «اکبر خورشیدی» را به عنوان مشاور فنی زنان در نظر گرفت. طراحی تمرین و آنالیز وزنه‌برداران با خورشیدی است. مربیان به ترتیب زیر نظر وی در اردوها حضور می‌یابند تا از دانسته‌های او استفاده کنند. مربیان نیز در کلاس‌های آموزشی برای افزایش علم وزنه‌برداری شرکت می‌کنند.

 مربی تیم ملی وزنه‌برداری زنان ادامه داد: زیر نظر آموزش‌های خورشیدی، طراحی و سبک تمرین را یاد می‌گیریم تا بتدریج حرفی برای گفتن در این عرصه داشته باشیم. پیش از این اگر ملی‌پوشان را در اردو همراهی می‌کردیم از دانش کافی برخوردار نبودیم اما اکنون با یک هدف خوب و برنامه‌ریزی کامل در اردوها شرکت می‌کنیم. فدراسیون دوره‌های دانش‌افزایی را پیش از برگزاری اردوی ملی‌پوشان برای مربیان برگزار می‌کند. «علی مرادی» برای حضور قطعی مربیان در این دوره‌ها حساسیت بالایی دارد و عملکرد مربیان را به طور کامل بررسی می‌کند.  

وی یادآور شد: با توجه به اینکه وزنه‌برداری زنان رشته‌ای نوپا در ایران محسوب می‌شود، علاقه‌مندان زیادی دارد. شرکت کنندگان زیادی در المپیادهای استانی حضور می‌یابند. کلاس‌ها و المپیادی که فدراسیون برگزار می‌کند در رشد وزنه‌برداری زنان موثر است و در آینده بهتر هم می‌شود.  

تقی‌پور در پاسخ به این پرسش که آیا تاکنون در تمرینات مردان هم حضور پیدا کرده یا خیر، گفت: خیر. نیازی به این کار نداریم. زیرا خورشیدی پیشکسوت وزنه‌برداری و دنیایی از اطلاعات است و از دانش او بهره مند می‌شویم.

وی در خصوص حضور وزنه‌برداران در ششمین دوره مسابقات بین‌المللی کاپ قطر به عنوان یکی از مراحل گزینشی بازی‌های المپیک، اظهار داشت: اکنون زنان وزنه‌بردار از نظر جسمی، ذهنی و روحی از شرایط خوبی برای حضور در این رقابت‌ها برخوردار هستند. «پریسا جهانفکریان» و «سیده الهام حسینی» دختران جنگنده‌ای هستند و اگر دردی احساس کنند، باز هم به وزنه زدن ادامه می‌دهند. خورشیدی نیز از نظر روحی انرژی زیادی به وزنه‌برداران می‌دهد و هر روز شاهد بهبود رکورد آنان هستیم.  

ششمین دوره مسابقه‌های بین‌المللی قطرکاپ یکی از مراحل گزینشی المپیک ۲۰۲۰ توکیو است که ۲۸ آذر تا سوم دی‌ماه در دوحه پایتخت قطر برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها سید الهام حسینی وزنه برداری زنان پریسا جهانفکریان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزنه برداری زنان وزنه برداری زنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۳۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک طلا و یک نقره وزنه برداری نوجوانان کشور برای دختران همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ تارا درویشی وزنه بردار دسته ۶۴ کیلوگرم استان همدان موفق شد در حرکات یک ضرب و دوضرب و مجموع سه نشان طلا را به خود اختصاص دهد.

درویشی حدنصاب ورودی تیم ملی نوجوانان را هم کسب کرد.

مهسا قیاسی وزنه‌بردار دسته ۵۵کیلوگرم استان همدان هم در یکضرب، دوضرب و مجموع موفق به کسب سه نشان نقره و سکوی دوم مسابقات شد.

مسابقات وزنه برداری قهرمانی نوجوانان ایران در بخش دختران، شانزدهم تا نوزدهم اردیبهشت به میزبانی سالن امام علی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان در حال برگزاریست.

دیگر خبرها

  • درخشش مربی قزوینی در مسابقه عکس سال
  • یک طلا و یک نقره وزنه برداری نوجوانان کشور، سهم دختران استان همدان
  • یک طلا و یک نقره وزنه برداری نوجوانان کشور برای دختران همدان
  • الاتحاد در کمین بهترین مربیان اروپا + عکس
  • بانوان کردستانی به یک نشان سیمین نقره دست یافتند
  • استان مرکزی میزبان وزنه برداران جانباز و توان یاب؛ اسامی اردونشینان
  • دختر وزنه‌بردار ایرانی با تیم پناهندگان در المپیک پاریس!
  • مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی دختران کشور در همدان
  • تمام رشته‌های المپیکی باید مورد حمایت قرار گیرند
  • تحلیل علی ایمانی (مربی فوتسال) از تاکتیکهای جدید  مربیان مطرح با استفاده از دروازه بان