Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@15:56:01 GMT

خطر بالای فقر در آلمان با وجود بهبود شرایط اقتصادی

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۸۴۵۲۸

خطر بالای فقر در آلمان با وجود بهبود شرایط اقتصادی

نتایج یک بررسی نشان می دهد که با وجود بهبود اوضاع اقتصادی خطر فقر در آلمان و بسیاری کشورهای اروپایی همچنان بالا است و همه شهروندان از شرایط خوب اقتصادی سود نمی برند. ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از "ان تی وی" در حالی که اقتصاد آلمان در شرایط خوبی قرار داد اما همه شهروندان به یک اندازه از آن بهره مند نمی‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موسسه برتلزمن در یک بررسی به این نتیجه رسیده است که خطر فقر در آلمان همچنان بالا است و به ویژه انسان‌های پیرتر را تهدید می‌کند.

بر اساس این بررسی حدود 10 سال بعد از آغاز بحران مالی جهانی در سال 2008 بازارهای کار تا سال 2018 در بسیاری کشورهای صنعتی به وضوح بهبود یافتند. اما این بررسی نشان می‌دهد که این بهبود اوضاع هیچ تاثیر قابل توجهی بر نرخ فقر در 41 کشور عضو اتحادیه اروپا و سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) نداشته است.

شهروندان آلمانی از فقر در سنین بالا هراسانند

این بررسی نشان می‌دهد که در 28 کشور که به آن پرداخته شده است  خطر فقر یا ثابت مانده و یا البته تا سال 2018 افزایش پیدا کرده است. این تحقیق که موسوم به شاخص عدالت اجتماعی است نشان می‌دهد که کودکان در اغلب این کشورها بیشتر از افراد سالخورده از این شرایط آسیب دیده‌اند.

در رده بندی عدالت اجتماعی و شانس مشارکت، آلمان در رتبه دهم قرار گرفته است. کشورهای شمال اروپا از جمله ایسلند، نروژ، دانمارک، فنلاند و سوئد در این زمینه در جایگاه برتری قرار داشتند. ایالات متحده آمریکا هم در این رتبه بندی در جایگاه 36 قرار گرفت.

نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که خطر فقر در آلمان در دوره زمانی بین 2013 و 2018 از 9.4 به 9.8 درصد افزایش پیدا کرده و بر خلاف دیگر کشورهای شرکت کننده در این تحقیق انسان‌های بالاتر از 65 سال در این کشور بیش از دیگر گروه‌های سنی در معرض خطر فقر قرار دارند.

نویسندگان این بررسی همچنین درباره  شکاف بین فقیر و غنی در بسیاری کشورهای عضو اتحادیه اروپا و سازمان همکاری و توسعه اقتصادی ابراز نگرانی کرده‌اند.

انتهای پیام/

R31356/P/S8,89/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آلمان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آلمان اخبار آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۴۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی پنجشنبه ها از موانع اصلی عدم تحقق شعار سال است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد آقاجانی عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران عنوان کرد: هرساله شعار سال به عنوان راهنما و راهگشا فعالان اقتصادی و تولید کنندگان است و امسال نیز اهتمام تولید کنندگان جهش تولید آن هم با مشارکت مردم است تا علاوه بر تحول در بخش تولید و افزایش اشتغال بتوانیم به شعار سال و رهنمودهای رهبری لبیک بگوییم.

رئیس خانه صنعت معدن و تجارت استان قم با اشاره به تعطیلی روزهای شنبه و یکشنبه در بیشتر کشورهای جهان گفت: باید توجه داشته باشیم در صورتی که شاهد تعطیلی پنجشنبه‌ها باشیم فعالان اقتصادی ایران فقط می‌توانند در سه روز کاری با بازارهای بین‌المللی ارتباط داشته باشند که این امر در امر صادرات و واردات مواد اولیه و کالای تمام شده ایجاد چالش خواهد کرد و قطعاً از سوی دولت و مجلس باید نسبت به تعطیلی پنجشنبه‌ها تجدید نظر صورت بگیرد و به جای آن شاهد تعطیلی روزهای جمعه و شنبه باشیم.

آقاجانی با اشاره به تجارت ۱۱۳ میلیارددلاری ایران با کشورهای مختلف جهان بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران و بخش خصوصی ایران علی رغم تحریم‌ها و مشکلاتی که دشمنان در مباحث اقتصادی ایجاد کرده اند توانسته است به تعاملات تجاری مناسبی با دنیا برسد و نباید از کنار این آمارها و تعاملات به راحتی گذر کنیم و فرصت گسترش آنها را با محدودیت زمانی در ارتباط با سایر بازارهای جهانی از دست بدهیم.

وی ادامه داد: ایجاد وقفه‌ای ۴ روزه در ارتباطات مالی و تجاری با دنیا و زیان اقتصادی ناشی از آن آنچنان مورد اهمیت است که بسیاری از کشورهای اسلامی و حوزه خلیج فارس برای کاهش این زیان‌ها، طی تصمیمی یکپارچه از سال ۲۰۰۸ میلادی و به‌صورت تدریجی طی ۵ سال، تعطیلات پایان هفته خود را از پنجشنبه و جمعه، به جمعه و شنبه تغییر دادند.

رئیس خانه صنعت معدن و تجارت استان قم با اشاره به تنظیم نامه‌ای از سوی خانه ایران پیرامون درخواست بازنگری و تجدید نظر در تعطیلی پنجشنبه‌ها عنوان کرد: خانه صمت استان قم ضمن حمایت از این نامه در خواست خود را برای این بازنگری مجدداً و موکدا اعلام می‌دارد.

کد خبر 6086973

دیگر خبرها

  • معضل بیکاری به سراغ اقتصاد آلمان آمد
  • بالاترین نرخ بیکاری در آلمان از سال ۲۰۱۵
  • پیش‌بینی رشد اقتصادی برای کشورهای گروه ۷ و بریکس در ۲۰۲۴
  • بررسی و رفع مشکلات ۱۷ طرح تولیدی و صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • آغاز به کار نشست معاونان وزرای خارجه بریکس با محوریت بررسی تحولات منطقه
  • دیپلماسی فعال انرژی بسترساز بهبود شرایط اقتصادی است/ صدور خدمات فنی و مهندسی به دیگر کشور‌ها اهمیت دارد
  • اقتصاد دیجیتال وضعیت بیکاری و اقتصادی را کردستان بهبود می بخشد
  • شکایت معلمان آلمانی از تشدید خشونت‌ها در بین دانش آموزان
  • نشست نمایندگان ملی بریکس در روسیه
  • تعطیلی پنجشنبه ها از موانع اصلی عدم تحقق شعار سال است