Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی مطهری صبح امروز پس از ثبت نام در انتخابات مجلس در وزارت کشور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران درباره اولویت‌های مجلس یازدهم اظهار کرد: بهبود وضع اقتصادی و معیشتی مردم و تاثیرگذاری در سیاست خارجی کشور که خود این موضوع هم در بهبود وضع اقتصادی تاثیر دارد، از اولویت‌های مجلس آینده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوافزود: ما در حوزه فرهنگ هم نیاز به اصلاحاتی داریم، از جمله اجرای کامل قانون اساسی و مخصوصاً فصل سوم که منشور حقوق ملت است باید اجرا شود.

مطهری ادامه داد: به طور خلاصه بازگرداندن مجلس به جایگاهی که در قانون اساسی دارد از اولویت‌های مهم مجلس است.

مطهری در پاسخ به این پرسش که چرا مردم باید مجدداً به او رای دهند، اظهار کرد: فکر می‌کنم عملکردم در مجلس خوب بوده است وگرنه نمی‌آمدم، اما تشخیص این موضوع با مردم است و ما نمی‌توانیم درباره خودمان قضاوت کنیم.

این نماینده مجلس اظهار کرد: مهم این است که مردم در این انتخابات مشارکت بالایی داشته باشد چراکه هم آثار داخلی دارد و هم خارجی؛ یعنی اگر دنیا بداند که مردم مشارکت بالایی در انتخابات دارند پایه‌های نظام مستحکم می‌شود و در رفتار غربی‌ها و آمریکایی‌ها نیز موثر خواهد بود.

مطهری گفت: با حضور مردم در انتخابات قطعاً ما زودتر از شر تحریم‌ها رها خواهیم شد و در داخل هم برای اصلاح امور این موضوع موثر خواهد بود. مردم هم فکر نکنند که شرکت کردن یا نکردنشان در انتخابات تاثیری در وضعیت ندارد. مجلس مستقل و قوی می‌تواند تاثیر زیادی در کشور داشته باشد و بسیاری از امور را اصلاح کند.

او افزود: ما در این دوره بیشتر در یک شرایط اضطراری بودیم و برخی کار‌ها خارج از مسیر مجلس انجام می‌شد، اما این مشکلات به زودی برطرف می‌شود و مجلس می‌تواند موثرتر باشد و آثار بهتری داشته باشد.

نماینده مردم تهران در پاسخ به پرسشی درباره احتمال حضورش در لیست اصلاحات گفت: نمی‌دانم چگونه وارد انتخابات خواهم شد باید ببینیم وضعیت لیست‌ها چطور است و چگونه بسته می‌شود تا در این زمینه تصمیم‌گیری کنیم.

این نماینده مجلس ادامه داد: به نظرم اعلام هزینه‌های انتخاباتی نیز ایرادی ندارد. من خودم اساساً چندان در پی تبلیغات فراوان نیستم چراکه مردم هم من را می‌شناسند. اگر بقیه هم این موضوع را اعلام کنند و آنهایی که لیست می‌دهند و چهره‌های متعددی را در لیست خود قرار می‌دهند نیز این کار را انجام دهند مفید خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علی مطهری انتخابات مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۴۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پزشکیان لیدر می‌شود؟/ترکیب‌ احتمالی فراکسیون‌های مجلس آینده

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، یکی از ویژگی‌های مهم انتخابات مجلس دوازدهم آن بود که مردم به یک «لیست واحد» رأی ندادند و به کاندیداهایی از لیست‌های مختلف انتخاباتی اقبال نشان دادند.

بنابر روایت مهر، در این انتخابات جریان‌های سیاسی نظیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی، شورای وحدت اصولگرایان، اُمناء، جبهه صبح ایران و همچنین صدای ملت با محوریت چهار حزب اصلاح‌طلب کارگزاران سازندگی، اعتدال و توسعه، اعتماد ملی و ندای ایرانیان صحنه‌گردانان اصلی انتخابات بودند.

با توجه به اینکه شاخص‌ترین چهره‌های راه‌یافته به مجلس دوازدهم محمدباقر قالیباف، مرتضی آقاتهرانی، مسعود پزشکیان، منوچهر متکی و حمید رسایی هستند، احتمالاً فراکسیون‌های عمده مجلس دوازدهم با محوریت این افراد تشکیل خواهد شد.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900264

دیگر خبرها

  • پزشکیان لیدر می‌شود؟
  • پزشکیان لیدر می‌شود؟/ترکیب‌ احتمالی فراکسیون‌های مجلس آینده
  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس
  • افشاگری روح الامینی درباره اشتباه انتخاباتی شانا در انتخابات ۱۱ اسفند /شهادت می دهم یزدی خواه به لیست ائتلاف تعهد داده بود
  • استقرار شعب ویژه برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • مشارکت بیشتر در انتخابات، هزینه‌های امنیتی را کاهش می‌دهد
  • آغاز ضبط مناظره‌های تبلیغاتی ۴ نامزد دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس مهم است؟
  • مردم نباید به انتخابات دور دوم مجلس بی‌اعتنا باشند
  • استقرار شعب رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس