Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرکز موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» مدعی توافقی بین ترکیه و روسیه شد که بر اساس آن، نظامیان وابسته به ترکیه از نیروگاه برق مبروکه خارج شدند تا ارتش سوریه کنترل آن را به دست گیرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مرکز موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» -نزدیک به معارضان- خبر داد که عناصر تروریستی وابسته به ترکیه از نیروگاه مهم و راهبردی «مبروکه» عقب‌نشینی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیدبان به نقل از آنچه آنان را «منابع موثق» می‌نامد، گزارش داد که قرار است نیروهای ارتش سوریه، وارد این نیروگاه شوند.

 


ارتش سوریه در جنوب مبروکه

 

به گزارش این مرکز، روسیه نیز به فرماندهان شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» وعده داده است که امنیت مسیر بین‌المللی «حلب-حسکه» را تأمین کند. این مسیر معروف به «ام-4» است.

دیدبان چهارشنبه هفته جاری مدعی شد که توافقی بین روسیه و ترکیه حاصل شده که بر اساس آن، مقرر شد عناصر وابسته به ترکیه از نیروگاه المبروکه خارج شوند و آن را تحویل نیروهای سوریه و روسی دهند، و در مقابل، این نیروگاه نیز برق شهر «رأس العین» را تأمین کند.

 


ارتش سوریه در جنوب مبروکه

 

در همین ارتباط، خبرگزاری اسپوتنیک هم گزارش داد که این نیروگاه تخلیه شده و مهندسان شرکت دولتی برق حسکه به همراه پلیس نظامی روسیه، وارد آن شدند و تعمیر آن را آغاز کردند.

منابع میدانی به اسپوتنیک گفتند که عناصر وابسته به ترکیه، نیروهای ترکمن بودند که از این نیروگاه خارج شدند. در حال حاضر نیز، نیروهای ارتش سوریه در پنج کیلومتری بخش جنوبی این نیروگاه و 300 متری مسیر حلب-حسکه مستقر شده‌اند.

 


ارتش سوریه در جنوب مبروکه

 

بنا بر این گزارش، این تحولات میدانی پس از چند نشست بین افسران روس، نیروهای ترکیه‌ای و فرماندهان نیروهای دموکراتیک حاصل شده که به حصول یک توافق منجر شد. البته منابع رسمی سوریه، هنوز، حصول چنین توافقی را تأیید نکرده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، بر اساس این توافق، شهرک «تل تمر» در غرب حسکه، شهر «عامودا» در شمال حسکه و شهر «عین عیسی» در ریف رقه به نیروهای سوری و روس تحویل داده شد. نیروهای دموکراتیک هم باید از مسیر بین منطقه «العالیه» در غرب حسکه تا عین عیسی خارج شوند و تأمین امنیت این مسیر بر عهده ارتش سوریه و پلیس نظامی روسیه باشد. ارتش ترکیه نیز باید دو کیلومتر به سمت شمال عقب‌نشینی کنند.

در همین ارتباط، خبرنگار اسپوتنیک خبر داد که ارتش سوریه وارد روستای «ام الخیر» شد. این روستا، چسبیده به مسیر «ام-4» و غرب تل تمر است.

 


ارتش سوریه در جنوب مبروکه

پس از توافق بین روسیه و ترکیه، نیروهای ارتش سوریه در طول نوار مرزی این کشور با ترکیه مستقر شدند تا  ترکیه، بهانه‌ای برای تجاوز به خاک این کشور نداشته باشد.

ترکیه طی چندین عملیات و به بهانه دور کردن خطر شبه‌نظامیان کُرد از نوار مرزی جنوبی خود با سوریه، دست به تجاوز نظامی به خاک سوریه زده است؛ مسئله‌ای که مسئولان سوری بارها تأکید کرده‌اند که مناطق تحت اشغال ترکیه را آزاد خواهند کرد.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: ارتش سوریه تل تمر حسکه ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۴۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک همه‌گیری دیگر در راه است!

آفتاب‌‌نیوز :

بحران شیوع آنفلوآنزای پرندگان- که به عنوان H۵N۱ شناخته می‌شود- در مزارع لبنی نشان از این واقعیت دارد که سازمان‌های سلامتی و بهداشت عمومی از همه‌گیری کرونا درس نگرفته‌اند- یا حداقل این که نتوانسته‌اند درس‌های کووید را جذب و هضم کنند.

شیوع آنفولانزای پرندگان در مزارع، مرغداری‌ها و گاوداری‌های ایالات متحده هم‌چنان با سرعت ادامه دارد و به گفته دانشمندانی که از سرعت و روند این شیوع شگفت‌زده شده‌اند، این روز‌ها این موضوع به مرحله هشداردهنده رسیده است.

هفته گذشته وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا بالاخره تأیید کرد که H۵N۱ نه تنها از پرندگان به پرندگان یا از پرندگان به گله‌های دام سرایت می‌کند، بلکه در بین گاو‌ها نیز شروع به انتقال کرده است. این در حالی است که گزارش‌های رسانه‌ها حکایت از این می‌کند که در تعداد بسیاری از گاو‌ها انتقال و ابتلا به آنفلوآنزای پرندگان بدون علامت خاصی روی می‌دهد.

اگرچه هنوز خطر ابتلا به این بیماری برای انسان‌ها زیاد نیست، اما واضح است که برای این که مسیر و شیوه انتقال این ویروس کنترل شود، کار‌های بسیار بیشتری باید انجام گیرد.

این امر مستلزم آن است که سازمان غذا و داروی آمریکا و مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها از لاک خود بیرون آمده و مسیر درستی پیش بگیرند. در واقع این روز‌ها ناامیدی محسوسی در میان متخصصان بیماری‌های عفونی وجود دارد که آژانس‌های بهداشتی و سلامتی بیش از حد لازم از اطلاعات مهم محافظت می‌کنند و در نظارت بر ویروس و روش‌های انتقال آن بسیار محافظه‌کار و ترسو هستند. به عنوان مثال، تاکنون در زمینه مقابله با آنفلوآنزای پرندگان تعداد و روند آزمایش‌ها محدود بوده است و تا همین روز‌های اخیر به رغم شیوع محسوس بیماری در بین پرندگان و دام‌ها، اما، تنها تعداد انگشت‌شماری از توالی‌های ویروسی به صورت عمومی به اشتراک گذاشته شده بود- که می‌تواند رویکردی نگران‌کننده و هشدارآمیز به شمار آید.

منبع: شفقنا

دیگر خبرها

  • قرارداد ۶میلیارد دلاری تسلیحات و تجهیزات آمریکا برای اوکراین
  • ایروانی: ادامه حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی منشأ اصلی بی‌ثباتی در سوریه است
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به سه کشتی آمریکایی و صهیونیستی
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • واکنش حماس به ادعای انتقال مقر این جنبش به سوریه
  • ادعای اردوغان: دیگر تجارت گسترده گذشته با اسرائیل را نداریم
  • روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد
  • روسیه: ۱۰۴ پهپاد اوکراینی سرنگون شد