Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی آموزش و پرورش، رخساره فضلی مدیرکل دفتر آموزش پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش در زمینه ابلاغ بخشنامه توسعه کمی و کیفی پیش دبستانی گفت: ضرورت عملیاتی شدن برنامه تقدیمی وزیر آموزش و پرورش به مجلس شورای اسلامی تحت عنوان «افزایش پوشش دوره پیش دبستانی در برنامه ششم توسعه در مناطق محروم و دوزبانه با استفاده ازدمنابع دولتی» در سال 98 مورد تاکید معاونت آموزش ابتدایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی درباره شیوه‌های اجرای دوره پیش دبستانی در کشور بیان کرد: مطابق بخشنامه 84225، دوره پیش دبستانی در مناطق روستایی مرزی، دوزبانه، دارای ضریب محرومیت، عشایری، مناطق حاشیه شهرها و دارای محرومیت آموزشی به صورت دولتی با مشارکت مردم و احتساب میزان برخورداری منطقه اجرا می‌شود. در سایر مناطق اجرای دوره پیش دبستانی به شیوه غیر دولتی، مطابق قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز غیر دولتی (مصوب 1395 مجلس شورای اسلامی) و آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های مربوط است.

مدیرکل دفتر آموزش پیش‌دبستانی وزارت آموزش و پرورش افزود: تعمیم دوره پیش‌دبستان براساس راهکار 1-5 سند تحول بنیادین مورد تاکید است. افزایش حداکثری پوشش دوره پیش‌دبستانی یکی از برنامه‌های اولویت‌دار مصوب و ابلاغی زیرنظام‌های سند تحول برای اجرا در سال 98 است. بر این مبنا توسعه کمی و کیفی دوره پیش دبستانی در مناطق دارای ضریب محرومیت، روستایی، عشایری، دوزبانه، کمتر توسعه‌یافته و لازم‌التوجه ضرورت داشته و لازم است در شورای آموزش و پرورش استان ارائه شود.

فضلی تامین فضای کلاس‌های پیش‌دبستانی دولتی با مشارکت مردم از طریق فضای مستقل و آزاد مدارس دولتی، کلاس‌های چندپایه و نوبت مخالف دبستان‌های دولتی و ... با رعایت استاندارد و تامین امکانات و وسایل موردنیاز تربیت در دوره پیش دبستانی را ضروری دانست و گفت: استفاده از کد واحد آموزشی برای این پیش‌دبستانی‌ها که به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها تفویض شده است از اختیارات استان است. در مدارسی که کلاس پیش دبستانی با مسئولیت مدیر مدرسه دولتی تشکیل می‌شود، به‌کارگیری نیرو فقط طبق مفاد بخشنامه 84225 مجاز خواهد بود.

وی از همه کارشناسان پیش‌دبستان و معاونان آموزش ابتدایی استان‌ها خواست از این فرصت ملی در راستای تحقق عدالت آموزشی و ادای دین به کودکان دوره پیش دبستانی به ویژه در مناطق لازم‌التوجه استفاده کنند و برنامه عمل دقیقی تهیه و از تمامی ظرفیت‌های استان برای اجرای آن بهره‌برداری کنند.

انتهای پیام/

300 / 31 پیش دبستانی عشایری حاشیه شهرها مشارکت مردم برنامه ششم توسعه

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: پیش دبستانی عشایری حاشیه شهرها مشارکت مردم برنامه ششم توسعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۴۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت‌های بیشتر معاونت توسعه روستایی مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری از حوزه روستایی

محمدجواد خجسته مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری کرمانشاه گفت : خوشبختانه پرچم نظام جمهوری اسلامی در خصوص خدمات رسانی و توانمند نمودن جامعه هدف روستایی بالاست و این نتیجه تلاش‌های جهادی متولیان روستایی و از جمله معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور و دفتر امور روستایی و شورا‌های کشور است.

وی به دیدار روز گذشته خود با معاون برنامه‌ریزی، سرمایه‌گذاری و اشتغال معاونت توسعه روستایی مناطق محروم کشور در تهران اشاره کرد و گفت: در این دیدار ظرفیت ها، توانمندی‌ها و خواسته‌ها و انتظارات حوزه روستایی استان مطرح شد و مسوولان حوزه مناطق محروم نیز قول مساعدت و همکاری بیشتر را دادند.

وی اظهار کرد: در این دیدار دکتر رضایی معاون برنامه‌ریزی، سرمایه‌گذاری و اشتغال معاونت توسعه روستایی مناطق محروم کشور، توسعه و خدمت رسانی به روستا‌های استان کرمانشاه را یک اولویت دانست و از هدفگذاری دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری کرمانشاه قدردانی کرد.

خجسته به نشست ویژه خود با مدیران کشوری سه بانک صادرات، اقتصاد نوین و کشاورزی در خصوص تسهیلات روستایی نیز اشاره کرد و افزود: در این دیدار‌ها خواستار صدور دستورات بانکی در خصوص پرداخت تکمیلی تسهیلات تکلیفی تبصره ۱۸ شدم.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری کرمانشاه با اشاره به درخواست توجه خاص به محرومیت‌های ناشی از دوران جنگ و بلایای طبیعی استان کرمانشاه، تسهیلگری در پرداخت‌ها را از اولویت‌های مهم برای کاهش نرخ بیکاری روستاییان عنوان کرد و افزود: همه مدیران بانکی پرداخت تسهیلات قرض الحسنه موضوع تبصره ۱۸ روستایی را تسریع تا روستاییان از مواهب اشتغال آن هر چه زودتر بهره‌مند شوند و شاهد کاهش نرخ بیکاری استان باشیم.

خجسته اضافه کرد: در این دیدار‌ها مدیران بانک‌های یاد شده قول مساعد برای پرداخت سهم تسهیلات روستایی استان کرمانشاه را اعلام کردند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری کرمانشاه گفت: بر اساس اطلاعات آماری سامانه جامع تسهیلات اشتغال کشور؛ برای چندمین ماه پیاپی استان کرمانشاه در خصوص توزیع و پرداخت تسهیلات موضوع جزء ۳ بند ب تبصره ۱۸ قانون بودجه عمومی کشور از سهم منابع معاونت توسعه روستایی مناطق محروم کشور همچنان رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

خجسته افزود: در تازه‌ترین اطلاعات آماری؛ استان کرمانشاه با بیش از ۸۲ درصد بالاترین رقم معرفی به بانک‌ها را داشته و با پرداخت بیش از ۳۵ میلیارد تومان بیشترین پرداختی را تا پایان فروردین به خود اختصاص داده است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • سربازان همچنان در انتظار صدور بخشنامه برای جذب سرباز معلم
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • آموزش تفکیک پسماند به بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز پیش‌دبستانی در اصفهان
  • آموزش هوش مصنوعی به دانش‌آموزان مناطق محروم
  • نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر در آذربایجان غربی برگزار می شود
  • حمایت‌های بیشتر معاونت توسعه روستایی مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری از حوزه روستایی
  • احداث مدارس خیر ساز نسبت به مدارس دولتی از سرعت عمل بیشتری برخوردار است
  • براي تقويت و ارتقا جايگاه مدرسه بايد برخي از محدوديت ها را برداشت
  • تقویت جایگاه مدارس مستلزم رفع محدودیت‌ها و تفویض برخی اختیارات است